1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ترفند و تاکتیک خودروسازان برای تسلط بر بازار خودرو کشور

ترفند و تاکتیک خودروسازان برای تسلط بر بازار خودرو کشور

9 مهر 1397
  • 8

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: حدود ۲ ماه است خودروسازان عرضه خودرو به بازار را کاهش داده‌اند و با این اقدام مدیریت بازار و قیمت‌ها را در دست گرفته‌اند. سعید موتمنی افزود: عامل اصلی اختلاف قیمت ۱۰۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها ناشی از همین موضوع و محدود شدن عرضه خودروسازان است.

 ترفند و تاکتیک خودروسازان برای تسلط بر بازار خودرو کشور

وی ادامه داد: درحالی‌که متوسط داخلی‌سازی خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومانی ۹۳ درصد است، ارزبری هفت‌درصدی نمی‌تواند بهانه‌ای برای افزایش بی‌رویه این روزهای قیمت‌ها باشد. موتمنی تصریح کرد: خودروسازان با قطع عرضه خودرو، نبض مدیریت بازار را در دست گرفته‌اند، درحالی‌که معتقدم عرضه یک ماه آن‌ها می‌تواند به کاهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها بینجامد. عرضه روزانه خودروسازان یک هزار و ۵۰۰ دستگاه است که در ماه ۴۵ هزار دستگاه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو به پیش‌فروش این روزهای خودروسازان اشاره کرد و افزود: چنین پیش‌فروش‌هایی که تحویل خودروها در آن‌ها بلندمدت است، به‌هیچ‌عنوان روی کاهش قیمت‌ها تأثیر ندارد و در حقیقت معامله‌ای روی کاغذ است. به گفته این مقام صنفی، پیش‌فروش‌ها در حالی انجام می‌شود که خودروسازان هنوز به تعهدات دور پیشین پیش‌فروش‌ها عمل نکرده‌اند. وی بیان کرد: افزایش یا کاهش قیمت خودروها به نوسان دلار نیز وابسته است و درصورتی‌که نرخ دلار ثابت شود، افراد برای خرید یا فروش اقدام می‌کنند.

موتمنی یادآوری کرد: خودروسازان در هفته‌های گذشته بحث آزادسازی قیمت‌ها را پیش کشیدند، اما شورای رقابت با آن مخالفت کرد؛ اکنون وضعیت نامعلوم است و منتظریم بازار از بلاتکلیفی خارج شود. وی ادامه داد: خودروسازان افزایش ۱۷ تا ۱۸ درصدی قیمت‌ها را خواستارند، اما شورای رقابت در قبال آن سکوت کرده است. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، مطرح شدن افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو را «شایعه‌ای بی‌اساس در فضای مجازی» برشمرد و گفت: این موضوع، غیرواقعی است و فقط چند سایت به آن دامن زده‌اند.

منبع ایرنا


نظرات

  • سید سید (11 مهر 1397 ساعت 01:08)

    اگه تونستن یکی از تولیدات شون رو تو یه کشور اروپایی بفروشن بیان با قیمت دلار به ما هم بدن ! حقوق کارگر رو سالی ۱۰۰ تومان بالا می‌برند که ۱۰ درصد هم نمیشه اونوقت از آزاد سازی قیمت با توجه به قیمت نوسان ارز صحبت میکنم خدا عقل رو از این کارشناسان گرفته

  • پ-س پ-س (10 مهر 1397 ساعت 09:10)

    آبان ماه سال96 پارس خودروبرای پیش فروش ساندرو ثبت نام کرده وقراربود تیرماه خودرو را تحویل بدهد والان فقط اطلاعیه میدهد وهمه کاسه کوزه هارا سر برجام میشکند در صورتی که خودشان مقصرند.کسی نیست به اینها بگوید اگر توانایی ندارید چرا نقدینگی مردم را (که بامشکلات فراوان تهیه کرده اند)جمع میکنید وبه تعهدات خود عمل نمیکنید.نمیدانیم چرا مسئولین به داد مردم نمیرسند؟

  • باقری باقری (9 مهر 1397 ساعت 14:24)

    خودروسازان باید مدیریت هزینه را در دستور کار خود قرار دهند تا قیمت تمام شده محصول کاهش یابد.
    مطابق با مدارک و مستندات با این ولبشویی که در هزینه های سرسام آور در شرکتهای تابعه و هلدینگ خودروسازها وجود دارد ، هرچقدر قیمت خودرو افزایش یابد بازهم نه تنها سودخالصی در صورتهای مالی خودروسازها دیده نخواهد شد و سهامدار نیز در پایان سال زیان تحویل خواهد گرفت بلکه فقط این مصرف کننده است که باید هزینه ی غیر واقعی بسیار بالا به خودروی داخلی چینی بدهد.

  • حمایت از کالای اشغال ایرانی حمایت از کالای اشغال ایرانی (9 مهر 1397 ساعت 13:32)

    خوده دولت دلاله وگرنه این خودروهای آشغال بی کیفیت مفت هم نمی ارزن دولت درصد خودشون رو میگیرن هیچی هم به این خودرو سازا نمیگن

  • خریدار خریدار (9 مهر 1397 ساعت 12:41)

    ترفند و تاکتیک ؟؟؟!!!!! ماههاست که خودروسازان تولیدات خود را احتکار و یا عرضه کم یا کاهش سرعت تولید انجام می دهند و خودروهای ثبت نام شده را یا تحویل نمی دهند یا میگذارند بعد از گران شدن تحویل نمی دهند که این اسمش ترفند و تاکتیک نیست به این می گویند خیانت خیانت خیانت و به کسانی که در راس کشور نشسته و تماشا می کنند می گویند خائن خائن خائن . یاد بگیرید

  • فرزاد فرزاد (9 مهر 1397 ساعت 12:30)

    انشالله قیمت خودروها ارزان خواهدشد

  • جواد جواد (9 مهر 1397 ساعت 11:49)

    با اینکه این ماشین ها آشغالند ولی افزایش بیست درصدی بهتر از افزایش صد درصدی است که دلالان ایجاد کرده اند.

  • امیر امیر (9 مهر 1397 ساعت 08:53)

    غلط کردند که افزایش میخوان...
    حیف پول مفت که به این آشغالها بدیم، چه برسه به پول زحمت کشی...
    شتر درخواب بیند پنبه دانه..