1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جریان معکوس تورم و کاهش قیمت‌ خودرو

جریان معکوس تورم و کاهش قیمت‌ خودرو

12 آبان 1397
  • 4

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش قیمت خودرو ناشی از کاهش تقاضا و در نتیجه رکود بازار است چراکه می‌توان گفت شرکت‌های خودروساز جریان و شرایط عرضه را تغییر چندانی نداده‌اند.

جریان معکوس تورم و کاهش قیمت‌ خودرو

حسن کریمی سنجری در گفت‌وگو با مهر، با بیان این مطلب که مردم نسبت به آینده خوشبین هستند، افزود: یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو این است که مردم دیگر انتظار تورم ندارند و معتقدند تورم، جریان معکوس پیدا کرده است و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به افت تقاضا برای خرید خودرو از بازار آزاد، تصریح کرد: مردم دیگر انتظار افزایش قیمت خودرو ندارند و به همین دلیل، تقاضا برای خرید خودرو افت کرده است. فروشنده‌ها ناچار هستند خودرو را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند.

کریمی سنجری، افزود: یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت خودرو، موضوع قدرت خرید است. قیمت خودروها در بازار آزاد تناسبی با قدرت خرید مردم ندارد. همین کاهش قدرت خرید، دلیل دیگری برای کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌هاست.

فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار چشمگیر است

به گفته او در ماه‌های اخیر شرکت‌های خودروساز جریان و شرایط عرضه را تغییر نداده‌اند. سنجری تاکید کرد: طرف عرضه شکل جدیدی پیدا نکرده است، اما فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار چشمگیر است.

پاسخ به یک شایعه فراگیر

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به برخی شایعات درباره احتمال افزایش قیمت خودرو در کارخانه و در نتیجه بالا رفتن قیمت خودرو در بازار، تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو در کارخانه به معنای بالا رفتن قیمت بازار نیست.

کریمی سنجری افزود: با واقعی‌تر شدن قیمت، خودروسازها انگیزه و توان بیشتری برای عرضه خودرو پیدا می‌کنند. در ادامه میزان عرضه افزیش پیدا خواهد کرد. قوی شدن طرف عرضه، نقش مثبتی در بازار آزاد دارد که منجر به کاهش قیمت و تعادل در بازار خواهد شد.



نظرات

  • بهنام بهنام (13 آبان 1397 ساعت 15:27)

    منم ماشینم رو فروختم شنیدم که ماشین قیمتش میاد پائین البته همین الانشم به سختی فروختمش خریدار تو بازار پیدا نمیشه

  • محمد محمد (13 آبان 1397 ساعت 09:39)

    باسلام
    بازی خودرو سازها با مردم دیگه تکراری و مسخره شده فقط برنامه ریزی میکنن که چطوری جیب مردم رو خالی کنن بدون بالا بردن کیفیت.کارتون یه مدل دزدیه.

  •  مجتبی مجتبی (12 آبان 1397 ساعت 23:40)

    به نقل از یه منبع آگاه که توی دوستام هست ماشین تا 30 درصد ارزون میشه من خودم ماشینم رو فروختم که فعلا نمیخوام بخرم تا چندماه که ارزون بشه

  • ایلیا ایلیا (12 آبان 1397 ساعت 12:37)

    ... "مردم نسبت به آینده خوشبین هستند" ... عجب !!!!!!!!!!