1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دلیل رکود و گرانی در صنعت خودرو تعلل دراعلام قیمت های جدید خودرو می باشد

دلیل رکود و گرانی در صنعت خودرو تعلل دراعلام قیمت های جدید خودرو می باشد

30 آبان 1397
  • 7

بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام کرد به دلیل شایعات مربوط به آزادسازی و افزایش قیمت خودرو، در حال حاضر هیچگونه خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد و بازار در رکود به سر می برد، این در حالی است که قیمت خودروهای خارجی ثابت مانده اما قیمت خودروهای داخلی در حال افزایش است.

 دلیل رکود و گرانی در صنعت خودرو تعلل دراعلام قیمت های جدید خودرو می باشد

نعمت الله کاشانی نسب در اظهار داشت: در بازار خودرو در چند روز اخیر، قیمت خودروهای ایرانی به دلیل شایعات مربوط به آزادسازی و افزایش قیمت ها، تا حدی افزایش یافته است.

وی در خصوص خرید و فروش خودروهای خارجی اظهار داشت: خودروهای خارجی در رکود به سر می برند و هیچ معامله و خرید و فروشی در حوزه این خودروها انجام نمی شود.

بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تصریح کرد: قیمت خودروهای خارجی افزایش نداشته است ولی این دسته از خودرو ها در حال حاضر خرید و فروش نمی شوند.

کاشانی نسب در خصوص خودروهای داخلی گفت: خرید و فروش خودروهای ایرانی نیز اصلا انجام نمی شود و هیچ معامله ای در بازار صورت نمی گیرد. فقط با گرانی و افزایش قیمت مواجه هستیم و قیمت ها رو به افزایش است.

وی افزود: تنها برخی از مصرف کنندگان که ناچار به خرید هستند و خودرو را ضرورتا لازم دارند در شرایط فعلی، اقدام به خرید خودرو با قیمت بالا می کنند.

بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در خصوص تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمت ها و تاثیر این تعلل بر شرایط فعلی بازار گفت: علت عدم انجام معاملات در بازار خودرو همین امر است، زیرا مردم منتظر هستند بینند چه اتفاقی می افتد و بالاخره چه قیمت هایی اعلام می شود.

کاشانی نسب افزود: از یک طرف شرکت ها و کارخانجات خودروسازی نیز به صورت قطره چکانی خودرو را به بازار وارد می کنند و در واقع خودرو را نمی دهند و خودرو به دست مصرف کننده نمی رسد زیرا خودروسازان امکان انجام بیش از این را ندارند.



نظرات

  • ss ss (1 آذر 1397 ساعت 11:31)

    خوبه دلیلشو فهمیدیم

  • مجید مجید (30 آبان 1397 ساعت 23:08)

    با سلام
    امروز برای من دعوتنامه نیسان وانت تک سوز اومد شرکت بالای 40 درصد قیمت رو افزایش داده قیمت اون از 37 میلیون و 600 هزار تومن رسیده به 52 میلیون و 900 هزار تومن

  • محمد محمد (30 آبان 1397 ساعت 14:14)

    مشکل اینجاست که دولت در همین وانفسای بازار خودرو هم حاضر نیست ذره ای از منافع خود بگذرد که تازه دنبال کسب در آمد بیشتره . کافیست یک مصوبه ششماهه از مجلس بگیرید ؛ خودرو های خانوادگی ( نه لاکچری و میلیاردی ) را به قیمت جهانی و بدون پرداخت حقوق گمرکی و سایر هزینه های من درآوردی وارد کنید ببینید چطور قیمتها نصف می شود .

  • عمادرضا عمادرضا (30 آبان 1397 ساعت 13:36)

    این دوتا خودروساز با واسطه های ********* که همون نمایندگی هاشون باشه خون مر************

  • استپ وی خرداد استپ وی خرداد (30 آبان 1397 ساعت 12:14)

    عنوان خبر رو طوری زدی که خودرو ساز میخواد!!! این بنده خدا میگه چون گرونه هیچ کی نمیخره اونوقت شما و دوستان خودروسازتون دنبال افزایش قیمت کارخونه ای هستید. همین مردم تا چند وقت دیگه همتون رو اعدام میکنن. شک نکنید

  • علی رضا علی رضا (30 آبان 1397 ساعت 11:49)

    از قوه قضایه خواستار رسیدگی و برخورد با اخلال گران صنعت خودرو و دلالان را داریم

  • امیر امیر (30 آبان 1397 ساعت 07:43)

    دیگه برای همه واضحه که کرم از خود درخته...
    اگر مدیران و سیاستمداران این خودروسازها اعدام بشن همه چیز درست میشه...