بامو سری 2، خودروی جدیدی است که جایگزین نسخه کوپه و کانورتیبل سری 1 قدیمی شده است. علاوه بر طراحی دلنشینتر این مدل، کارایی و راندمان بالای آن نیز مثالزدنی است.
با این وجود بامو برای این سری خود، یک موتور دیزل جدید چهار سیلندر 2.0 لیتری را در نظر گرفته است. این پیشرانه در مدل 220d مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است 187 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
این ارقام برای یک موتور دو لیتری دیزلی، بسیار مناسب به نظر میرسند. شتاب صفر تا صد این خودرو، 7 ثانیه است که 0.1 ثانیه نسبت به مدلهای قبلی که نهایت قدرت آنها 181 اسب بخار بود، بهتر است. همچنین با گیربکس شش سرعته دستی نیز شتاب صفر تا صدی برابر 7.1 ثانیه را تجربه میکنید که آن هم 0.1 ثانیه سریعتر از قبل است.
در اوایل سال جاری، سری 5 نیز از نسخه توربوی دوقلوی این موتور استفاده خواهد نمود.
میانگین مصرف سوخت با گیربکس شش سرعته دستی، 4.1 تا 4.4 لیتر در صد کیلومتر میباشد. میزان آلایندههای CO2 هم در هر کیلومتر بین 107 تا 115 گرم است. با استفاده از گیربکس هشت سرعته خودکار استپترونیک که راندمان بسیار بالایی هم دارد، مصرف سوخت ترکیبی به 3.8 تا 4.1 لیتر در صد کیلومتر مسافت ترکیبی شهر و جاده میرسد. میزان CO2 تولیدی هم 99 گرم خواهد بود. تفاوت این ارقام به دلیل استفاده از تایرها و چرخهای با اندازههای گوناگون است که میتوانید برای این مدلها سفارش دهید.
در مقایسه با موتور قبلی، 7 اسب بخار نیروی اضافی و 20 نیوتن متر، تورک افزونتر خواهید داشت. تازه این در کنار آکوستیک و عایقبندی بهتر اتاق و راحتی بیشتر در رانندگی است. سیستم اتوماتیک استارت-توقف هم روی این عملکرد تأثیر چشمگیری داشته است. این پیشرانه با استاندارد یورو 6 روی سری 2 و سیار خودروهای بامو در آینده نزدیک نصب میشود.
با اینکه بامو کوپه هیچگاه برای کشیدن تریلر مدنظر قرار نمیگیرد اما این شرکت از امکان تریلر در این مدل تا وزن 1500 کیلوگرم، به واسطه گشتاور بالای این موتور سخن گفته است.