مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: دو خودروی تولید داخل «کوییک» و «ساینا» اتوماتیک استانداردهای قانونی ۸۵ گانه سال آینده را پاس خواهند کرد.
سبک نیز باید 81 استاندارد را پاس کنند که دو خودروی ساینا و کوییک نه فقط همه استانداردها را پاس میکنند بلکه معتقدیم این محصولات فراتر از استانداردها هستند.
اجرای فاز نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از روز نخست دی ماه 1396، تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد را از دستور کار خودروسازان خارج کرد.
تا ابتدای دی ماه امسال خودروسازان باید مدارک استاندارد 55 گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می دادند و همه خودروهایی که قادر به پاس کردن این استانداردها نبودند، از دور خارج شدند.
از این تاریخ به بعد، هر خودرویی از خوروهای یاد شده اگر بخواهد مجدد به خط تولید بازگردد، باید استانداردهای 63 گانه را پاس کند؛ یعنی علاوه بر استانداردهای پیشین، هشت استاندارد دیگر نیز اضافه شده است.
این مهلت تا اول دی ماه سال آینده (97) برای این خودروها باقی است، اما از ابتدای زمستان آینده به بعد پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامی است و 22 استاندارد دیگر نیز اضافه خواهد شد.
جهرودی در ادامه سخنان خود از عرضه خودروهای پیش فروش شده تا پایان امسال خبر داد و گفت: امروز 100 دستگاه از این خودروها تحویل مشتریان میشود و در آینده نیز به موازات تولید، عرضه این خودروها ادامه خواهد داشت.
وی اعلام کرد که در مرحله نخست، عرضه چهار هزار از این خودروها به انجام می رسد.
این مقام مسئول درباره قیمت خودروی کوییک تاکید کرد که این خودرو به تازگی وارد سبد محصولات شده، بنابراین هنوز نمیتوان قیمت نهایی و دقیق آن را اعلام کرد؛ با این حال کسانی که این خودرو را پیش خرید کردهاند، با همان قیمتهای قبلی تحویل خواهند گرفت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره زمان از رده خارج کردن پراید نیز گفت: سایپا تاکید فراوانی برای توقف تولید پراید دارد و این خودرو باید از سبد محصولات حذف شود.
وی ابراز امیدواری کرد با خودروی جدیدی که از یک برند مشهور جهانی به تولید خواهیم رساند، پراید نیز از رده خارج شود.
جهرودی درخصوص اصرار سایپا درباره افزایش عمق داخلی سازی خودروهای جدید، تصریح کرد: این شرکت همواره به دنبال رونق تولید داخلی است، به همین دلیل محصولاتی تولید خواهند شد که دستکم 50 درصد قطعات آنها در ایران و توسط کارگران ایرانی تولید شود.
مذاکره با رنو در جریان است :
وی درباره وضعیت مذاکره با رنو هم گفت: مذاکره ها ادامه دارد، البته ما در داخلیسازی محصول جدید خود تاکید زیادی داریم زیرا معتقدیم که عرضه خودرو در ایران باید به اشتغالزایی برای کارگران ایرانی و نه اروپایی منجر شود.
جهرودی در پاسخ به اینکه چرا خودروسازان ایرانی در مقطع فعلی بیشتر تمایل به همکاری با خودروسازان فرانسوی دارند، افزود: سایپا هیچ محدودیتی برای همکاری با هیچ خودروسازی در جهان ندارد و هر خودروساز خارجی که آماده سرمایهگذاری و داخلیسازی در ایران باشد با آن همکاری میکنیم.
در مذاکره با سیتروئن به دنبال منافع کشور هستیم :
وی درباره مذاکره های اخیر با شرکت پژو- ستیروئن گفت که مذاکراتی با «کارلوس تاوارس» مدیرعامل پژو- سیتروئن صورت گرفته که نتایج خوبی نیز در برداشته است.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: در این مذاکره ها تلاش کردیم بدون تعجیل، برای دستیابی به منافع صنعت خودروسازی ایران تلاش کنیم و امیدواریم در نهایت هم ما و هم طرف فرانسوی به اهداف خود دست یابیم.