شب اول ژنو یک شب بسیار شگفت انگیز و بی نظیر برای فولکس واگن و هوراکان در ژنو 2014 بود. دار و دسته ی این آلمانی متمول هر چه در چنته داشت در شو امسال به نمایش گذاشت.1200 خبرنگار در این دوره در مرکز تفریحات بین المللی ژنو حاضر بودند تا شگفتی های شب اول این نمایش بینظیر را به ثبت برسانند.و فوکوس بیشتر خبرنگاران بر روی خودرو های مسابقات 24 ساعته لمانز پورشه و ائودی بود که تا به حال تصویری از آنها رو نشده بود.
هرچند همانند فرانکفورت فضای زیادی برای عموم حاضر و افراد ویژه نبود اما جمعیت زیادی برای دیدن از نزدیک فرزند جدید لامبورگینی حاضر بودند.و سرانجام هوراکان به نمایش عموم و در سه رنگ متفاوت در معرض دید قرار گرفت.اولین انها خودرویی با شعار جاده پیمای اینده و رنگ سفید بود و دومین خودرو یک هوراکان زرد رنگ با رینگهای مشکی بود و اخرین مدل یک هوارکان خاکستری بود تا تعادل رنگی حفظ شود.صدای نعره های این 10 سیلندری خشمگین در هیاهوی سالن و صدای موزیک به راحتی به گوش میرسید.
اسکودا به سرعت وارد صحنه شد و رفت .در دومین قدم دیگر شاگرد خلف فولکس ائودی بر روی صحنه امد تا با خودروهایی نظیر TT جدید و ائودی TTS که یک موتور 2 لیتری توربوشارژر مجهز شده است خودی نشان دهد.خودروی جدید ائودی میتواند 310 اسب بخار توان تولید کند و در 4.7 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.میتوان گفت ائودی TT مهمترین و برجسته ترین محصول خیابانی آئودی در نمایشگاه بود اما ائودی R18 مسابقات 24 ساعته لی منز مهمترین محصول کلی این برند خودروسازی بوده است.
پس از ائودی نوبت به نماینده اسپانیایی فولکس رسید تا برای معرفی جدید تیرن محصول بنتلی از جای خود بلند شود.این خوروی شگفت انگیز بنتلی یعنی Continental GT Speed توانی معادل 635 اسب بخار دارد که 820 نیوتون بر متر گشتاور را تولید میکند.سپس مدل کانور تیبل این خودرو 327 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.
گروه طراحی Giugaro با یک طراحی زیبا پا به ژنو گذاشته است و یک خودروی کانسپت بسیار زیبا و شگفت انگیز را با 4 در بالا رونده و طراحی داخلی آینده نگرانه روانه ژنو کرده اند.خودروی جدید فولکس الکتریکی است و با 6 صندلی و 6 سرنشینه معرفی شده است.
در این بین باید به پورش به عنوان آلمانی ترین عنصر فولکس واگن اشاره کرد.پورش با خودروی پورش GT1 کار خودر را شروع کرد که اخرین بار در مسابقات 24 لی منز سال 1998 به پیروزی رسیده بود.خودوری 919 هیبرید دیگر دستاورد اینده نگرانه و پیشرو فولکس واگن در نمایشگاه ژنو امسال است که فردا به نمایش خواهد در امد.در این بین پورش GT1 با صدای بلند خود صحنه را ترک گفت و پورش 918 اسپایدر جایگزینش شد که در سکوت کامل و در سمت چپ قرار گرفت.
دیگر نمایش فولکس در ژنو 2014 و شب اول بوگاتی ویرون رمبرانت بود که یکی از برجسته ترین نکات شب نخست نمایشگاه بود.سرانجام پس از مدتها شاهد نسل جدید سری Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend بودیم که اینبار با نام برادر اتوره بوگاتی یعنی رمبرانت بوگاتی تولید شده است.این خودرو چهارمین خودروی ویژه بوگاتی از 6 مدلی است که قرار است بسازد.این خودرو تعداد 50 تا از 150 خودروی نهایی بوگاتی ویرون را روانه بازار کند.
ما همیشه در هیایوی برندهای پر زرق برق خودرو های خریداری شده توسط فولکس دو گروه را از یاد میبریم.اولین گروه دوکاتی است که گاهی فراموش میکنیم که او هم از زیرمجموعه های شایسته فولکس واگن است و در سال 2014 میتواند سهم خوبی از بازار خود را داشته باشد.گروه بعد خود گروه خودرسازی فولکس واگن است که همواره کمترین حاشیه و هیاهو را دارد.جدید ترین خودروی این گروه خودرو سازی یک SUV منحصر به فرد به نام T-ROC است که کانسپتی شایسته است.در تکنلوژی ساخت و طراحی این خودرو از همان پلتفورم معروف GOLF کمک گفته شده است.البته به جرات میتوان گفت تا به حال چیزی شبیه به T-ROC در حاده ها ندیده ایم.