1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. مدلهای خاص و تولید محدود مرسدس SLS در ایران

مدلهای خاص و تولید محدود مرسدس SLS در ایران

18 شهریور 1393
  • 13

مرسدسsls

چهار سال پیش SLS به عنوان جانشین گالوینگ توسط مرسدس‌بنز تولید شد. این خودروی اسپرت که با درب‌های پروانه‌ای خود میراث بزرگانش را از سال ۱۹۵۴ با خود آورده بود محبوبیت فراوانی در میان علاقه‌مندان به خودرو به دست آورد. در همان اوایل هم خیلی زود به صورت گذرموقت وارد کشورمان شد که نشان از محبوبیت این خودروی خاص در میان علاقه‌مندان به خودرو در ایران داشت. در این چند سال اخیر تعداد SLSهای رویت شده در ایران کم نبوده و حتی دو دستگاه از آن‌ها در ایران ماندگار شده‌اند. اولین SLS ماندگار ایران که توسط هنرکده کیانفر وارد ایران شده بود توانست پلاک ملی ایران را دریافت نماید و در تهران ماندگار شود. اما دومین SLS ماندگار ایران تنها توانست پلاک منطقه آزاد ارس را دریافت نماید و بنابراین مانند SLS تهران در آزادی کامل به سر نمی‌برد. اما به تازگی چند دستگاه مرسدس‌بنز SLS در یک بازه زمانی کوتاه وارد کشورمان شده است که بیشتر آن‌ها پلاک ملی ایران را هدف قرار داده‌اند. نکته جالب در خصوص SLSهای وارد شده این است که همه آن‌ها SLS معمولی نبوده و مدل‌های خاص و تولید محدودی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد. SLSهای وارد شده شامل سه مدل مختلف بوده که در زیر مرور کوتاهی به هر کدام از مدل‌ها خواهیم داشت. بد نیست بدانید از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ نه مدل مختلف از SLS تولید شده است.

Mercedes-Benz SLS AMG

Mercedes-Benz SLS AMG

SLS AMG حتی اگر مدل معمولی هم باشد خودروی خاصی محسوب می‌شود. در میان انبوهی از مدل‌های مرسدس‌بنز که در کلاس‌های مختلف خودرویی قرار دارند و خیلی شبیه به هم هستند، SLS (که با کد C197 شناخته می‌شود) ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به همه آن‌ها دارد. SLS تنها شبیه مدل افسانه‌ای گالوینگ بوده و همین باعث شده تا به مرسدس‌بنز محبوبی بدل شود. مرسدس‌بنز SLS AMG مورد نظر که در تصویر مشاهده می‌کنید به رنگ سفید بوده و در کنار دیگر مدل‌های خاص SLS مانند ستاره کم فروغی است که در میان ستاره‌های پر نور گم شده است! SLS AMG از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی سود می‌برد که ۶۲۰۸ سی‌سی حجم دارد. این پیشرانه حجیم قادر به تولید ۵۷۱ اسب‌بخار قدرت در ۶۸۰۰ دور در دقیقه و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه به کمک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا این سوپر اسپرت آلمانی بتواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۳٫۸ ثانیه طی بکند و تا ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. همچنین این سوپراسپرت چابک در مدل‌های معمولی ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد. قیمت مدل‌های معمولی این خودروی لوکس و اسپرت در بازارهای جهانی حدود ۲۰۸ هزار اعلام شده است.

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series

SLS زرد رنگی که در تصویر مشاهده می‌کنید مدل به لک سری SLS است. علاوه بر SLS به لک سری که در تصویر مشاهده می‌کنید یک دستگاه SLS به لک سری سفید رنگ نیز وارد کشورمان شده است. این مدل خاص SLS نسبت به مدل‌های معمولی آن قدرت بیشتری تولید می‌کند و سریع‌تر از آن است. علاوه بر این در ظاهر نیز تفاوت‌های فراوانی با یک SLS معمولی دارد که می‌توان به کاپوت جلو، سپر جلو و عقب، رکاب‌ها، دریچه‌های هوای روی گلگیر جلو، رینگ‌ها، اگزوزها، باله عقب و … اشاره کرد. با توجه به این که کابین طراحی خودش را حفظ کرده اما از مواد دیگر در ساخت آن استفاده شده است. در طراحی این سوپراسپرت بیشتر از فیبرکربن استفاده شده و همین امر موجب کاهش وزن ۷۰ کیلوگرمی آن نسبت به مدل‌های معمولی شده است. در سری به لک SLS از همان پیشرانه هشت سیلندر خورجینی به حجم ۶۲۰۸ استفاده شده اما با بازنگری‌هایی که توسط مهندسین AMG انجام شده قدرت تولیدی آن به ۶۳۱ اسب‌بخار در ۷۴۰۰ دور در دقیقه رسیده است. علاوه بر این به لک سری توانایی تولید ۶۳۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. این اشتوتگارت تقویت شده اکنون می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۳٫۵ ثانیه طی بکند و تا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. مدل به لک سری SLS در حال حاضر حدود ۲۷۵ هزار دلار قیمت دارد و عنوان گران‌ترین SLS وارد شده به ایران را با خود یدک می‌کشد.

Mercedes-Benz SLS AMG GT Edition

Mercedes-Benz SLS AMG GT Edition

شاید معرفی مدل فینال ادیشن SLS از جانب مرسدس‌بنز برای علاقه‌مندان به این کمپانی چندان خوشایند نباشد اما اکنون این اتفاق افتاده و SLS دارد غزل خداحافظی را سر می‌دهد. فینال ادیش مدل تولید محدودی از SLS بوده که تنها ۳۵۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. تفاوت فینال ادیشن نسبت به مدل‌های معمولی SLS در ظاهر خودرو بوده و در SLSهای فینال ادیشن جنس کاپوت جلو به همراه آینه‌های جانبی، بال عقب، قسمت‌های پایینی سپر و … از جنس فیبرکربن بوده و رینگ‌های مشکی آن شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. البته در SLS فینال ادیش مورد نظر به دلیل هماهنگ بودن رنگ بدنه با قسمت‌های نام برده تضاد رنگ دیگر به چشم نمی‌خورد. علاوه بر ظاهر نیز در کابین خودرو نیز شاهد تغییرات مختصری نسبت به مدل‌های معمولی هستیم. تفاوت‌های مدل فینال ادیشن نسبت به SLSهای معمولی در ظاهر خودرو خلاصه شده و پیشرانه‌اش همان پیشرانه مورد استفاده در SLS AMG GT است. زیر کاپوت این خودرو مانند دو مدل دیگر یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی به حجم ۶۲۰۸ سی‌سی قرار دارد که ۵۹۱ اسب‌بخار در ۶۸۰۰ دور در دقیقه و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این SLS تولید محدود ۳٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این سوپراسپرت ۲۵۰ هزار دلاری ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پلاک کنسول

پلاک نصب شده بر روی کنسول SLS فینال ادیشن که نشانه تولید محدود بودن آن است و به معنی آن است که خودروی مورد نظر یکی از 350 فینال ادیشن ساخته شده در کمپانی مرسدس‌بنز است



نظرات

  • مسعود حا مسعود حا (21 مهر 1393 ساعت 12:45)

    این ماشین فقط یه مشکل داره.
    اون هم درهاش هست.
    درهایی که رو به بالا باز میشن یه مشکل خیلی بزرگ دارن و اینه که اگه راننده چپ کنه چه جوری میخواد بیاد بیرون؟
    البته بنز برای پیشگیری از این اتفاق لولاهایی براش گذاشته که پیچ هاش منفجر میشه و طوری طراحی شده که اگه ماشین سرو ته بشه بترکه. یعنی در واقع این درها، یه جفت بمب سنگین و غیر ضروری و باعث آبروریزی هستن

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 18:11)

    این کد بسیار مهمی هستش ، کد شناسایی SLS اینه C197 البته داخل متن توضیحات هم بود.

  • یوونتوس یوونتوس (4 مهر 1393 ساعت 18:46)

    فکر کنین اولین تولید از 350 تا دست شما باشه.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 18:09)

    آره دوست من بنظر من فکر کردن بهش هم زیباست

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 19:10)

    825 میلیون تومان گرانترین SLS تو ایرانه. رقم زیادی هستش...

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (22 شهریور 1393 ساعت 15:18)

    رو 206 منم نوشته 12655 of 1200000000000000 خخخخخخخخخخخخ

  • مصطفی اعلمی مصطفی اعلمی (20 شهریور 1393 ساعت 11:12)

    شاهکاره بنز

  • ادزیو ادزیو (19 شهریور 1393 ساعت 16:26)

    خدایا چی بگم

  • احسان ام بی احسان ام بی (19 شهریور 1393 ساعت 00:55)

    با این GT Final Edition حال کردم چه شکاری کرده. دمش گرم اولین خودرو از 350 تا

  • حسین موسوی حسین موسوی (18 شهریور 1393 ساعت 18:18)

    متاسفانه تو ایران یه عده ای انقدر پولدار شدن که میتونن چنین ماشین هایی سوارشن.ما هم که باید به پراید بسنده کنیم.

    هایپر هایپر (18 شهریور 1393 ساعت 21:33)

    واقعا حقیقته

  • ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (18 شهریور 1393 ساعت 18:08)

    میدونین چرا ماشینای المانی اینقدر محبوبن ..... ادم همواره از طبیعت الهام گرفته و ازش یاد گرفته و سپس دست به اختراع و ساخت چیزی زده و تکنولوژی خودشو به وجود اورده اما هیچ وقت ساخته های انسان به پای ساخته ی دست طبیعت نمیرسه ماشینای المانی هم مثل طبیعت هستن که برندهای دیگه دنیا مخصوصا شرق اسیا بخصوص کره میان و از ماشینای المانی الهام میگرن و هیچ وقت چیزی به ذهن خودشون نمیرسه باز خوبه ژاپنیا درون و برون رو مد نظر دارن اما کره ای ها فقط ظاهر رو میبینن مثله ایرانیا واسه همینه که فروششم تو ایران زیاده !! و همچنین ماشیناشون مثله تخم افتاب گردان تو خالی میمونه که هیچ ارزشی نداره!! ولی در کل هیچی به پای طبیعت (ماشین المانی) نمیرسه!! خنده ام از این کلیپای تو اینترنت میگره که طرف با جنسیس میاد به پورشه و دیگر تولیدات المانی پیشنهاد مسابقه میده..!!!!!!!!!!!

  • mj.king mj.king (18 شهریور 1393 ساعت 17:50)

    واقعا حیف که وضعیت تولید خودرو و واردات تو ابران به این شکله... با این وجود... خودروهای جدید شرکت های بزرگ هنوز در مرحله تست به سر میبرند.!!! اروپا حتی خیلیا ندیدنش... ولی میبینید وارد ایران شدن!!!