نمایشگاه ژنو 2015: مورگان بهعنوان یک خودروی کلاسیک حق دارد که همچنان به سنتهای طراحی و فنی خود وفادار بماند. خودروی دست سازی که از سال 2001 با همین شمایل قدیمی و با پیشرانه 8 سیلندر BMW تولید میشود. با اینکه از تیزرهای مورگان، پیش از معرفی نهایی مدل جدید، انتظار تغییراتی بیشتر در این خودرو میرفت، اما در واقع پوسته این خودرو، بسیار شبیه همان مدلهای نخستین است.
با این وجود تغییرات زیادی هم در مورگان آئرو 8 صورت گرفته است. این تغییرات در جهت ایجاد آسایش بیشتر، عملیتر شدن خودرو، فناوریهای بکار رفته و تجهیزات لوکس آن میباشند.
با اینکه طراحی جلو و پهلوی خودرو نسبت به قبل، تغییری نکرده، اما درب عقب کاملاً جدید است و چراغهای عقب نیز اصلاح شدهاند. شاسی آلومینیومی از استحکام پیچشی بالاتری برخوردار گردیده است. سیستم تعلیق آئرو 8 نیز کاملاً تغییر کرده است. استفاده از تعلیق کاملاً مستقل با بازوهای جناقی دوبل همراه با میلههای ضد غلطش علاوه بر بهبود عملکرد در جادههای پر دستانداز، راحتی بیشتری را به همراه میآورد.
پیشرانه خودرو، همان موتور V8 بامو با حجم 4.8 لیتر است که به طور نرمافزاری ارتقا یافته تا چند اسب بخار اضافه و مقداری گشتاور بیشتر تولید کند. نیروی این پیشرانه به 367 اسب بخار رسیده که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک با امکان شیفت دستی به چرخهای عقب منتقل میگردد. دیفرانسیل با لغزش محدود، ترمز ضد قفل ABS+EBD، کروز کنترل، فرمان هیدرولیکی با بهبود پاسخگویی و ایربگ های ایمنی از جمله موارد افزوده شده به مورگان جدید میباشند.
سقف بازشوی مورگان آئرو 8 از جنس نرم بوده و در پشت صندلیها قرار میگیرد. همچنین یک سقف از نوع سخت قابل انفصال هم که چهره ای کوپه و قدیمی به خودرو میبخشد، قابل سفارش میباشد. روکش چوب و چرم نیز به وفور در کابین دیده میشود. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی نیز بهصورت اختیاری قابل سفارش است.
مورگان میگوید که آخرین نسخه آئرو 8 از نظر کیفی، بهترین مدل ساخت این شرکت است. خودرویی که سبکتر، پالایششده تر و جذابتر از قبل شده است.
انتظار نمیرود که تولید این خودرو بیش از 300 دستگاه باشد و برای خرید یکی از آنها باید در یک لیست انتظار دو ساله قرار بگیرید.