ورود
مدل هیبریدی راو4 بهزودی توسط شرکت ایرتویا روانه بازار کشور میشود.
راو 4 چندین سال است که یکهتاز خودروهای شاسیبلند ژاپنی در ایران به شمار میرود و رقابت تنگاتنگ این خودرو با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را طی سالهای اخیر شاهد بودهایم. راو 4 هیبریدی میتواند با اتکا به پیشرانهی قدرتمند و البته مصرف کم همچنان گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید.
نسخهی هیبریدی راو 4 در نمای ظاهری تفاوتی با نسخهی بنزینی ندارد و تنها راه تمایز آنها از یکدیگر، نوشته «هیبریدی» در قسمت عقب خودرو و رنگ آبی بر روی آرم تویوتای جلو و عقب خودرو است.
در کابین اما تودوزی تکرنگ نسخهی هیبریدی، تشخیص آن را نسبت به نسخهی بنزینی که معمولا کابین دورنگ دارد آسانتر کرده است. همچنین عقربه نشانگر دور پیشرانه در این نسخه حذف شده است.
پیشرانهی راو4 هیبریدی یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی از نوع تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۵ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه میباشد که به همراه دو پیشرانهی الکتریکی با قدرتهای ۱۴۳ و ۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ و ۱۳۹ نیوتن متر وظیفه به حرکت دراوردن این کراس اور تویوتا را بر عهده دارند.
نمایشگاه خودرو تهران تا عصر روز جمعه برقرار است و علاقهمندان میتوانند با حضور در نمایشگاه و مراجعه به غرفه ایرتویا، از دیگر محصولات این شرکت مانند تویوتا پریوس، تویوتا آووریس هیبرید، C-hr و لکسوس های RXو NX بازدید نمایند.