داستانهای خودرو دنا انگار تمامی ندارد؛ پس از جدالهای فراوان بر سر قیمتگذاری این خودرو و تحویل دیرهنگام آن، این بار "جریمه تاخیر دنا" خود یک اپیزودی جدا شده است.
زمانی که خریداران، خودرو دنا را پس از مدت مدیدی دریافت می کنند با مراجعه به سیستم حسابداری شرکت، شاهد این هستند که باید سود مشارکت و سود تاخیر به آنها تعلق گیرد.
با توجه به اینکه مدت زمان تاخیر در تحویل دنا بسیار طولانی شد سود حاصله از جریمه تاخیر و مشارکت نیز به تناسب افزایش یافت، این درحالیست که طبق اظهارات ایران خودرویی ها سقف سود در سیستم حسابداری این شرکت 26 درصد است.
بنابراین زمانی که سود خریداری بالاتر از این عدد می شود سیستم جوابگو نیست و به معنای دیگر "ارور" می دهد.
در این راستا؛ یک خریدار خودرو دنا طی تماسی با باشگاه خبرنگاران با اعلام اینکه پس از 8 ماه تاخیر خودرو مذکور را دریافت کردم، می گوید: متاسفانه آنچه که در میزان رقم جریمه تاخیر وصولی ذکر شده بود مطابق با واقعیت نبود.
وی ادامه می دهد: درواقع رقم ذکر شده تنها نیمی از آن رقمی بود که قرار بر پرداختش گذاشته شده بود.
بر اساس این گزارش؛ ایران خودرویی ها اعلام کرده اند که در پی چاره جویی برای این موضوع هستند تا اشکال را برطرف کنند.
اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که چرا این شرکت پیشتر از این به فکر حل این مشکل نیفتاده بود و چرا مشتری باید تاوان کشمکش های مسئولان مربوطه را دهد؟!