1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تقدیر از نمایندگان برتر خدمات پس از فروش گروه سایپا

تقدیر از نمایندگان برتر خدمات پس از فروش گروه سایپا

17 اسفند 1393
  • 1

نشست سالیانه سراسری نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش سایپا باهدف بررسی نقاط قوت و ضعف شبکه گسترده خدمات فروش و خدمات پس از فروش , تبادل نظرات و ارائه گزارش عملکرد سالیانه با حضور مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا, اعضای هیات مدیره گروه, مدیر ان عامل شرکت های پارس خودرو, سایپایدک, رایان سایپا, زامیاد, سایپا پرس, ستکو, امداد خودرو سایپا, نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی, جمعی از معاونان و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در سالن میلاد مرکز نمایشگاه های بین المللی برگزار شد.

در این مراسم مهندس سعید مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ضمن خیر مقدم به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و تقدیر از زحمات یک ساله آنها گفت: در چند سال اخیر شرایط خاصی بر گروه خودروسازی سایپا حاکم شده بود و تولید به یک پنجم خودرو رسیده بود و لذا احتیاج به عملیات اورژانسی برای نجات این گروه خودروساز بود بر همین اساس با کمک شبکه نمایندگی ها و همدلی در فروش و خدمات پس از فروش, زنجیره تامین قطعات و حمایت های دولت تدبیر و امید از نابودی کامل گروه سایپا جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در این برهه تلاشمان بر این بود که تولید افزایش یابد و لذا نیاز به نقدینگی محسوس بود و در این خصوص نمایندگی ها در تامین نقدینگی نقش بسیار مهمی داشتند.

مدنی تصریح کرد: خودروسازی نقش بسیار پر رنگی در اقصاد و صنعت کشور دارد و رشد شاخص کشور بر عهده خودروسازی بوده و باعث شده شاخص اقتصادی به عدد 6 برسد که جای افتخار دارد.

وی افزود:در حال حاضر فضای کسب و کار بسیار نامطلوب است ودر این فضا کار کردن بسیار سخت است به خصوص در این شرایط افرادی هستند که خواهان کاهش تولید و افزایش واردات هستند و از طریق رسانه ها به صنعت فشار وارد می کنند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در حوزه توسعه محصول تا سال 86 تقریبا هیچ گونه کاری در این حوزه انجام نشده گفت: متاسفانه در اوایل دهه 80 که وضعیت تولید خوب بوده هیچگونه سیاست گذاری کلانی در خصوص صنعت خودرو صورت نپذیرفته و سایپا با توجه به احساس نیاز در این موضوع در سال 90 با وجود مشکلات متعدد در مبحث تنوع سبد محصول شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: با وجود مشکلات و زیان های چند سال گذشته خوشبختانه در حال حاضر وضعیت صنعت خودرو رو به بهبود است و در حال گذراز شرایط سخت هستیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا استراتژی سایپا را مشتمل بر 5 فاکتور مهم دانست و گفت: افزایش تولید , توسعه محصول, توسعه صادرات, فروش دارایی های غیر لازم و جلوگیری ازفعالیت سیاسی در گروه سایپا را در این چند سال به شدت دنبال کردیم.

وی افزود: از سال آینده مساله کنترل قیمت و افزایش کیفیت را به عنوان دو موضوع اصلی دنبال می کنیم تا در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان گامی برداشته باشیم چرا که در شرکت سایپا هم محصول پراید برای مردم قدیمی شده و هم خطوط تولید دچار فرسودگی شده و لذا باید در این خصوص برنامه ریزی صورت پذیرد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا برنامه توسعه محصول گروه سایپا را برنامه ای منسجم دانست و گفت:این پروژه در سه دوره زمانی کوتاه مدت, میان مدت و بلند مدت تعریف شده است, در کوتاه مدت انجام پروژه هایی که نیمه کاره بوده و با سرعت کمی در حال انجام بود در دستور کار قرار گرفت و به سرعت دهی در انجام آنها پرداخته شد.

وی تصریح کرد: در پروژه میان مدت, اقدام به استفاده از ظرفیت های گروه و ایجاد تنوع در سبد محصولات با همکاری شرکت های برلیانس و چانگان شد و در پروژه بلند مدت نیز بزرگترین پروژه صنعت خودرویعنی تولید پلتفرم کاملا ایرانی توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی خواهد بود که این پلتفرم با عنوان SP100 است و از سال 95 با همکاری مشاوران خارجی وقطعه سازان داخلی تولید خواهد شد و در طول دو سال 4 خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

مدنی وضعیت گروه سایپا در حوزه صادرات را مناسب دانست و گفت: گروه سایپا همواره 70 تا 80 درصد صادرات خودرو کشور را به عهده دارد و امسال نیز نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته ایم و با توجه به 13 کشور همسایه ایران وبازار 400 میلیون نفری باید برنامه ریزی در جهت این بازار صورت گیرد و لذا نمایندگی هایی که امکان صادرات محصول را دارند در این خصوص شروع به فعالیت نمایند و سایپا نیز در این خصوص همکاری خواهد کرد.

وی مشکل اصلی گروه سایپا را تامین نقدینگی در شرایط فعلی دانست و گفت نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش می توانند در تامین نقدینگی به ما کمک کنند چرا که در حال حاضر بابت تسهیلات دریافت شده سود کلانی به بانکها پرداخت می شود و امسال نیز با وجود رشد در تولید محصول همچنان در این زمینه مشکل وجود دارد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در این شرایط سخت کارکنان گروه سایپا متحمل سختی هایی شدند, علاوه بر این قطعه سازان و نمایندگی ها نیز بسیار با سایپا همکاری کردند و امیدواریم با ایجاد کمیته های مشترک و استفاده از خرد جمعی بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی با اشاره به مشکلات در کمبود قطعات و کیفیت قطعات به دلیل تحریم ها گفت: دوران سختی را با کمک همدیگر گذرانده ایم و در این مدت گاهی در تحویل خودرو به مشتریان نیز دچار مشکل بودیم ولی نمایندگی ها به عنوان پنجره سایپا رو به مشتریان با سعه صدر به سایپا کمک کردند.

مدنی خاطر نشان کرد: همواره برای افزایش درجه رضایت مندی مشتری نیاز به هزینه نداریم چرا که برخورد مناسب و رعایت کرامت انسانی با مشتریان باعث بالا رفتن حدود 30 رضایت مشتری می شود و آموزش چگونگی رفتار با مشتری و اصول مشتری مداری هزینه ای ندارد و در این خصوص به ما کمک خواهد کرد.

وی بااشاره به دقت بیشتر نمایندگی های فروش برای جلوگیری از تخلفات احتمالی گفت: حتما باید کنترل بر روی عملکرد کارکنان نمایندگی ها از طریق مدیران نمایندگی صورت پذیرذ و دقت زیادی داشته باشید.

مدیر عامل گروه سایپا باتاکید بر اینکه نمایندگی ها باید درباره خروج از انحصار موضع گیری کنند گفت: انجمن های خودروسازان و قطعه سازان در این خصوص موضع گیری کرده اند و نظرات خود را مطرح کرده اند و نمایندگی ها و انجمن های صنفی آنها نیز در خصوص خروج از انحصار نظرات خود را بیان کنند چرا که خروج از انحصار تنها راه نجات خودروسازان است و باید بازار بر اساس عرضه و تقاضا قیمت محصول را مشخص کرد.

وی افزود: این شرایط به معنای افزایش قیمت نیست و در طولانی مدت باعث کاهش قیمت نیز می شود علاوه بر این حذف قوانین دست و پا گیر باعث ایجاد سرعت در روند مراودات خواهد شد و خوشبختانه وزیر محترم صنعت معدن و تجارت خود شخصا در این خصوص وارد عمل شده و موارد را پیگیری می کند و بسیاری از این قوانین تا کنون اصلاح شده است.

مدنی گفت: با وجود انحصار در قیمت گذاری هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی حاضر به همکاری در جهت ایجاد سرمایه گذاری نیست علاوه بر این خوشبختانه با پیگیری های وزیر محترم صنعت, مهلت پرداخت بدهی های تولیدی تا 3 سال تمدید شده است که کمک خیلی خوبی به ما است.

وی افزود: ذی نفعان گروه خودروسازی شامل 5 گروه هستند,مشتری, کارکنان, سهامداران, دولت و جامعه و باید منافع همه باهم و در کنار هم مورد بررسی قرار گیرد تا در طولانی مدت بتوانیم به رشد و تعالی برسیم.

مدنی گفت: در خصوص فروش سازمانی محصولات تمامی نمایندگی های سایپا می توانند قرار دادهایی را با سازمانهای مختلف منعقد کنند و قطعا سازمان فروش سایپا نیز در انجام این کار کمک های لازم را انجام خواهد داد.

وی در پایان از همکاری وهمدلی تمامی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش گروه سایپا تقدیرکرد و گفت:قطعا سال آینده با ورود محصولات جدید گروه سایپا به بازار وضعیت بهتری خواهیم داشت و با تصویب هیات مدیره برای نمایندگان برتر نیز جوایز تشویقی در نظر گرفته شده است.

در این مراسم ناصر آقا محمدی, قائم مقام مدیر عامل گروه در توسعه محصول و مدیر عامل شرکت پارس خودرو نیز با اشاره به ایجاد سبد متنوع محصول در سایپا گفت: در گذشته سایپا صرفا تمرکزش بر ساخت خودرو پراید بود و از دوسال گذشته با هدف پاسخ گویی به نیاز مشتریان سیاست ایجاد تنوع محصول را دنبال کرده ایم.

وی افزود: در ایجاد و ارائه محصول چند عامل اساسی دخیل هستند اول دولت که در شرایط و قوانین زیست محیطی , ایمنی , مالی و تعرفه ای تاثیر گذار است و در دهه گذشته تغییرات اساسی در خصوص محافظت از جامعه و ایجاد استانداردهای اجباری وضع شد و خودروسازان ملزم به رعایت این قوانین شدند و بر این اساس هزینه های زیادی را متقبل شدند و سایپا نیز با انجام هزینه های زیادی پراید را تبدیل به ایکس 100 کرد.

آقا محمدی افزود عامل بعدی مشتری است که باید خودرویی داشته باشد و از این خودرو رضایت کافی داشته باشد لذا خودروها باید مجهز به امکانات جدید باشند واز نظر ظاهری زیبا وازقیمت مناسب بهره ببرند علاوه بر این استانداردهای خودرو نیز باید باعث رضایت مشتریان باشد و این کار را برای ما سخت خواهد کرد.

وی گفت: از دو سال گذشته بر کاهش تولید خودرو پراید و افزایش تولید تیبا و ایجاد تنوع در محصولات تمرکز کرده ایم و بر همین اساس 3 خط تولید پراید کم شده و تولید تیبا افزایش یافته است علاوه بر این تیبا2 که محصول جدیدی است از محبوبیت خاصی در بازار برخوردار شده است.

قانم مقام مدیر عامل در توسعه محصول از آغاز طراحی 3 پلتفرم جدید خبر داد و گفت: اولین پلتفرم داخلی در مرحله قالب سازی است و در سال 96 بر روی دو مدل SP0 و SP1 در دو کلاس B و C , 6 خودرو تولید خواهد شد و به زودی گروه سایپا به عنوان یکی از تولید کنندگان خودرو در کلاس C حضوری فعال خواهد داشت.

وی افزود در دوسال گذشته راه سختی را گذرانده ایم و از تولید تک محصولی تبدیل به شرکتی شده ایم که برای مخاطبان خود با هر سلیقه و ذائقه ای محصول جدید عرضه خواهد کرد.

علاوه بر این جهت کسب رضایت مشتری با سه برند برتر کشور چین نیز اقدام به همکاری کرده ایم و در اوایل سال آینده محصولات شرکت های چینی که با خودروسازان مطرح اروپایی و آمریکایی همکارند با همکاری سایپا وارد بازار خواهند شد.

مدیر عامل پارس خودرو نقش نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را در طراحی و انتخاب مدل های جدید بسیار مهم دانست و گفت: نمایندگی ها در دریافت نظرات مشتریان و انعکاس این نظرات به خودروسازان بسیار تاثیر گذارند و قطعا این نظرات در طراحی مدل های جدید مهم است و در طراحی خودروهای بعدی به ما کمک خواهد کرد.

در ادامه مهندس رضا تقی زاده, معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به بررسی عملکرد این حوزه در سال 93 پرداخت و گفت: تولید خودرو و فروش محصولات نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است.

وی تلاش برای توزیع عادلانه محصولات به نمایندگی ها را یکی از کارهای در دست اقدام اعلام کرد و گفت: با تشکیل 5 کمیته تخصصی در شبکه نمایندگی ها و در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان و نمایندگان فروش شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که نمایندگی ها به عنوان کارشناسان تصمیم ساز نقش مهمی پیدا کنند.

تقی زاده همکاری با انجمن های صنفی را با اهمیت دانست وگفت : همکاری با انجمن های صنفی موجب ایجاد رضایت مشتریان می شود و ما به دنبال جلب رضایت بیشترمشتریان هستیم.

مهندس ......پناهی , مدیر عامل شرکت امداد خودرو سایپا نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت امداد خودرو در سال 93 گفت: هدف ما ارائه خدمات امدادی مناسب و توسعه شبکه ناوگانی امداد است و تمام تلاش خود را کرده ایم تا با تجهیز خودروهای امدادی به سیستم چرخ گیر و افزودن خودروهای بیشتر به این ناوگان موجب رضایت مشتریان باشیم.

مدیر عامل امداد خودرو سایپا بالا بردن سطح پوشش گارانتی و افزودن خدمات در محل رایگان را از تغییرات در سیستم امداد خودرو دانست و گفت: یکی از کارهای موثر بحث بهینه سازی گارانتی بدنه بوده و همچنین تلاش برای اختصاص یک خط اعتباری جدید برای ارسال قطعات بدنه جهت گارانتی خودرو در راستای رضایت مشتریان بوده است.

وی با اشاره به کاهش زمان انتظار امدادی مشتریان و بررسی ابعاد طرح خدمات امداد نوروزی گفت: زمان انتظار درخواست امداد از 42 دقیقه به 34 دقیقه کاهش یافته و برای ایام تعطیلات نوروزی نیز با مشارکت 450 نمایندگی مجاز کشیک در قالب 2 گروه 8 روزه و بالغ بر 420 واحد امدادی تمام توان خود رابرای ارائه خدمات بهتر به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل امدادخودرو سایپا در پایان گفت: برای سال آینده یک بازنگری در استانداردهای ارائه شده خدمات سیار و نرخ اجرت گارانتی بدنه صورت پذیرفته که بی شک تاثیر به سزایی در بهبود رضایت مشتریان شبکه از شرکت امدادخودرو سایپا خواهد داشت.

در ادامهم مدیر عامل شرکت رایان سایپا با اشاره به ثبت رکورد فروش این شرکت در سال 93 گفت: فروش 5 برابری رایان سایپا نسبت به سال گذشته نشان دهنده تغییر فضای کسب و کار با توجه به سیاست های دولت جدید است.

کاغذگران اقدامات اصلاحی صورت پذیرفته در رایان سایپا را عامل موثری در افزایش فروش و لیزینگ دانست و گفت: یکپارچه سازی سیستم فروش سایپا ورایان سایپا و گسترش فضا و تکمیل نیروی انسانی در اداره فروش سایپا جهت انجام فرآیندهای پذیرش , تائید مالی و تسویه حساب و همچنین تلاش برای عدم افزایش نرخ سود از ابتدای سال با توجه به افزایش نرخ تامین منابع مالی از اقدامات تاثیر گذار بوده است.

مدیر عامل رایان سایپا با اشاره به تنوع در روشهای فروش گفت: فروش لیزینگی و اعتباری ما با شرایط بهتری نسبت به قبل صورت پذیرفته است که موجب رضایت مشتریان قرار گرفته است.

وی در پایان برنامه ریزی جهت فروش 120 هزار دستگاه از محصولات گروه سایپا و تلاش برای کاهش مراجعه مشتریان به شرکت و تسهیل فرآیند تسویه حساب فروش لیزینگی و اعتباری و عودت چک های مشتریان را از برنامه های سال 94 شرکت رایان سایپا بر شمرد.

در ادامه نماینده انجمن صنفی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش به بیان مشکلات و نقطه نظرات و ارائه راهکارها در حوزه فروش و خدمات پس از فروش پرداخت و درخواستهای این انجمن را مطرح کرد.

در این مراسم از 16 نمایندگی ممتاز کشوری, 27 نماینده برتر استانی , 37 نماینده برتر شهرستان با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد همچینین از امدادگران نمونه, کارشناسان فنی برتر، مسئولان فروش نمونه و مسئولان فروش و برتر کارت نارنجی تقدیر شد. در حوزه فروش خودرو آپشن و دست دوم نیز از برترین های این حوزه تقدیر انجام شد.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 اسفند 1393 ساعت 15:14)

    از بیشترین کشته در ماشینشان تقدیر نمیکنید