قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی

9 اردیبهشت 139410:54
2 دقیقه


قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی

 قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی

وضعیت صنعت خودروی ما هر طوری که باشد مردم چه گناهی دارند که باید مجبور به استفاده از چنین خودروهایی بی‌کیفیت، با قیمت بالا باشند.

باید شورای رقابت و خودروسازان انصاف را در مورد خودروهای داخلی داشته و قبول کنند که ساختار سنتی سیستم خودروسازی ما خیلی از مسائل همانند کیفیت، استاندارد و ... را زیرسئوال برده است.

به راحتی نمی‌توان به تکنولوژی خودروسازی داخلی که 50 سال قدمت دارد قلم قرمز کشید و از کنار آن گذشت اما باید به این سئوال هم جواب داد که ما با این همه جوانان مستعد در تکنولوژی و علم از کره چه چیزی کم داریم.

خصوصی‌سازی به معنی واقعی، داشتن نیم نگاهی برای حضور در بازارهای جهانی را از راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکل صنعت خودروسازی داخلی است و برای خصوصی‌سازی و رسیدن به ایده‌آل‌ها در این زمینه همه باید آستین‌ها را بالا زد و پای سرمایه‌گذاران خصوصی را وارد این صنعت کرد.

باید فضای رقابت یکسان در داخل برای همه فعالان این عرصه فراهم شود تا از یک سو انحصار را به عنوان دغدغه اصلی صنعت خودروسازی حذف کنیم و از سوی دیگر زمینه را برای بروز و ظهور تکنولوژی‌های نو فراهم آوریم.

نیم نگاهی به بازارهای جهانی را برای توسعه این صنعت نیز ضروری است و اگر دغدغه حضور در بازارهای جهانی برای خودروسازان ما هدف باشد مطمئنا برای رسیدن به این هدف باید استانداردهای جهانی و ارتقاء کیفیت در اولویت خودروسازان قرار گیرد و اگر به این ایده‌آل‌ها نرسند از چرخه رقابت حذف می‌شوند.

محمداسماعیل سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس سال گذشته اشاره‌ای هم به خودروهای خریداری شده برای مجلس کرده بود و گفت: کیفیت این خودروها را همه می‌دانستند صفر است وای به حال مردم. وی افزود : حداقل ما در چند کلمه گلایه نمایندگان را به خودروسازان رساندیم امیدواریم کسی هم پیدا شود و گلایه مردم را به خودروسازان برساند.