1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دنا پلاس چقدر ایمن است؟؟

آخرین اخبار


دنا پلاس چقدر ایمن است؟؟

2 بهمن 1395
  • 25
  • 14355

پروژه ساخت "دنا پلاس" در مدت 10 ماه و صرف 50 میلیارد تومان هزینه انجام شده و به گفته مسئولان ایران خودرو تا پایان سال به بازار عرضه می شود.

 دنا پلاس چقدر ایمن است؟

 

ایران خودرو هفته گذشته از 2 خودروی جدید خود به عنوان دنای پلاس و 207 صندوق دار رونمایی کرد ولی این خودروها تا چه اندازه ایی ایمنی داشته و در مقابل تصادفات مقاومت دارند.

پروژه دنا پلاس در ایران خودرو در حدود 10 ماه پیش با نام X409 آغاز شده و هدف از آن بالا بردن استانداردهای کیفی، ایمنی و راحتی دنا اولیه پس از نیازسنجی و درخواست‌های مشتریان بود.

انجام این پروژه از طراحی‌های کامپیوتری و نرم‌افزاری آغاز شده و پس بروز رسانی طراحی در بخش‌های فنی و همچنین اصلاح جزئیات به مرحله تولید نمونه‌های آزمایشی و سپس انجام تست‌های ایمنی و تصادف به مرحله محصول نهایی رسیده است.

کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو، با با بیان این که دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد، افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این خودرو چه تست های ایمنی را پشت سر گذاشته است گفت: دنا پلاس برای تست های ایمنی به کشور آلمان ارسال شد و در تست های ایمنی که در این کشور گذرانده است موفق به اخذ 4 ستاره ایمنی شده است.

پروژه ساخت این خودرو در مدت 10 ماه و صرف 50 میلیارد تومان هزینه انجام شده و به گفته مسئولان ایران خودرو تا پیان سال به بازار عرضه می شود.

منبع:عصرایران




نظرات

  • امیر امیر (10 اسفند 1395 ساعت 15:37)

    بیاید باهم حساب کنیم: 1میلیارد سانروف 1 میلیارد چراغای جلو 1 میلیارد چراغای عقب 1 میلیارد خطی که رو بدنه انداختید 1 میلیارد اون شیشه های عقب که کوچک تر شدن 1 میلیارد دوربین عقب 1 میلیارد همون دره عقب که صافکاری شده 1 میلیارد مالتی مدیا جدید تا اینجا چقدر شد؟ 8 میلیارد تومان ادامش: 5 میلیاردحق مهندسان طراح 5 میلیارد نرم افزارهای خریداری شده 5 میلیارد دستگاه های ساخت قطعات بدنه تا الان شده 23 میلیارد تومان 5 میلیارد دیگر برای فرستادن به المان میشه 28 میلیارد اصلا اقا بگو 30 میلیارد 5 میلیاردم حق بچه های ایران خودرو .خب الان یکی بگه 15 میلیارد دیگش کجا رفته D:

  • مجتبی مجتبی (5 بهمن 1395 ساعت 21:45)

    وقتی شیشه عقب برقی آپشن حساب میشه وای به حال خودروسازیمون
    وقتی شما پراید رو شیشه عقب برقی بخواید بذارید توی تولید انبوه شاید خیلی هزینش ناچیز باشه ولی بازم نمیکنن
    حالا چراغ ابرویی گذاشتن شده دنا پلاس با 5 کلیون بیشتر اخه انصافتو شکر

  • علی علی (4 بهمن 1395 ساعت 13:42)

    من یه زانتیا دارم دادم اسپپرت کردن برام.....سانروف....کروز.....مانیتور...چراغ.....سیستم صوتی.....صندلی گرم کن فلان فلان ...بخدا انقدر برام هزینه نداشت.
    من فک میکنم منور این بوده 50 میلیارد از این پروژه به جیب بزنن...!!! چون خط تولید همون خطه...فقط یه قسمت سانروف باس ایجاد کنن...
    لعنت برا ما مسلمونا که اسم اسلام رو با این دروغامون خراب کردیم....اینم از فرهنگ اسلامی ایرانیه مسولین محترم.و من الله توفیق

  • Ali Ali (4 بهمن 1395 ساعت 02:40)

    این ماشین حتی از سوناتا هم بهتره.واقعا که ملت ایران نمک نشناس هستن.

    iman iman (4 بهمن 1395 ساعت 17:54)

    شما یا سوناتا سوار نشدی یا دنا سوار نشدی....به هر تقدیر مطایبه دلچسبی نمودی

  • H2So4 H2So4 (4 بهمن 1395 ساعت 02:00)

    اولا خودرو با کیفیت عالی و محکمو میفرستن آلمان واسه تست وقتی امتیاز گرفت اومد تو خط تولید یه چیز دیگه تولید میکنن
    دوما آلمان ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    سوما چند ماه دیگه یه تیمو میگیرن میگن اون ۵۰ میلیاردو صد میلیون هزینه کردن بقیه اشو اختلاص فرمودند
    چهارما همه این آبشنارو تو بازار با سه یا چهار میلیون و با کیفیت درجه یک میشه گذاشت
    پنجما ما هم عر عر

  • رضا رضا (3 بهمن 1395 ساعت 16:45)

    ای کاش موتور این خودرو را عوض میکردن یا حداقل اتوماتیک میشد
    وگرنه از نطر اپشن نسبت به بقیه محصولات بهتره

  • علی علی (3 بهمن 1395 ساعت 11:31)

    چقدر حرف خنده داری میزنن دوتا ایربگ گذاشتیم و چهارتا ستاره ایمنی گرفتیم؟!! ایربگ های بهترین خودروسازهای دنیا اشکال دارن حالا ایربگ های ایرانی اگه سرنشین رو نکشه حتما قبضه روح خواهد کرد حالا اونم هیچ با این ضعف طراحی و حلبی هایی که خودرو رو باهاش میسازن یکی با دست بکوبه رو بدنه سرنشین داخلش زهرترک میشه حالا اگه خدایی نکرده تصادف بکنی چی میشه خدا به دادمون برسه!!!

  • آرش آرش (3 بهمن 1395 ساعت 10:27)

    جالب این امکاناتی که این با این رقم نجومی صرف میکنن میشه توی گاراژ داغون با قیمت خیلی پایین چند برابرش انجام داد
    این خودرو قرار بود با موتور توربو و دنده اتومات عرضه بشه دیگه عوض کردن چراغ نصب سانروف ایربگ اضافه فکر نکنم اینقدر تبلیغات داشته باشه واقعا شما در مورد مردم چی فکر میکنین .
    اون قطعات طرح چوب قرمز رنگ که افتضاح رو هم بعنوان آپشن جدید رنگش عوض میکردین خوب بود

  • مجید مجید (3 بهمن 1395 ساعت 10:24)

    باعرض سلام و خسته نباشید باید خدمتتون عرض کنم که خر همون خره فقط پالونش عوض شده

  • آرش آرش (3 بهمن 1395 ساعت 09:42)

    یه بزک کردن سمند که دیگه اینقد شلوغ بازی نداره

  • علی علی (3 بهمن 1395 ساعت 07:56)

    با چه رویی مبلغ هزینه شده رو اعلام می کنند ماه هم که ملت دزد پرور

  • فرزاد فرزاد (2 بهمن 1395 ساعت 22:28)

    برای یک معلول کم توان روی پا وایستادن خیلی سخته ولی تلاشش ارزشمنده اما روی پا وایستادن یک فلج غیرممکنه و اگه تلاشی نکنه هم عیبی نداره.
    صنعت خودروی کشور هم مونده تو رودربایستی!
    انشاءالله که به واقعیت دوم برسه،

  • میلاد میلاد (2 بهمن 1395 ساعت 21:52)

    واقعا اینا مردومو چی فرض کردن؟ برای تست های ایمنی به آلمان فرستادیم؟؟؟؟؟؟؟ ایمنی خودروهای ساخت داخل انقد بالاست که مسولین شون حتی حاضر نیستن خودروهایی که ساختن سوار شن.

  • مجید مجید (2 بهمن 1395 ساعت 20:51)

    هزینه 50ملیارد کاملا درسته.البته بعدا مشخص میشه که99%اختلاص کردن!!!!!!

  • حشمت حشمت (2 بهمن 1395 ساعت 18:52)

    اکه درست باشه این ایمنی که سازنده گفته این خودرو در ردیف سوناتا قرار داره آخه چهار ستاره خیلی عالیه .البته امید وارم درست باشه

  • ایرانی ایرانی (2 بهمن 1395 ساعت 18:28)

    واقعاً جای خوشحالی داره

  • ر-م ر-م (2 بهمن 1395 ساعت 18:15)

    سلام

    ببخشید یه ضرب المثل هست می کن خر همون خره فقط پالانشو عوض کرده سمنده دیگه چه خبر اینقدر گرون می دن

  • امید امید (2 بهمن 1395 ساعت 18:07)

    خیابان ملت با 5 میلیون تومان همه اینا رو انجام میدن تازه درهای ماشین هم رو به بالا باز شو میکنن واست.

  • حسین.امامی حسین.امامی (2 بهمن 1395 ساعت 17:41)

    مگه آپولویازده بود؟تعویض در وچهارتاایربک۵۰میلیارد؟؟؟بعدازپنجاه سال به دورخودغلتیدن آخرش همین؟چین درعرض پانزده سال ببین به کجارسیده؟تاتعرفه واردات خودرو به ۲درصدنرسد، خودروسازان ما ره بجایی نخواهند برد.

    پرهام پرهام (3 بهمن 1395 ساعت 12:27)

    دیگه 2 درصد کمه، یه کم بیشتر :D

  • علی ز علی ز (2 بهمن 1395 ساعت 15:42)

    سلام بر هم میهنان گلم
    یعنی چقدر زحمت ورداشته این ماشین یه خسته نباشید جانانه عرض میکنم خدمت مهندس یکه زارع و شرکا
    و من الله توفیق