1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. برای اولین بار در کشور،تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

برای اولین بار در کشور،تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

9 بهمن 1395
  • 14

گروه صنعتی ایران‌خودرو در ماه‌های پایانی سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و با استفاده از فضای ایجاد‌‌شده در پسابرجام موفق شد گامی مهم در استفاده از توانمندی‌های داخلی مهندسان و متخصصان کشور بردارد و مدل جدیدی از دو محصول قبلی خود را که در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو طراحی شده بود، به بازار عرضه کند.

گروه صنعتی ایران‌خودرو توانست به منظور حفظ سهم خود در بازار خودروهای کلاس C و پاسخ‌گویی به خواست مشتریان مبنی بر استفاده از محصول مناسب برای خانواده، پژو 207i را به صورت صندوقدار طراحی کرده و به مرحله تجاری‌سازی برساند. همچنین برای افزایش سهم برند ملی در سبد محصولات خود خودروی دنا را به صورت فیس‌لیفت یا طراحی مجدد با عنوان دنا‌پلاس به مشتریان علاقه‌مند به این خودرو عرضه کرد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو توسعه و طراحی محصول را از اهداف راهبردی خود قرار داده که بر مبنای آن دو محصول جدید را وارد بازار خواهد کرد. دنا‌پلاس تا پایان امسال و پژو ٢٠٧i صندوقدار در نیمه نخست سال آینده تجاری‌سازی و روانه بازار خواهد شد.

منحصر‌به‌فرد!! همچون 207 صندوقدار

محصول جدید ٢٠٧i صندوقدار از امکانات روز و مدرنی برخوردار است. این محصول براساس خواست و نیاز بازار خودروهای کلاس C و ارائه محصولی جادار برای خانواده‌ها با رعایت استانداردها و قوانین جاری پژو طراحی شده و با تغییرات و آپشن‌های جدید وارد بازار می‌شود.

 برای اولین بار در کشور ، تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

این خودرو براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوقدار طراحی شده تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود. ٢٠٧i براساس توانمندی‌های متخصصان مرکز طراحی و توسعه محصول ایران‌خودرو طراحی شده است. قطعات این محصول مشتمل بر ٤٠ قطعه و مجموعه‌های جدید و تعداد ١٦٥ قطعه و مجموعه مشترک با ٢٠٦ صندوقدار با بهره‌گیری از توان شرکت ساپکو و سازندگان داخلی تولید و تأمین می‌شود. در این راستا از توانمندی سازندگان قطعات و مجموعه‌های هاچ‌بک و سازندگان جدید برای قطعات جدید استفاده خواهد شد.

از اصلی‌ترین قطعاتی که برای این محصول طراحی شده، می‌توان به قطعات بدنه‌ای شامل قطعات داخلی در‌های جانبی و تغییرات درِ صندوق، چراغ‌های عقب جدید، سپر عقب جدید، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین دید عقب جدید، آینه‌های جانبی تاشو، اسپویلر، دسته راهنمای جدید، قاب ستون‌های جدید، رینگ‌های طرح جدید، دستگیره صندوق عقب، شبرنگ روی سپر عقب، دسته سیم شامل دسته سیم داخل اتاق و درهای جانبی اشاره کرد.

با توجه به اهمیت اتمام پروژه و عرضه محصول در زمان تعیین‌‌شده درحال‌حاضر برنامه زمانبندی اجرای پروژه براساس استانداردهای تکوین محصول شامل فازهای طراحی، قالب‌سازی، صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی (انجام تست‌های ارزیابی محصول، صحه‌گذاری و فرایند اخذ مجوز شماره‌گذاری) با همکاری مشترک با معاونت‌های مهندسی، کیفیت ایران‌خودرو، شرکت ساپکو و سازندگان قطعات و مجموعه‌های جدید تهیه شده است.

 برای اولین بار در کشور ، تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

برای اجرائی‌کردن پروژه نیز فعالیت‌های مختلفی انجام شده است. در ابتدای امر استراتژی و راهبردهای کلان محصول پژو ٢٠٧i صندوقدار شامل استراتژی‌های کیفی، قوانین و مقررات و استانداردهای بازار هدف ویژگی‌های مد نظر محصول آماده‌سازی شده است.

تعریف محصول در سطح خودرو، انتخاب استایل نهایی و تعریف محصول در سطح سیستم از دیگر اقدامات انجام‌شده است. در این مرحله از پروژه مشخصات کیفی و ظاهری خودرو، رندرهای مد نظر برای قطعات استایلی مانند اسپویلر، سپرهای عقب و شبرنگ، تهیه و به سازندگان ارائه شده است. از دیگر محصولات مد نظر که مشخصات آن به سازندگان و تأمین‌کنندگان اعلام شده، فیچرهای جدیدی برای خودرو مانند آینه‌های تاشو و دوربین دید عقب است.

 برای اولین بار در کشور ، تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

همچنین مشخصات فنی محصول، برنامه صحه‌گذاری محصول و قطعه، برنامه زمانبندی انجام تست‌های خودرویی و قطعه‌ای و طرح کیفیت طراحی نیز تهیه شده است.

تکمیل ارزیابی فنی و اقتصادی و تعریف محصول در همه سطوح قطعه، سیستم و خودرو نیز از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در اجرای پروژه طراحی و تولید محصول ٢٠٧i است که براساس تعریف محصول، ارزیابی‌های فنی اقتصادی لازم برای پروژه شامل میزان سرمایه‌گذاری‌های لازم از طرف ایران‌خودرو، ساپکو و سازندگان انجام شده است. طراحی قطعات و مجموعه‌ها مرحله و فاز دیگری از اجرای پروژه تولید ٢٠٧i است. درحال‌حاضر فعالیت طراحی جزئیات و آنالیز مهندسی نقشه‌های اولیه و راهنمای مونتاژ اولیه و ساخت نمونه برای تست‌های ارزیابی انجام شده و تغییرات لازم در طراحی در دست انجام است.

برخی فعالیت‌ها در این بخش انجام شده و نقشه و مدارک آن برای شروع قالب‌سازی به شرکت ساپکو به عنوان تأمین‌کننده ارائه شده است. با آغاز مرحله تست‌های صحه‌گذاری و ساخت نمونه، مقدمات لازم برای آنالیز مهندسی انجام شده و نمونه قطعات پرتوتایپ برای بررسی روی خودرو و نهایی‌سازی نقشه و طرح انجام شده است. نمونه خودروهای مورد نیاز برای انجام تست‌های صحه‌گذاری مطابق برنامه نیز در حال انجام است

اولین خودروی ملی مجهز به سانروف

پس از عرضه موفق محصول دنا به بازار، براساس نیازهای مشتری و برای ارائه محصولی فراتر از استانداردهای ایمنی با کیفیت بیشتر و همچنین با هدف عرضه محصولی قابل رقابت با محصولات روز دنیا که برخوردار از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی باشد، پروژه ارتقای دنا با عنوان ایکس٩٠ در مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران‌خودرو تعریف شد.

 برای اولین بار در کشور ، تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

خودروی ملی دنا که گروه صنعتی ایران‌خودرو بر حفظ و افزایش سهم آن در سبد محصولات خود تأکید دارد، طبق نظر و خواست مشتریان بازطراحی شد. ایربگ جانبی و سانروف، دنا را در میان خودروهای ساخت داخل متمایز و سرآمد کرده است. دناپلاس با این امکانات در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار گرفته است. این خودرو که با نصب کیسه‌های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می‌شود، به دست توانای متخصصان و مهندسان ایران‌خودرو طراحی شده است. در این میان صرفا در ساخت ماشین‌آلات موردنیاز خط جدید تولید همکاری‌هایی با شرکت‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

دنای فیس‌لیفت‌شده با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی به بازار می‌آید. دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه‌ای جدید با مالتی‌مدیای فعلی از ویژگی‌های دناپلاس است. تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، باعث جذابیت بیشتری در دنا شده و البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر مانده است. افزودن لامپ‌های ال‌ای‌دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما و چراغ‌های کوچک از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز هم دیده می‌شوند، از جمله تغییرات در چراغ‌های این خودرو به شمار می‌رود. در چراغ عقب نیز تغییراتی دیده می‌شود که کمتر از چراغ‌های جلوست. طراحی خطوط روی درهای جانبی دناپلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل‌گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت‌گرفته در دناست.

 برای اولین بار در کشور ، تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

استایل خودرو به صورت کامل به وسیله متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران‌خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل ٨٥ قطعه جدید بدنه به وسیله متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران‌خودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه ١٥٩ مکانیسم قطعات تزئینات داخلی و خارجی از سوی متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران‌خودرو با همکاری و مشارکت تأمین‌کنندگان انجام شده است. در زمینه صنعتی‌سازی پروژه، جیگ و قالب‌سازی، طراحی و نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت‌های مختلفی با همکاری متخصصان ایران‌خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در سند چشم‌انداز صنعت خودرو کشور استفاده می‌کند. این شرکت با ارائه محصول جدید موردنظر و خواست مشتری در کلاس‌های مختلف درصدد است سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخش‌های مختلف بازار را تأمین کند.

 برای اولین بار در کشور ، تولید خودرو با 4 ایربگ و سانروف

منبع:ایران جیب



نظرات

  • لقمان الدوله لقمان الدوله (10 بهمن 1395 ساعت 12:54)

    پس اگه بخواهند کل سمند رو متحول کنند حتما بودجه یکسال کشور رو باید بدهند به عزیزان جاده مخصوص

  • محسن رجبی محسن رجبی (10 بهمن 1395 ساعت 12:54)

    با سلام دیگه حالم از هر چی تولید ایرانه بهم می خوره بسه دیگه بابا بذارید خودرو وارد بشه اونوقت میفهمید که این دنا پلاس مزخرفو میتونید چهل و چند میلیون به ملت بدبخت بفروشید یا نه من به سهم خودم از هر چی تولید ایرانه بخاطر کیفیت پایین و قیمت بالا شون متنفرم

  • ali ali (10 بهمن 1395 ساعت 08:09)

    خانه از پایبست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است
    اول یه فکری برای موتور و گیربکس مزخرفش بکنید بعد به سانروف و ایربگ فکر کنید.
    تو یکسال دوبار گیربکس دنا عوض شده که البته برای خودش رکوردیه ! موتور هم که ماشاله صدا تراکتور میده که اگه شدت صدا را اندازه گیری کنن بازهم رکورد میزنه !

  • سامی سامی (10 بهمن 1395 ساعت 06:18)

    واقعا مسخره اش را در اوردن.سال دیگه شاهد تولید خودروی دنا وانت هستیم.هرچی تولید میکنن.یه وانتش راهم باید بزنن.الان 207 صندوقدار.فردا دنای بی صندوق!!!!!

  • رضا رضا (10 بهمن 1395 ساعت 01:44)

    چه عالی... من چقدر خوشحالم که از این همه توسعه و پیشرفت..... خجالت آورترین تولیدی که خون ملت و میخورن صنعت تولید خودروی ماست... کم فروشان همیشگی....

  • امیر امیر (9 بهمن 1395 ساعت 23:44)

    بیشتر از ده ساله که مشتریان از طراحی بد ستونهای جلو و دید نا مناسب عقب سمند انتقاد میکنند اونوقت آقایون منت میذارن سر ملت که برای ارج نهادن به مشتریان چند میلیارد صرف یک سانروف و چند تا منحنی روی در کردن در صورتی که مشکل اصلی طراحی در پلت فرم (دید ستونهای جلو و عقب) هنوز سر جای خودش باقیه

  • محمد محمد (9 بهمن 1395 ساعت 23:16)

    مقصر ماملت هالو و عقب افتاده و بی فرهنگیم که میاییم این لگنها رو میخریم
    نخرید تااین حروم خوارها دست از مونتاژ لگن بردارن
    دولت باید این سوله ها رو تعطیل و صنعت دامداری رو گسترش بده بخدا موفق تریم

  • حبیب حبیب (9 بهمن 1395 ساعت 20:16)

    ایران خودرو هم رویه سایپا را در پیش گرفته 131.132.111.141حالا دنا sl.sx.se.tlو ...و 206.206sdv8.v9.v20.207i.207v40207v50.207v60خر همان خراست فقط پالانش عوض کردن ملت هم ندید پدید واسش صف میبندن

  • من من (9 بهمن 1395 ساعت 17:26)

    یه لحظه فکر کردم دارن از کمری هیبرید دارن تعریف میکنن

  • سهیل سهیل (9 بهمن 1395 ساعت 16:20)

    2 عدد ایربگ و یک سانروف اضافه شده .......خخخخخخخخخخخ- پروژه تکمیل و توسعه خودرو ملی در راستای ارج نهادن به مشتریان---جمع کنید بابا - هنوز هم اتومات هرضه نشده- اونم یک پروژه جدیده-----------------

  • نوید نوید (9 بهمن 1395 ساعت 15:01)

    سلام
    نه این اولین بار نیست که با این حرفا و این کارا سر ملت*** میزارن..حالا بیبینیم این 2 میلیونی که خرج کردن و چند برابر از مردم میگیرن...

  • فرزاد فرزاد (9 بهمن 1395 ساعت 11:23)

    معنی طراحی در لغت چیست؟
    صنعت خودروسازی چیست؟
    خودروساز کیست؟
    از اینهمه پیشرفت در پوست خود نوموگنجیم!

  • علی ز علی ز (9 بهمن 1395 ساعت 11:20)

    سلام
    واقعا سرمون منت گذاشتن دستشون درد نکنه چشم نخورن ایشالا حالا چطوری این همه اقدام و عمل رو جبران کنیم

    سعید سعید (9 بهمن 1395 ساعت 16:15)

    وقتی که 5 ملیون بخاطر سانروف کردن تو پاچه مردم اتوماتیک جبران میشه