1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رای مثبت نمایندگان به تحقیق و تفحص از خودروسازان

رای مثبت نمایندگان به تحقیق و تفحص از خودروسازان

8 شهریور 1397
  • 5

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انجام تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست و فناوری موافقت کردند.

موافقت مجلس با انجام تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز



در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی در دستور کار قرار گرفت و در صحن مجلس نیز به تصویب رسید. این تحقیق و تفحص با هدف برسی علل ناکارآمدی شرکت های خودروسازی داخلی در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش ارائه شده و از جمله مهمترین محورهای جزئی آن می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- بررسی علل زیانده بودن شرکت های خودروساز اصلی داخلی و شرکت های تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیت های موجود

۲- بررسی برنامه خودروسازان برای تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط به پائین جامعه

۳- بررسی چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت های رنو- پژو سیتروئن توسط سازمان گسترش و صنایع ایران و شرکت های خودروسازی و نیز بررسی میزان پیشرفت قراردادهای منعقده.

۴- بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت های خودروسازی و شرکت های تابعه

۵- بررسی نحوه انتخاب و عقد قرارداد با شرکت های قطعه ساز و قیمت قطعات

۶- بررسی عوامل نارضایتی مردم از روش فروش و خدمات پس از فروش و مشکلات موجود در ثبت نام اینترنتی

۷- بررسی وجود زمینه های فساد و تولید رانت در عقد قراردادهای داخلی و خارجی

۸- بررسی موضوع توقف ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در ماه های گذشته که منجر به افزایش شدید قیمت‌ها و آشفتگی و بی‌ثباتی در بازار شده است

این تحقیق و تفحص که با درخواست ۳۵ نماینده ارائه شده و به تصویب کمیسیون صنایع و معادن رسیده بود امروز با ۱۵۲ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید تا پس از تشکیل هیئت رئیسه تحقیق و تفحص و صدور احکام آنها از سوی مجلس ظرف ۶ ماه آینده انجام شده و گزارش آن به صحن مجلس ارائه شود.

منبع مهر


نظرات

  • عباس عباس (10 شهریور 1397 ساعت 00:00)

    تف به این مجلس که در نقش نظارتیش کوتاهی میکنه تامملکت را کند کشیدن

  • ناصر ناصر (9 شهریور 1397 ساعت 14:29)

    بنده در دیماه سال گذشته ماشینمو به قیمت 35 میلیون فروختم و 24 میلیون در ازای ثبت نام یک دستگاه دنا پلاس به حساب ایرانخودرو واریز کردم که در موفع ثبت نام قیمت کارخانه حدود 48 میلبیون بود و قرار بود در مرداد ماه سال جاری تحویل دهند که تا بحال ندادن در اردیبهشت ماه پنچ میلیون افزایش قیمت دادن شد 53 میلیون از انجاییکه بنده یک معلم ساده با 29 سال سابقه هستم اگر بیش از این افزایش قیمت بدهند مجبورم انصراف بدهم حالا با توجه به اینکه ماشینی که فروختم 35 میلیون دادم به ایرانخودرو الان شده 60 میلیون یعنی اونم نمیتونم بیارمش سر جاش این وسط کی باید جوابگو باشه لاقل اون کسایی که سال گذشته پول دادن ماشین خریدن را گران نکنید بخدا این ظلم هست .

  • محمد محمد (9 شهریور 1397 ساعت 12:45)

    اینا همش سیاه بازیه !!! تاکی میخان مردم را سرکار بزارن؟ یکبار دیگه هم مجلسی ها از خودروسازها تحقیق و تفحص کردند!!! ولی نتیجه اش چی شد؟؟؟ هیچکس نفهمید!!!
    اگر وجدان دارید نظر من را پخش کنید

  • Sa Sa (9 شهریور 1397 ساعت 01:22)

    خب پس کلی رشوه میره تو جیب نمایندگان دزدان و در نهایت میگن همه چی عالیه

  • امیر امیر (8 شهریور 1397 ساعت 12:05)

    دوستان اول یک تعریف مشخص از قشر متوسط به پایین جامعه بیان کنند. وبفرمایید یک نفر سرپرست خانواده با 3سر عاعله با حقوق یک ملیون تا یک میلیون و پانصد جزء کدام قشر میباشد
    قطعه ساز که نداریم... نیروهاشونو اخراج کردن و دارن قطعه ازچین وارد میکنن و جعبه و مارک ساخت ایران میزنند و ...

    نارضایتی مردم از ثبت نام اینترنتی و ... که دلایلش معلومه.. نیاز به برسی نداره. فقط برای عواملش مجازات چرب معین و اجرا کنید که دیگه تکرار نشه

    احتکار کردن خودرو سازها رو هم مد نظر داشته باشید