1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. انتشار اخباری جدید از احتکار و پارکینگ پر از خودرو "ایران خودرو" کرمانشاه

انتشار اخباری جدید از احتکار و پارکینگ پر از خودرو "ایران خودرو" کرمانشاه

14 شهریور 1397
  • 3

با افزایش قابل توجه قیمت خودرو در بازار، گمانه‌زنی‌هایی درباره جلوگیری از ورود خودرو به بازار از سوی شرکت‌های خودروسازی مطرح شد و همین امر باعث شد نظارت‌ بر فعالیت این شرکت‌ها افزایش یابد.

اخیرا تصاویری از پارکینگ کارخانه ایران خودرو کرمانشاه منتشر شده که دپوی چند هزار دستگاه خودرو را نشان می‌ دهد و این شائبه را بوجود آورده که این خودروها با هدف گران شدن به بازار عرضه نشده است.

 انتشار اخباری جدید از احتکار و پارکینگ پر از خودرو

طی روزهای گذشته مسئولان نظارتی استان کرمانشاه از جمله مدیرکل تعزیرات حکومتی بازدیدی از این شرکت داشتند تا احتمال احتکار خودرو را بررسی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به بازدیدی که از کارخانه ایران خودرو صحنه صورت گرفته، گفت: در این بازدید فعلا به گزارشی درباره احتکار خودرو نرسیدیم.

داریوش جودکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آنچه که مسئولان کارخانه اعلام کردند دلیل توزیع نشدن برخی از خودروها کمبود قطعات است و به محض اینکه قطعه به دست کارخانه برسد، خودروها تکمیل و ظرف مدت کوتاهی روانه بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بررسی بیشتر موضوع در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به زودی نتایج بررسی‌ها نهایی مشخص شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.

محمد ملکی مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، درباره وجود تعدادی خودرو در پارکینگ این واحد صنعتی گفت: به عنوان خودروساز ملزم هستیم خودرو را تکمیل و با تمام قطعات به مشتری تحویل دهیم و خودروهایی که اکنون در پارکینگ وجود دارند خودروهایی هستند که به دلیل کمبود تعدادی از قطعات امکان تجاری شدن آنها وجود ندارد.

ملکی تعداد این خودروها را حدود 1400 دستگاه اعلام کرد و افزود: این تعداد شناور است، زیرا در طی روز تولید ما ادامه دارد و ممکن است به تعداد خودروهایی که کسری قطعه دارند اضافه شود و یا قطعه به دست ما برسد و خودروها را تکمیل و تجاری کنیم.

وی ادامه داد: هر خودرویی که از نظر قطعات تکمیل و تایید نهایی شود ظرف مدت کمتر از 72 ساعت سند خورده و تجاری می‌شود و در برخی موارد این زمان حتی تا 24 ساعت هم کاهش می‌یابد.

مدیرعامل خودروسازی کرمانشاه با اشاره به تعطیلات تابستانی کارخانه خودروسازی که هر سال به منظور اوورهال دستگاه‌‎ها انجام می‌شود، عنوان کرد: این تعطیلات امسال از 31 مرداد تا 9 شهریور بود. ما حتی در همین ایام نیز به منظور رفاه حال مردم تعدادی از نیروها را نگه داشتیم و با تامین قطعات توانستیم حدود 900 دستگاه خودرو را تکمیل و روانه بازار کنیم.

ملکی با بیان اینکه خط تولید ایران خودرو حتی در شرایط کمبود قطعه نیز برقرار است و با مجوز معاونت کیفیت ایران خودرو تولید ادامه دارد، تاکید کرد: استمرار تولید بیشتر از اینکه تولید خودرو با کسری قطعه متوقف شود به نفع مصرف کننده است، زیرا در این صورت با تامین قطعات در زمان کوتاهی خودرو تکمیل و تجاری می‌شود.

وی از کاهش سراسری تولیدات ایران خودرو به دلیل کمبود قطعات هم یاد کرد و گفت: تولیدات خودروسازی کرمانشاه نیز به هم دلیل از 120 دستگاه در روز به 80 مورد رسیده است.

مدیرعامل خودروسازی کرمانشاه ضمن شفاف خواندن عملکرد این واحد و اینکه چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد، افزد: همواره آماده بازدید مراجع نظارتی هستیم. حتی پیشنهاد دادیم کارگروهی به صورت هفتگی و با حضور مراجع نظارتی به منظور ارائه گزارش تولیدات ما برگزار شود.

ملکی گفت: به علاوه آماده‌ایم گزارش روزانه این واحد صنعتی، تعداد خودروهای تولیدی، تعداد خودروهایی که تجاری می‌شود و تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات قابل عرضه نیست را ارائه کنیم.

منبع ایسنا


نظرات

  • مسعود ر مسعود ر (15 شهریور 1397 ساعت 05:49)

    با سلام . در ادامه پاسخ آقای سجاد ، ضمن تایید گفتمان ایشان لازم به یادآوریست که طبق آیین نامه اجرایی حمایت از مصرف کنندگان در جدول مربوطه قیمت پیش فروش عادی خودرو(( زمان تحویل در قرارداد )) در جدول عنوان شده یعنی وقتی زمان صدور دعوتنامه قبل از موعد تحویل باشد ، ملاک زمان صدور دعوتنامه است چون مقدم بر موعد تحویل خودرو است ، اما بواسطه عدم تقصیر خریدار ، زمان صدور دعوتنامه به بعد از موعد تحویل فروشنده میشود و اگر قیمت به زیان خریدار افزایشی داشته باشد (قاعده لا ضرر) ، در حقیقت بعهده خریدار نیست، اما کجاست گوش شنوا ؟؟؟!!! . لذا بواسطه تفسیربه رای ظلمیست که سازمانهای نظارتی و یا سازمان حمایت بر مصرف کنندگان و تولید کنندگان و خودروسازان بر خریداران روا میدارند.
    الیس الله باحکم الحاکمین .
    وای بر کم فروشان و گران فروشان.... روز حسابی هست ...
    حق الناسی هست ... آیا گوش شنوایی هست ....

  • شیرازی شیرازی (14 شهریور 1397 ساعت 18:12)

    بابا اینا رو بدید دست من تا زیر قیمت یه سال پیش بدم بازار و پولش رو بریزم توی ساختن کانال انتقال آب شرق کشور و به هر نفر هم فقط یه ماشین و نقد می دادم! الان دوباره میدن دست خود ایرانخودرو و سایپا که با قیمت قبلی بدید بازار و دوباره هم سر قوه قضائیه رو کلاه می ذارن! اینا باید یکبار ضرر بزرگی کنن تا دیگه جرات این ** و نکنن!

  • سجاد سجاد (14 شهریور 1397 ساعت 12:55)

    با سلام و احترام
    طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.