بازگشت سوبارو به ایران پس از 30 سال

18 دی 13928:10
4 دقیقه


بازگشت سوبارو به ایران پس از 30 سال

همه چیز از تبلیغ سوبارو در بزرگراه همت شروع شد . تبلیغی که در اوایل تنها نام و لوگوی سوبارو بود و به تازگی عکس سوبارو لگاسی هم روی آن قرار گرفته است . راستش را بخواهید چند سال پیش شرکت سیف‌خودرو قصد داشت سوبارو لگاسی را وارد بازار ایران کند ( سال 91 زمزمه هایی بر سر زبان ها آمد ) و در این راه توانسته بود مجوز واردات مدل‌های 2.5 لیتری آن را هم بگیرد . آن موقع آن قدر قضیه جدی بود که همه باورشان شد این خودرو به زودی در خیابان های ایران دیده خواهد شد .

اما پس از آن نه تنها خودرویی در ایران به فروش نرسید بلکه نام این خودرو نیز از لیست خودروهای دارای مجوز واردات خط خورد و سوبارو به فراموشی سپرده شد . ولی گویا سیف‌خودرو ، جان سخت‌تر از آن است که دست از کار بکشد و مجددا اقدام به تبلیغات کرده است اما هنوز هم مشخص نیست دقیقا چه خودروهایی و با چه پیشرانه‌ها و سطح امکاناتی مد نظر سیف‌خودرو می‌باشد ، زیرا هنوز اطلاعات درستی از این شرکت و خودروی وارداتی که نام می برند در دسترس نیست .

در این زمان تمام سایت ها و مجلات به حدس و گمان هایی می پردازند که به همان اطلاعاتی می پردازیم که سیف خودرو در سال 91 آن ها را در اختیار علاقه مندان قرار داد . آن زمان که لگاسی مجوز واردات داشت ، این خودرو با پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری مبنای واردات این خودرو بود . در مدل 2 لیتری ، لگاسی مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر تخت ( همان موتور بوکسوری ) است که دقیقا 1994 سی‌سی حجم دارد و با 150 اسب‌بخار تولیدی می‌تواند در 11.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . در این مدل نیز مصرف سوخت در شهر 12 لیتر ، در خارج از شهر 7.4 لیتر و به صورت ترکیبی 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد . اما مدل 2.5 لیتری با یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2457 سی‌سی که می‌تواند 167 اسب‌بخار را تولید و در 10.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . در این مدل نیز مصرف سوخت بر طبق سایت رسمی سوبارو همانند مدل 2 لیتری می‌باشد که باعث تعجب نبز بوده !

اما نکته قابل توجهی که در مورد سوبارو لگاسی باید دانست این است که نیروی محرک تولید شده توسط پیشرانه این ژاپنی به هر چهارچرخ (AWD) منتقل می‌شود و از این جهت می‌تواند به خوبی در مقابل رقیبان سرسختی مانند تویوتا کمری و یا هوندا آکورد خودنمایی کند .

از نظر امکانات نیز لگاسی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و اگر بخواهیم بعضی از امکاناتی که روی این خودرو قابل نصب است را بگوییم می‌توان به سیستم ورود بدون کلید ، سانروف ، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها ، دوربین دید عقب ، رینگ 16 و یا 17 اینچی آلیاژی ، سیستم استارت دکمه‌ای ، صفحه نمایش 4.3 اینچی و یا 7 اینچی لمسی و سیستم تهویه مطبوع دوگانه اشاره کرد.

اما می‌رسیم به بحث شیرین قیمت ، با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده لگاسی دقیقا در چه مدلی و با چه سطح امکاناتی در ایران به فروش خواهد رسید ، شاید تعیین محدوده قیمت آن کار دشواری باشد اما اگر کمی ارفاق کنیم و با حدس و گمان جلو برویم احتمالا مدل 2.5 لیتری آن از نظر قیمتی در محدوده 135 تا 150 میلیون تومان خواهد بود که در این صورت رقابت داغ بین کمری و آکورد ، با ورود یک ژاپنی نام‌آشنای دیگر داغ‌تر از گذشته خواهد شد .

در هر صورت در هر زمان که اطلاع سانی رسمی به عمل آید ، سریعا اطلاعات جامع تری از این خودرو را در اختیار شما علاقمندان قرار خواهیم داد .