1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بازگشت سوبارو به ایران پس از 30 سال

بازگشت سوبارو به ایران پس از 30 سال

18 دی 1392
  • 12

همه چیز از تبلیغ سوبارو در بزرگراه همت شروع شد . تبلیغی که در اوایل تنها نام و لوگوی سوبارو بود و به تازگی عکس سوبارو لگاسی هم روی آن قرار گرفته است . راستش را بخواهید چند سال پیش شرکت سیف‌خودرو قصد داشت سوبارو لگاسی را وارد بازار ایران کند ( سال 91 زمزمه هایی بر سر زبان ها آمد ) و در این راه توانسته بود مجوز واردات مدل‌های 2.5 لیتری آن را هم بگیرد . آن موقع آن قدر قضیه جدی بود که همه باورشان شد این خودرو به زودی در خیابان های ایران دیده خواهد شد .

اما پس از آن نه تنها خودرویی در ایران به فروش نرسید بلکه نام این خودرو نیز از لیست خودروهای دارای مجوز واردات خط خورد و سوبارو به فراموشی سپرده شد . ولی گویا سیف‌خودرو ، جان سخت‌تر از آن است که دست از کار بکشد و مجددا اقدام به تبلیغات کرده است اما هنوز هم مشخص نیست دقیقا چه خودروهایی و با چه پیشرانه‌ها و سطح امکاناتی مد نظر سیف‌خودرو می‌باشد ، زیرا هنوز اطلاعات درستی از این شرکت و خودروی وارداتی که نام می برند در دسترس نیست .

در این زمان تمام سایت ها و مجلات به حدس و گمان هایی می پردازند که به همان اطلاعاتی می پردازیم که سیف خودرو در سال 91 آن ها را در اختیار علاقه مندان قرار داد . آن زمان که لگاسی مجوز واردات داشت ، این خودرو با پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری مبنای واردات این خودرو بود . در مدل 2 لیتری ، لگاسی مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر تخت ( همان موتور بوکسوری ) است که دقیقا 1994 سی‌سی حجم دارد و با 150 اسب‌بخار تولیدی می‌تواند در 11.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . در این مدل نیز مصرف سوخت در شهر 12 لیتر ، در خارج از شهر 7.4 لیتر و به صورت ترکیبی 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد . اما مدل 2.5 لیتری با یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2457 سی‌سی که می‌تواند 167 اسب‌بخار را تولید و در 10.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . در این مدل نیز مصرف سوخت بر طبق سایت رسمی سوبارو همانند مدل 2 لیتری می‌باشد که باعث تعجب نبز بوده !

اما نکته قابل توجهی که در مورد سوبارو لگاسی باید دانست این است که نیروی محرک تولید شده توسط پیشرانه این ژاپنی به هر چهارچرخ (AWD) منتقل می‌شود و از این جهت می‌تواند به خوبی در مقابل رقیبان سرسختی مانند تویوتا کمری و یا هوندا آکورد خودنمایی کند .

از نظر امکانات نیز لگاسی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و اگر بخواهیم بعضی از امکاناتی که روی این خودرو قابل نصب است را بگوییم می‌توان به سیستم ورود بدون کلید ، سانروف ، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها ، دوربین دید عقب ، رینگ 16 و یا 17 اینچی آلیاژی ، سیستم استارت دکمه‌ای ، صفحه نمایش 4.3 اینچی و یا 7 اینچی لمسی و سیستم تهویه مطبوع دوگانه اشاره کرد.

اما می‌رسیم به بحث شیرین قیمت ، با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده لگاسی دقیقا در چه مدلی و با چه سطح امکاناتی در ایران به فروش خواهد رسید ، شاید تعیین محدوده قیمت آن کار دشواری باشد اما اگر کمی ارفاق کنیم و با حدس و گمان جلو برویم احتمالا مدل 2.5 لیتری آن از نظر قیمتی در محدوده 135 تا 150 میلیون تومان خواهد بود که در این صورت رقابت داغ بین کمری و آکورد ، با ورود یک ژاپنی نام‌آشنای دیگر داغ‌تر از گذشته خواهد شد .

در هر صورت در هر زمان که اطلاع سانی رسمی به عمل آید ، سریعا اطلاعات جامع تری از این خودرو را در اختیار شما علاقمندان قرار خواهیم داد .




نظرات

  • سام سام (10 اسفند 1392 ساعت 11:37)

    اصلا سوبارو موتور خطی نداره برادر همش موتور باکسر هست

  • شهاب شهاب (6 اسفند 1392 ساعت 08:40)

    آقایون خبر خوش مثل اینکه پای این ماشین معرکه ژاپنی باز شده به تهران
    من هم تبلیغشو دیدم هم دفتر خدمات پس از فروشش
    www.safekhodro.ir
    واووووووو من عاشق BRZ و مدل WRX هستم . این 2تا نسبت به سن و سال من ایدآل ترین هستن .

  • کیمیاگر کیمیاگر (2 بهمن 1392 ساعت 16:36)

    وای چه قدر نظر من به شما آقا حمزه نزدیک.منم عاشق سوبارو هستم.مخصوصا مدلwrx imperza STi .اگه بیاد حتما میگرمش.واقا ماشین معرکه ای هستش:-)))))

  • حمزه حمزه (20 دی 1392 ساعت 17:04)

    بابا توروخدا سوبارو wrx imperza رو بیارین. من که به این ماشین خیلی ارادت دارم

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (20 مهر 1393 ساعت 08:21)

    سوبارو عالیه مخصوصا طراحی داخلیش

  •  محمد محمد (10 فروردین 1393 ساعت 09:33)

    چهره ی خوبی داره.:-D
    ولی حیف که ژاپنیه.:|

  • رامتین رامتین (18 اسفند 1392 ساعت 05:14)

    با سلام
    همیشه ژااپن ماشین با دوام و با کیفیت تولید کرده. این ماشین هم عالیه. اما قیمت 100 میلیون برای ما ایرانی ها زیاده. ایکاش میشد با تدابیر خوب این ماشین های با کیفیت و ایمن باز هم میگم ایمن, با قیمت های 50 میلیون یا کمتر ارائه میشد.

  • امید امید (4 اسفند 1392 ساعت 18:59)

    همین پریروز یکی از فامیلای دورمون خرید،ظاهرا که خیلی راضیه و به گفته ی خودش از بسیاری جهات از ماشین های در این محدوده ی قیمت بهتره.
    خالم هم که تو آمریکا زندگی میکنه میگه ماشین های ژاپن پرطرفدارترین هستن،خودشم یه سوباروی مدل بالا که اسمشو نمیدونم داره و خیلی خیلی راضیه و سالهاست که استفاده میکنه و واقعا به صرفه هس...به اتوموبیل های ژاپنی اعتماد کنید

  • علی آقا علی آقا (14 بهمن 1392 ساعت 06:29)

    سوبارو عالیه. من پولش رو ندارم اما خیلی دوسش دارم.

  • mohsen mohsen (28 دی 1392 ساعت 14:18)

    سوبارو یه ماشین اسپورت بوده همیشه فکر کنم قیمتشم بالا باشه.

  • سنسی سنسی (20 دی 1392 ساعت 15:34)

    امیدوارم قیمت خودروهای با کیفیت پایین بیاد تا دیگه شاهد از دست رفتن هم وطنان عزیزمان نباشیم

  • navid navid (19 دی 1392 ساعت 17:28)

    خیلی خوبه که کمپانیهای معتبر با محصولات با کیفیت وارد بازار ایران میشن.
    بحالا قیمتش چنده؟؟؟