بعد از چند هفته نمایش تیزرهای مختلف از سوپر اسپرت آرش، سرانجام چشم ما به جمال این خودرو آن هم یک هفته پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو، روشن شد. چهار سال پیش مدل AF10 با طرحی شبیه فراری انزو توسط آرش معرفی شده بود و حالا با AF8 مواجه گشتهایم. آرش AF8 با طراحی آشنا و تکامل یافته همان مدل، جذاب و البته بدون افراط و حتی نوآوری، انتظارهای اولیه ما را بدون پاسخ گذاشت.
پیشرانه 7.0 لیتری هشت سیلندر خورجینی، یک یادگاری آمریکایی از GM است. این موتور میتواند 550 اسب بخار نیرو در 6500 دور بر دقیقه و 640 نیوتن متر گشتاور در 5000 دور بر دقیقه تولید نماید. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخها منتقل میشود. AF8 روی چرخهای آلیاژی 20 اینچی سوار شده است. ابعاد این ماشین 4.15 طول، 1.9 عرض و 1.1 متر ارتفاع است. وزن این خودرو 1200 کیلوگرم است. شاسی نیز از لولههای فولادی با کشش بالا ساخته شده است. پانلهای بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شدهاند.
آرش شتاب این ماشین را برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، 3.5 ثانیه اعلام کرده و نهایت سرعت آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت میباشد. برای متوقف کردن این خودرو از دیسکهای خنک شونده 380mm در جلو و 362mm در عقب با 6 و چهار عدد کالیپر پیستون استفاده شده است.
چراغهای زنون، چراغهای LED عقب و تعلیق دو جناقی و اگزوزهای تیتانیومی، از دیگر موارد قابل ذکر این خودرو میباشند.