تویوتا کمری 2015، یک ظاهر اسپرت و 2000 قطعه جدید

19 خرداد 13936:40
5 دقیقه


تویوتا کمری 2015، یک ظاهر اسپرت و 2000 قطعه جدید

کمری از جمله مدل‌های پرطرفدار تویوتاست که سال‌ها از حضور آن در ایران می‌گذرد و همچنان خریداران خاص خودش را دارد. این بار کمپانی ژاپنی تویوتا که کماکان در صدر برترین برندهای خودروسازی دنیا قرار دارد، با صرف وقت زیاد روی طراحی کمری 2015 و استفاده از 2000 قطعه جدید در ساخت آن، یک سدان آرام‌تر، جادارتر و حتی اسپرت‌تر را در نمایشگاه نیویورک 2014 مقابل دیدگان بازدیدکنندگان قرار داد.

تویوتا برای اینکه ظاهری جدید را به کمری 2015 هدیه کند به جز سقف خودرو تمامی قطعات و پنل‌ها بدنه آن را تغییر داده و با نمونه‌های جدید جایگزین کرده است. اگر بخواهیم از جلو شروع کنیم باید بگوییم در این قسمت شاهد چراغ‌های روزتاب LED جدید و چراغ‌های جلوی فول LED هستیم. داخل خودرو نیز با داشبورد اصلاح شده، کنسول مرکزی، استفاده از مواد بهتر و در مدل‌های بالاتر، دوخت فرانسوی روبرو می‌شویم.

تویوتا کمری 2014

علاوه بر ظاهر جدیدتر و ارتقا یافته، تویوتا کمری 2015 از فناوری‌های پیشرفته روز نیز بهره می‌برد. کاربران سرسخت گوشی‌های هوشمند می‌توانند از سیستم شارژ بی‌سیم کمری به عنوان آپشن استفاده کنند که مشابه همان نمونه معرفی شده در سدان آوالون (Avalon) است. این سیستم در جلوی دنده قرار گرفته است و در کنار آن شاهد خروجی‌های USB و برق 12 ولت هستیم. یک صفحه نمایش 4.2 اینچی رنگی با کیفیت بهتر، سیستم ناوبری و اطلاعات جذاب و سرگرم کننده کاملاً روی پنل جلو به چشم می‌آید.

تویوتا معتقد است طراحی اتاق کمری 2015 آرام‌تر و راحت‌تر شده است. برای مثال آینه بغل‌های جدید میزان آشفتگی باد را کاهش می‌دهند در حالی که درب‌های ارتقا یافته و درزگیرهای پنجره‌ها به کمک کف‌پوش‌های ضخیم‌تر از ورود صدای زیاد به داخل کابین جلوگیری می‌کنند.

تویوتا کمری 2014

با اینکه هنوز ابعاد دقیق کمری 2015 اعلام نشده است، ولی تویوتا می‌گوید این مدل نسبت به مدل‌های قبلی جادارتر است. به نظر می‌رسد طول کمری 2015 به اندازه 4.5 سانتی‌متر بلندتر شده و برای قرارگیری بهتر روی جاده، لبه‌های آن نیز 1 سانتی‌متر پهن‌تر شده است.

تویوتا برای انتقال تجربه بهتر از رانندگی با کمری جدید، از سیستم هدایت الکتریکی اصلاح شده استفاده کرده است تا بتواند در مرکز قرار گرفتن فرمان، پایداری و ثبات در مسیر مستقیم و بازخورد آن را بهبود ببخشد. این کمپانی ژاپنی، هم چنین برای تقویت وضعیت ترمزها، از یک بوستر یا تقویت کننده دو مرحله‌ای جدید استفاده کرده است. برای بهبود صلبیت بدنه نقاط بیشتری به همدیگر جوش داده شده‌اند و بسته به تیپ خودرو وضعیت تقویت سیستم تعلیق کمری 2015 نیز متفاوت است.

تویوتا کمری 2014

مدل XSE تیپ جدیدی است که وارد خط تولید کمری شده و از نظر ظاهر و امکانات اسپرت‌تر بالای تیپ SE قرار می‌گیرد. تویوتا کمری 2015 مدل XSE به بوش‌های محکم‌تر و فنرهای پیچشی، ضربه‌گیرهای منحصر به فرد، سیستم اصلاح شده تقویت هدایت و فرمان‌پذیری و رینگ‌های 18 اینچ اختصاصی مجهز شده است. تولید مدل هیبریدی SE در کنار مدل پایه LE و مدل‌های بالاتر XLE همچنان در سال 2014 ادامه خواهد یافت.

زیر پوست کمری 2015 اتفاق خاصی نیفتاده است و همچنان شاهد یک پیشرانه خطی 4 سیلندر 2.5 لیتری با 178 اسب بخار توان و یک موتور 3.5 لیتری V6 با 268 اسب بخار در کنار یک سیستم انتقال 6 سرعته اتوماتیک هستیم. مدل هیبریدی نیز کماکان با موتور 2.5 لیتری l-4، موتور برقی و CVT تولید می‌شود. میزان مصرف سوخت نیز مانند گذشته است. میزان مصرف سوخت مدل 2014 با موتور 2.5 لیتری l-4 در سیکل شهری برابر 9.4 لیتر و سیکل جاده 6.7 لیتر است در حالی که مصرف موتور V6 در سیکل شهری 11.2 و سیکل جاده برابر 7.6 لیتر می‌باشد. این مقدار برای مدل LE هیبریدی داخل شهر 5.4 و برای جاده 6 لیتر می‌باشد. ( برای مدل‌های XLE و SE هیبریدی در مصرف شهری 5.5 و در جاده 6.2 است) باید منتظر باشیم و ببینیم ارمغان کمری 2015 جدید برای ما و خریدارانش چه خواهد بود.

تویوتا کمری 2014

منبع: motortrend.com