نیسان با پولسار جدید خود وارد بازی جدید خواهد شد و یک گام فراتر از هاچ بکها خواهد رفت. پولسار که جایگزین آلمرا شده، یک خودروی جمع و جور در کلاس C است که باید به مصاف رقبایی مطرح چون فورد فوکوس، اوپل آسترا، رنو مگان و البته مهمتر از همه فولکس گلف برود.
زیربنای پولسار با سنترا و سیلفی مشابه است. با فاصله بین دو محور 2.7 متر و طول 4.38، حتی 11.5 سانتیمتر از نسل هفتم گلف هم بزرگتر میباشد. نیسان ادعا میکند که فضای پای سرنشینان به طور قابل توجهی افزایش یافته و بهتر از رقبای آن است. در واقع با 692 میلیمتر فضای پا و زانو برای سرنشینان عقب (فاصله پشتی صندلی جلو تا پشتی صندلی عقب) حتی در رده خودروهای کلاس D جای میگیرد.
نیسان در کابین خودرو، کیفیت مواد را افزایش داده است تا حس بهتری به راننده و سرنشینان دست دهد. صفحه نمایش 5 اینچی لمسی، سیستم صوتی با شش بلندگو، روکش چرم فرمان و صندلیها و سیستم تهویه هوای دو ناحیهای از مهمترین موارد قابل ذکر داخل ماشین میباشند.
در زیر کاپوت یکی از موتورهای 1.2 لیتری DIG توربوی بنزینی با قدرت 113 اسب بخار یا 1.5 لیتری DCI دیزلی با قدرت 108 اسب بخار و یا 1.6 لیتری توربو با 187 اسب بخار را که از نیسان قشقایی به عاریت گرفته شدهاند خواهید یافت. گیربکسهای دستی و اتوماتیک X-Tronic هم با این موتورها جفت میشوند.
طراحی بیرونی خودرو به طور آشکار از قشقایی جدید و ایکس تریل الهام گرفته شده است. جلوپنجره V شکل و چراغهای جلو و فرم هواکشها و خطوط بدنه نیز نشان از زبان طراحی جدید نیسان دارند.
شروع قیمت پولسار در انگلستان با احتساب عوارض 16 هزار پوند خواهد بود. قیمت گرانترین مدل نیز 20 هزار پوند میباشد.