رامبراند بوگاتی، مجسمه سازی که افسانه شد!

6 مرداد 13936:00
3 دقیقه


رامبراند بوگاتی، مجسمه سازی که افسانه شد!

رامبراند بوگاتی

بوگاتی چهارمین نسخه از سری خودروهای افسانه‌ای خود را به احترام و یادبود برادر مجسمه ساز معروف بنیان گذار کمپانی بوگاتی یعنی رامبراند بوگاتی ( Rembrandt Buggati ) در نمایشگاه بین المللی ژنو سال قبل معرفی کرد.

رامبراند بوگاتی در واقع یکی از مشهورترین مجسمه سازان اوایل قرن بیستم میلادی بود که بیشتر کارهای خودرو را بر روی قالب‌های برنزی با موضوعات حیوانی انجام می‌داد، به همین دلیل بدنه فیبرکربنی ویرون جدید و همچنین رینگ‌های آن به رنگ برنزی در آمده‌اند. دیگر نکته قابل توجه این خودرو در نمای بیرونی هم حک لیزری امضای وی بر روی درپوش باک سوخت است که بر خاص‌تر شدن خودرو افزوده است.

در داخل خودرو هم همچون دیگر مدل‌های افسانه‌ای معرفی شده توسط بوگاتی از خصوصیات اسطوره‌ها برای طراحی داخلی استفاده شده است که این خودرو نیز به تبعیت از این اصل و مشخصات ظاهر بیرونی سعی شده برای روکش‌های وسایل و تجهیزات آن از چرم برنزی رنگ استفاده شود و همچنین قاب‌های کنسول مرکزی و پنل‌های کنار داشبورد و پا هم از فیبرکربن برنزی رنگ تشکیل شده‌اند که نام افسانه بوگاتی و نماد رامبراند ( فیل ایستاده ) بر روی آن حک شده است و بر روی آستانه درها هم نام و تصویر و امضای وی حک شده است.

بوگاتی مورد بررسی ما همچون سه مدل دیگر معرفی شده در واقع همان بوگاتی گرند اسپرت سوپر ویتس است که با یک پیشرانه 8.0 لیتری 16 سیلندر W شکل با اوج قدرت 1184 اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور 1500 نیوتن متری می‌تواند شتاب خودرو را در عرض 2.6 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن را هم به چیزی حدود 408 کیلومتر بر ساعت برساند.

بوگاتی ویرون Rembrandt Buggati در اصل چهارمین عضو از خانواده شش عضوی مدل‌های افسانه‌ای بوگاتی است که بعد از مدل‌های جان بوگانی، جان پیر ویمیل و میو کنستانتینی با قیمت 1.8 میلیون پوندی در تعداد محدود سه دستگاهی تولید خواهد شد ولی هنوز دو مدل دیگر برای معرفی و کامل کردن شش تایی‌های بوگاتی باقی ماند است.