اگر SUV کانسپت یا نمایشی سانگ یانگ XLV را که در نمایشگاه ژنو 2014 معرفی شد دیده باشید، احتمالاً تغییر رویه طراحی محصولات این شرکت دیرپای کره ای را نیز خواهید پسندید. حالا سانگ یانگ تصمیم گرفته تا این محصول را با نام X100 به خط تولید خود بفرستد. شاید نمونه نهایی تفاوتهای زیادی با این نسخه داشته باشد اما میتواند در سگمنت B و در رقابت با خودروهای معروفی نظیر فورد اکواسپرت، نیسان جوک و رنو کپچر و حتی پژو 2008 درهای جدیدی به روی این کمپانی باز کند.
ابعاد X100 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب، 4430، 1845 و 1600 میلی متر میباشد. بنابراین با خودروی قد بلند و کمی باریک مواجه خواهید شد. نکته جالب اینکه نمونه کانسپت دارای سه ردیف صندلی بود که میتوانست آرایشهای متفاوتی مانند 2+3+2 یا 2+2+3 داشته باشد که ناشی از 7 صندلی انفرادی آن میباشد.
یکی از جذابیتهای نسخه کانسپت، باز شدن معکوس درهای عقب بود که سوار و پیاده شدن را با توجه به حذف ستون وسط، بسیار لذتبخش مینماید اما بعید است این طرح در نمئنه واقعی هم تکرار شود. طراحی زیبای داشبورد که مدرن و شیک به نظر میرسد، کیلومترها با طراحی محصولات فعلی سانگ یانگ فاصله دارد.
سانگ یانگ برای این محصول خود دو موتور 1.6 لیتری کوچک چهار سیلندر بنزینی و دیزلی در نظر گرفته است. در حالی که نسخه XLV با قوای هیبریدی معرفی شده بود، X100 با پیشرانه معمولی عرضه خواهد شد. هنوز زمان دقیقی برای معرفی نسخه نهایی تعیین نشده است.