همانطور که نسل فعلی نیسان ناوارار یا پیک آپ در هر دو نسخه وانت پیک آپ و SUV پت فایندر عرضه میشود، نسل جدید آن نیز که به تازگی معرفی شده، نسخه اتاقدار و شاسی بلند خواهد داشت.
ناوارای جدید به یک سیستم تعلیق با پنج نقطه اتصال در عقب مجهز است که برای نسخه SUV نیاز به تغییرات اندکی دارد. فنرهای شمش عقب، برای یک وانت بسیار مناسب اما برای سرنشینان عقب یک خودروی شاسی بلند، کوبنده و سخت خواهند بود.
نیسان ناوارا واگن یا پت فایندر جدید یا هر اسمی که روی این خودرو بگذارند، باید با فورد رنجر اورست و شاسی بلندهای آفرود این کلاس رقابت نماید. به نظر میرسد که نسل دوم ناوارا بتواند به خوبی از پس این مهم برآید. نسخه دو کابین این وانت هم به اندازه کافی ویژگیهای ممتازی را نشان میدهد.
طراحی بدنه با ابهت و جذاب است و البته نیسان بودن خود را کاملاً داد میزند. با وجود خطوط عضلانی روی بدنه و تنومندی آن، همچنان از طراحی و شکلی کلاسیک برخوردار است و نیسان از ایجاد طرحهای انتزاعی و پیچیده یا غیرمتعارف حذر نموده است. نتیجه آنکه یک شاسیبلند بسیار شیک را شاهد خواهید بود. فضای کابین نسل جدید همانند خودروهای سواری طراحی شده و این برای مدل SUV نیز یک برگ برنده محسوب میشود تا بدون تغییری خاص، هزینههای تولید را پایین نگاه دارد بدون اینکه شباهتی به فضای کابین وانتها داشته باشد.
در حالی که مدلهای کینگ و دوکابین پیک آپ جدید حدود 17 تا 20 هزار دلار قیمتگذاری شدهاند، میتوان قیمت بسیار مناسبی برای مدل SUV را نیز در همین حدود انتظار داشت.