آتشبازی لکسس در زمین آلمانیها شروع شده است. خودروهای سدان اسپرت و کوپههای لوکس و اسپرت هدف بزرگ این شرکت ژاپنی هستند. بدین گونه وجهه محصولات این شرکت نیز به سمت سلایق جوانانه سوق پیدا خواهد کرد.
لکسس RC350 را میتوان ترکیبی از سه خودروی متفاوت دانست. استخوانبندی IS C کانورتیبل و آخرین مدل IS و همچنین GS. بدین ترتیب معماری این خودرو بر اساس پلتفرم تقویت شده IS و ساختار جلو و ستونهای A از GS و قسمت عقب از IS برداشته شدهاند.
در کلاس RC مدلهای کمحجم RC F قدرت را هدف قرار دادهاند. اما در RC350 هدف پیدا کردن مشتریان بیشتر بوده است. لکسس امیدوار است 25 هزار نفر در طول یک سال آینده به سمت این مدل کشیده شوند.
RC350 یک کوپه واقعی است بنابراین محدودیتهای آنها را هم به همراه دارد. فضای اندک کابین برای سرنشینان عقب یکی از همین معایب است. قسمت جلو نیز کمی باریک و تنگ به نظر میرسد. عمده دلیل این موضوع، استفاده از یک کنسول پهن میباشد. اما راحتی صندلیها و کار با ابزار در فضای کاکپیت گونه غیر قابل انکار میباشند.
در زیر کاپوت یک موتور شش سیلندر انجام وظیفه میکند که از مدل IS350 به عاریت گرفته شده است. نیروی این پیشرانه 306 اسب بخار و گشتاور آن نیز 277 پوند فوت میباشد. برای انتقال نیرو به چرخهای عقب از یک گیربکس هشت سرعته خودکار استفاده میشود. در حالی که با پرداخت 2235 دلار اضافه میتوان مدل چهار چرخ محرک آن را دریافت کرد که البته از گیربکس شش سرعته خودکار استفاده میکند. انتظار نداشته باشید که این خودرو با وجود اسپرت بودن، از گیربکس دستی هم استفاده نماید.
مدلهای F Sport با پکیجی اسپرت و جذاب شامل جلوپنجره شبکهای با حاشیه مشخص کرومی، نشانگرهای داشبورد الهام گرفته شده از مدل سوپر اسپرت LFA و چرخهای 19 اینچی در کنار تعدادی دیگر از تغییرات ظاهری و تریم بهره میگیرند.
برای خرید یک مدل F Sport باید 48 هزار دلار کنار بگذارید. بدین ترتیب یک جایگزین خوب برای ب ام و 435i با پکیج M را در اختیار خواهید داشت. هرچند RC350 نمیتواند در دینامیک و تواناییهای اسپرتی پابهپای BMW حرکت کند، اما راحتی بیشتر و امکانات آن میتوانند توجه طیف دیگری از خریداران را به خود جلب نمایند. البته RC350 یک برادر بزرگتر با موتور هشت سیلندر 467 اسبی هم دارد که قیمت آن 60 هزار دلار است.