ملاقات با یک آنتی بوگاتی

31 شهریور 13937:31
4 دقیقه


ملاقات با یک آنتی بوگاتی

ایزدرا اتوبان کوریر 116i یک خودروی عجیب به شمار می‌آید که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست؛ اما چه چیزی آن را به بوگاتی مشابه کرده است؟ موتور 16 سیلندر.

این یک خودروی کلاسیک است که با طراحی مدل‌های دهه 30 میلادی و با احترام به خودروهای اسپرت تورینگ آرت دکو طراحی شده است. البته قسمت‌هایی از این خودرو از مرسدس‌بنز برداشته شده‌اند. شاسی آن نیز مربوط به بیتل نیوکلاسیک است.

پیشرانه این خودرو از تجمیع دو موتور V8 با حجم 5.0 لیتر از شرکت مرسدس‌بنز ایجاد شده که ترکیبی W شکل را ایجاد کرده‌اند. هر کدام از این دو موتور از سری W126 حدود 300 اسب بخار قدرت دارند که در مجموع توان 600 اسب بخاری را ایجاد می‌کنند. با کمک یک گیربکس اتوماتیک هم نیرو به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

با این وجود این خودرو نمی‌تواند سرعتی بالاتر از 242 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. محدودیت‌های شاسی و آئرودینامیک نامطلوب آن نیز چنین اجازه‌ای به آن نمی‌دهند.

این یک خودروی لوکس و بسیار راحت برای طی مسافت‌های طولانی است اما به شرطی که آن را با خودروهای مدرنی چون مرسدس‌بنز کلاس آس مقایسه نکنید.

در مقایسه با ویرون، این خودرو با اندازه بزرگ خود نیاز به باک سوختی بزرگ هم دارد. مصرف سوخت آن 21.7 لیتر است که توجیه مناسبی برای باک 145 لیتری آن به شمار می‌رود.

ایزدرا 116i یک خودروی لوکس و کلاسیک است. مهم نیست که بدان علاقه‌مند شده باشید یا متنفر. چون این خودرو تنها یک نسخه تولید شده و از سال 2006 تاکنون جانشینی هم نداشته است.

ایزدرا-نمای کلی

ایزدرا -نمای جلو

ایزدرا - نمای جلو

ایزدرا -نمای سمت چپ

ایزدرا - نمای سمت راست

ایزدرا - نمای عقب

ایزدرا -نمای عقب

ایزدرا -نمای داخل

ایزدرا -نمای سانروف

ایزدرا -نمای موتور

منبع: پدال