خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت هم به سوی تکنولوژی هیبریدی تمایل نشان دادهاند. بعد از پورشه 918 و مک لارن P1 و فراری لافراری، نوبت لامبورگینی رسید تا مدل آستریون هیبریدی خود را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند. اما آن چیزی که در مورد این خودرو اهمیت دارد، این است که آئودی R8 نسل جدید هم از قوای محرکه و پلتفرمی مشابه با لامبورگینی اوراکان سود میبرد و به همین دلیل این امکان که همانند آستریون، در آینده نزدیک یک آئودی R8 هیبریدی را هم شاهد باشیم بسیار محتمل است.
پلتفرم نسل جدید R8 و قوای محرکه آستریون یا چیزی مشابه آن میتواند در این خودرو با توجه به مقررات سختگیرانه محیط زیست برای خودروهای اسپرت، یک برگ برنده باشد. در عین حال قیمت بسیار پایینتر R8 نسبت به برادرانش در لامبورگینی هم قابلتوجه است.
آئودی قبلاً هم مدلهای R8 E-tron را با ویژگی موتور الکتریکی معرفی کرده بود که بیشتر خودرویی مطالعاتی بود. برد این خودروی الکتریکی با شارژ کامل باتریها کم بود و باید در نسخه R8 الکتریکی 2015 به 400 کیلومتر برسد. مدل E-tron به دلیل نقص فنآوری باتری و برد محدود آنها به تولید انبوه نرسید اما به گفته آئودی همه چیز در این زمینه در حال تغییر است.
استفاده از قوای هیبریدی در خودروهای اسپرت برای آئودی جای تعجبی ندارد زیرا این شرکت چند سالی است که با مدل هیبریدی خود در مسابقات لمانز حضور دارد و همواره هم مقام نخست را به دست آورده است.
آئودی R8 نسل بعدی یک خودروی ممتاز و تکنولوژیک خواهد بود. مدلهای مختلفی از آن شامل انواع هیبریدی، تمام الکتریکی و بنزینی ساخته خواهند شد. در هر صورت این خودرو به عنوان پرچم و سردر محصولات این کمپانی همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.