خودروهای هیبریدی اکنون در متن و کانون توجه خودروسازان و خریداران خودرو در کشورهای پیشرفته قرار دارند. اما این دلیلی نیست که از فنآوریهایی نظیر خودروهای الکتریکی و یا هیدروژن سوز غافل شویم. در حالی که تویوتا مدل سلول سوختی خود را به زودی وارد بازار خواهد کرد، مرسدس بنز، سالهاست که در حال آزمایش روی این تکنولوژی است تا بتواند نهایتاً خودرویی بالغ و کامل را عرصه نماید.
مرسدس بنز اخیراً اعلام کرده که مدل تجربی کلاس B این شرکت با تکنولوژی سلول سوختی F-Cell تاکنون 300 هزار کیلومتر مسافت تست را در شرایط رانندگی روزمره طی نموده است. این ثابت میکند که این فنآوری در شرایط رانندگی روزمره و استفاده طولانی مدت نیز قابل اعتماد هستند.
دایملر اخیراً جایزه سال 2014 نوآوری در سلولهای سوختی را دریافت نموده است. این جایزه توسط داوران و کارشناسانی از علم، اقتصاد و سیاست تعیین گردیده است.
در حال حاضر 300 دستگاه خودروی سلول سوختی مرسدس بنز که از سال 2010 تاکنون در یک برنامه آزمایشی در اروپا و آمریکا در حال حرکت میباشند در مجموع بیش از 9 میلیون کیلومتر مسافت را طی کردهاند.
دایملر از نتایج این آزمایشها برای طراحی نسل بعدی موتورهای پیل سوختی بهره خواهد گرفت. قرار است یک پیشرانه مشترک توسط مرسدس، فورد و نیسان برای سال 2017 آماده شود. با این وجود برای استفاده از این خودروها نیاز است تا زیرساختهای لازم از جمله جایگاههای تأمین هیدروژن فشرده یا مایع نیز فراهم گردند. در حالی که اکنون تمرکز روی توسعه جایگاههای شارژ الکتریکی خودروهای هیبریدی و الکتریکی است.
بنابراین هنوز اینکه نهایتاً کدامین تکنولوژی برای آینده حمل و نقل برگزیده میشود در بوته آزمون قرار دارد.