به نظر میرسد که خودروهای هوشمند با راننده خودکار در حال توسعه سریع میباشند. با اینکه در حال حاضر، چنین ویژگیهایی برای سرعتهای پایین و رانندگی داخل شهری یا حملونقل باری، برنامهریزی شدهاند اما میتوان انتظار داشت که حتی خودروهای اسپرت نیز چنین ویژگیهایی را مورد توجه قرار دهند.
آئودی RS7 نیز اکنون میتواند لقب سریعترین و اسپرت ترین خودرویی که از این تکنولوژی استفاده میکند را به خود اختصاص دهد. درست است که از نظر مفهومی، یک خودروی اسپرت باید در اختیار راننده باشد تا نهایت هیجان و لذت را بتوان از آن کسب کرد و خودروهای با راننده خودکار و بدون نیاز به راننده، در نهایت ماشینهایی به دور از هیجان خواهند بود، اما ایمنی بالاتر و امکان سپردن رانندگی در شرایطی خاص که هیجانی نیز در پی ندارد مثل رانندگی در ترافیک و مسیرهای ناهموار و شلوغ میتواند چنین گزینه ای را برای هر خودرویی جذاب نماید.
آئودی RS7 با پیشرانه 552 اسب بخاری و سرعته نهایی بالای 305 کیلومتر بر ساعت، در حال حاضر در حال توسعه و آزمایش است. اما نسخههای تولیدی آن تفاوت اندکی با نسخه آزمایشی خواهند داشت. استفاده از فرمان الکترومکانیکی، کنترل خودکار اجزای مختلف از جمله ترمزها، سوپاپهای دریچه گاز، گیربکس هشت سرعته و انتقال نیروی کواترو به چهار چرخ از ویژگیهای این خودرو است.
استفاده از سیگنالهای GPS برای حفظ مسیر حرکت و اصلاح مسیر با دقت یک سانتیمتر، تصاویر دوربینهای سه بعدی و اطلاعات ذخیره شده و تجزیه و تحلیل آنها باعث میشود که سیستم خودکار بتواند بهجای راننده، این نقش را برعهده بگیرد.
در تستهای انجام شده در پیست هوکنهایم آلمان، این خودرو بدون راننده با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت و در زمان 2 دقیقه و 10 ثانیه پیست را میپیماید.