گزارشهای جدید همه نشان از افزایش قابل توجه کیفیت محصولات کیا دارند و علاوه بر آن طراحی جذاب و افزایش قابلیتهای این خودروها و افزایش سبد تولیدات و تنوع محصولات را نیز باید اضافه نماییم. با این حال این برند هنوز در بین مشتریان آمریکایی نتوانسته جایگاه مناسبی پیدا کند.
در واقع کیا از سال 1994 وارد بازار ایالاتمتحده شد و خود را به عنوان یک سازنده خودروهای ارزان و قابل اعتماد مطرح کرد. در ابتدا محصولاتی با کیفیت پایین، روی دیدگاه مشتریان تأثیرات منفی قابلتوجهی گذاشتند. در طول زمان، کیفیت محصولات این شرکت بسیار بهتر شدند. موتورهای خوبی روی خودروها قرار گرفتند. فضای داخلی قابلتوجهی در خودروها فراهم شد. و حتی تلاش برای ورود به عرصه خودروهای گرانقیمت و لوکس با مدل K900 صورت پذیرفت. در سال 2012 نیم میلیون خودروی کیا تقریباً در هر کلاس بهجز عرصه وانتها در ایالات متحده فروخته شدند. کیا همچنین جوایز بسیاری را به دست آورد. جزو ده خودروی برتر در زمینه فضای داخلی در سال 2014 برای کیا سول و در سال 2013 برای کادنزا شد و رتبه ششم برندها را در زمینه کیفیت از موسسه j.d power دریافت کرد.
با این وجود به نظر میرسد زمان بیشتری برای کیا لازم باشد تا بتواند بهگونهای متفاوت درک شود. در سال 2014 کیا رتبه سوم بدترین برندها از نظر ادراک و دیدگاه مطالعات نامهای تجاری ALG را دریافت نمود که البته آن را تنها بالاتر از نامهای سوزوکی و اسمارت قرار میداد. در بالادست آن نیز نامهایی چون آئودی، ب ام و، هوندا، مرسدس بنز، نیسان و سوبارو را میتوان دید. اینکه مشتریان حسی نسبت به نام کیا نشان نمیدهند، میتواند خطرناک باشد. گرچه خود کیا این موضوع را باور ندارد و میگوید که در واقعیت این رتبه به صورت کامل باید معکوس شود و این شرکت اکنون بالاتر از همه نامهای تجاری قرار دارد.