رنج روور اولین بار در سال 1970 از سوی کمپانی لندروور به بازار عرضه شد. تا سال 2012 تنها سه نسل از این خودرو معرفی شده بود تا اینکه در این سال و در نمایشگاه بینالمللی پاریس نسل چهارم این ماشین که با کد L405 شناخته میشود به همراه کابین لوکس تر، چهره بهروز تر، و تواناییهای آفرود و آنرود بیشتر رونمایی شد.
نسل چهارم این ماشین برای اولین بار در میان SUV ها دارای شاسی مونوکوک آلومینیومی است که وزن این ماشین را به نسبت نسل سوم 420 کیلوگرم کاهش میدهد
مدلی که شرح تجربه رانندگی با آن را خواهید خواند از انواع lwb autobiography است که نسبت به مدل اورجینال حدود 8 اینچ فاصله محوری بیشتر دارد تا سرنشینان ردیف دوم یا حتی ستارگان nba هم در آن احساس راحتی بکنند.
رنجروور سوپر چاجر مورد بحث دارای پیشرانه ای با مشخصات هشت سیلندر V شکل با 5.0 لیتر گنجایش، 510 اسب بخار قدرت، 461 پوند فوت یا 625 نیوتون متر گشتاور، است و در همکاری با گیربکس 8 سرعته ساخت ZF و سیستم چهارچرخ متحرک دائمی شتاب 0 تا 100 کیلومتر را تنها در عرض 5.5 ثانیه بر جای میگذارد و در نهایت به سرعت 225 کیلومتر بر ساعت بر ساعت میرسد.
سیستم تعلیق بادی به این خودرو اجازه میدهد تا ماشین، خودش را با هر نوع مسیری تطبیق بدهد از لاین سبقت اتوبان تا حتی رودخانههایی با عمق 90 سانتیمتر در جنگلهای آمازون.
در حال حاضر و در دومین سال از شروع تولید نسل چهارم، این ماشین در نوع lwb هم تولید میشود که همانطوری که ذکر شد 8 اینچ یا 203 میلیمتر فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد. ولی چون این افزایش تنها در دربهای عقب و سقف اتفاق افتاده تنها با نگاه از کنار میتوان به تفاوتش با نسخه اورجینال پی برد که این چیز بدی نیست.
با این شرایط، رنجروور شبیه به درشکه ای جعبه ای با رینگهای بزرگ 21 اینچی و ده پره به نظر میرسد.
در داخل رنج روور نسخه اتوبیوگرافی از هیچ تلاشی برای لوکس به نظر رسیدن فروگذار نشده است. روکش صندلیهای و رودری های تمام چرمی همچنین آلومینیوم استفاده شده در داشبورد همگی حس لوکس بودن را منتقل میکنند
صندلیهای جلو در بیست حالت و وضعیت قابل تنظیم شدن هستند و همچنین مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژور شدهاند تا راحتی را با تمام وجود حس کنید.
در داخل کابین همه چیز سر جای خودش قرار دارد و دست شما به ادوات به راحتی میرسد حتی اگر دستهای کوتاهی داشته باشید.
استفاده از مانیتور مرکزی هم چندان سخت نیست و ماشین کابین بسیار ارگونومیکی دارد.
گودی مناسب صندلی و هم چنین شیشههای جانبی بزرگ هم دید به بیرون فوقالعادهای برایتان رقم میزنند. آینههای جانبی بزرگ و هم چنین سیستم تشخیص نقاط کور را هم به اینها اضافه کنید تا همه چیز بر وفق مراد بشود.
اما داستان اصلی در مدلهای lwb مربوط به صندلیهای عقب است جایی که میتوانید با کمال آرامش روی صندلیهای VIP آن لم داده و استراحت کنید بدون اینکه زانوانتان به صندلیهای جلویی بخورد. مانند صندلیهای جلو صندلیهای عقب هم مجهز به تنظیم برقی، سردکن، گرمکن و ماساژور هستند و در ردیف عقب علاوه بر اینها میتوان از سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم جداگانه برای نفرات استفاده کرد.
سقف پانورامیک هم در طول روز و شب دید عالی به آسمان برایتان به ارمغان میآورد.
در بخش فنی این ماشین دارای موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری پرخوران شده بهوسیله ی سوپر شارژر با 510 اسب بخار قدرت و 461 نیوتون متر گشتاور میباشد و گیربکس هم 8 سرعته و ساخت ZF میباشد با این شرایط این ماشین مصرف سوختی به اندازه 16.8 لیتر در شهر و 12.4 لیتر در بزرگراه و 14.7 لیتر در حال ترکیبی اما در طول تست این ماشین 13.8 لیتر سوخت مصرف کرد که باید از نوع اکتان بالا باشد.
قیمت: تمام این قابلیت ها و امکانات 143,635 دلار قیمت دارند که برای این ماشین عالی است اما باید این را هم بدانیم که رنج روور استاندارد lwb تنها 105,300 دلار قیمت دارد و پکیج autobiography به تنهایی حدود 36,.800 دلار به قیمت ماشین اضافه میکند و اگر مایل به استفاده از سیستم هشدار تغیر لاین باشید 640 دلار باید بپردازید. از رقبای قدر این ماشین هم میشود به مرسدس ML 363 AMG با موتور 5.5 لیتری و 518 اسب بخاری و شتاب صفر تا 96 کیلومتر 4.7 ثانیه ای به همراه پورشه کائن توربو با انجین هشت سیلندر وی شکل با 4.8 لیتر حجم و 500 اسب بخار قدرت و شتاب 4.4 ثانیه ای اشاره کرد.
کمپانی لندروور
مدل 2014
پیشرانه V8 SUPERCHARGED
قدرت 510 اسب بخار
گشتاور 625 نیوتن متر
شتاب 0 تا 60 مایل 5.5 ثانیه
حداکثر سرعت 140 MPH