بررسی محصول جدید سایپا : چانگان ‏CS35‎

24 آبان 139312:40
7 دقیقه


بررسی محصول جدید سایپا : چانگان ‏CS35‎

بررسی چانگان  ‏ CS35 ‎

بررسی چانگان ‏CS35‎

اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند زیبایی بدنه است. جزئیات خوبی در طراحی به کار رفته است. از نمای جلو کشیدگی چراغها تا وسط گلگیر و از نمای جانبی خطی که از درهای جلو و عقب عبور کرده و تا پنجره کوچک عقب امتداد دارد ستون C را برجسته تر کرده است. در نمای عقب نیز امتداد خطوط تا کنار بدنه و نصب بال کوچک در راستا با سقف جذابیت بیشتری به این قسمت بخشیده است.

رینگهای 17 اینچی (سایز لاستیکها ‏‎(215/50R17‎‏ به همراه دیسک ترمزها در هر 4 چرخ، باربند به ‏رنگ آلومینیوم و آنتن به سبک ‏Shark Fin‏ (بال کوسه) نیز از دیگر نقاط برجسته ای است که در نمای ‏بیرونی به چشم می خورند. طول چانگان 4160 میلی متر است که پارک کردن آن در فضاهای کوچک را ‏راحت می سازد. همچنین عرض 1810 میلی متر تعادل خوبی به آن می بخشد و ارتفاع 1670 میلی ‏متری کاملا چهره ی یک کراس اور شهری را تداعی می کند و فاصله دو محور 2560 میلی متر نوید ‏کابینی جادار را می دهد.‏

بررسی چانگان ‏CS35‎

داخل کابین و فضای بار

با ورود به داخل خودرو شاهد پیشرفت چینی ها نه تنها در زمینه کیفیت بلکه در زمینه طراحی مدرنتر و ‏اصیلتر هستیم. پلاستیک به کار رفته در پنل ها ظاهر خوبی دارد و دکمه ها کیفیت مناسبی دارند. رنگ تیره ‏وقار بیشتری به داشبورد می دهد. موقعیت قرار گرفتن پشت فرمان بسیار خوب است. فضای کابین جادارتر از ‏آنچه که از بیرون به نظر می رسد می باشد و 4 سرنشین بالغ را به راحتی در خود جای داده و یک ‏سرنشین خردسال نیز می تواند وسط صندلیهای ردیف عقب (البته با کمی ناراحتی به خاطر کمبود جا) ‏بنشیند.

فضای سر در جلو حتی برای سرنشینان بلند قد کافی است. نوشته ‏A/C‏ و خطوط اطراف آن ‏جذابیت بیشتری به دکمه های گرد روی کنسول وسط داده است. نشاندهنده های داشبورد تا حدی شبیه به ‏مدلهای اخیر اپل هستند. در کنار نشانگر ساعت، نشانگر میزان سوخت و همچنین نشانگر آمپر آب موتور که ‏بسیار مفید است قرار داده شده است. جزئیات به کار رفته در کنسول وسط که نمای طرح آلومینیوم را تداعی ‏می کند جلوه مدرنتری به آن می بخشد. عایق بندی صدا در کابین به نحوی است که تا سرعت 50 کیلومتر ‏صدای آزاردهنده ای به گوش نمی رسد ولی از در سرعتهای بالاتر از 50 کیلومتر صدای موتور به اطاق نفوذ ‏می کند. از برخی نقاط کابین نیز صداهایی به گوش می رسد که تا حدودی به خاطر جنس پلاستیکی پنل ‏ها است.‏

فضای حمل بار در حالت استاندارد 348 لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب به 1058 لیتر می رسد ‏که کاملا کافی به نظر می آید.‏

بررسی چانگان ‏CS35‎

بررسی چانگان ‏CS35‎

امکانات

چانگان لیست وسیعی از امکانات دارد که موارد برجسته ای در میان آنها به چشم میخورد که به شرح زیر ‏است:‏ ‏4 عدد ایربگ، صندلی چرم، کروز کنترل، سنسور پارک دنده عقب، باز شدن اتوماتیک درها به هنگام ‏تصادف، ایموبیلایزر (ضد سرقت)، سیستم صوتی مجهز به پورت ‏USB‏ و ‏AUX‏ و ‏IN‏ و 6 عدد بلندگو، ‏چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم پیش کشنده کمربندهای ایمنی جلو، صندلی راننده با ‏قابلیت تنظیم در 6 جهت و سیستم ترمز مجهز به ‏ABS‏ و ‏EBD‏ و ‏BAS‏.‏

نیروی محرکه، گیربکس و ترمزها

چانگان ‏CS35‎‏ از تکنولوژی ‏Blue‏ ‏Core‏ (مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ محیط زیست) ‏این شرکت بهره می برد. حجم موتور 1.6 لیتر است از نوع 4 چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به سیستم ‏زمانبندی متغیر‎ DVVT‏ برای میل سوپاپهای دود و هوا و تسمه تایم زنجیری که قادر به تولید 112 اسب ‏قدرت دور 6000 و 160 نیوتن متر گشتاور از دور 4000 تا 5000 می باشد. این قدرت و گشتاور از ‏طریق گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می شود. با اینکه سازنده شتاب صفر تا صد 15 ‏ثانیه را اعلام کرده است ولی در تست عملی در روسیه این خودرو به رقمی بهتر از 16.7 ثانیه دست نیافته ‏است. وزن خودرو با گیربکس اتوماتیک روی باسکول 1368 کیلوگرم سنجیده شده است.

در حالت ‏Drive‏ ‏برای رسیدن از سرعت 80 به 120 به 13.6 ثانیه زمان نیاز دارید. حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ‏ساعت اعلام شده است. با اینکه حالت اسپرت در این گیربکس وجود ندارد ولی قابلیت تعویض دنده به ‏صورت دستی را داراست. نقطه ضعف اصلی این موتور گشتاور ضعیف در دورهای زیر 3000 هست که در ‏سربالایی ها نمود بیشتری پیدا می کند. در چنین شرایطی مجبور به معکوس دادن و فشردن بیشتر پدال گاز ‏هستید که تاثیر منفی در مصرف سوخت می گذارد. با روشن کردن کولر این حالت تشدید می شود. با توجه ‏به دیسکی بودن ترمزها در هر 4 چرخ (جلو خنک شونده، عقب معمولی) عملکرد آنها رضایت بخش است. ‏ترمزها در تست عملی نشان دادند که می توانند در مسافت 41.5 متر سرعت خودرو را از 100 کیلومتر به ‏توقف کامل برسانند. مصرف سوخت در شهر 9.8 لیتر، در جاده 5.8 لیتر و در سیکل ترکیبی 7.2 لیتر در ‏‏100 کیلومتر اعلام شده است.‏

بررسی چانگان ‏CS35‎

سیستم تعلیق و فرمان

سیستم تعلیق چانگان در جلو از نوع مک فرسون‎ ‎و در عقب بازوی دنباله دار (‏Trailing Arm‏)‏‎ ‎‏ است. ‏توانایی سیستم تعلیق در جذب ناهمواریها مناسب است و حس اطمینان خوبی در حال حرکت القا می کند که ‏در مقایسه با خودروهای چینی اولیه بسیار بهتر است. هدف طراحان بیشتر راحتی سواری بوده تا رانندگی ‏اسپرت که احتمالا بیشتر مالکین این خودرو نیز مورد اول را بیشتر می پسندند. بنابراین هنگام عبور از پیچها ‏انتظار مقداری بادی رول را داشته باشید. سیستم فرمان هیدرولیک از نوع راک اند پینیون است که ارتباط ‏خوبی بین نرمی و حس امنیت برقرار می کند.‏

جمع بندی

چانگان ‏CS35‎‏ در میان محصولات چینی امتیازات برجسته ای دارد که امکانات خوب، طراحی زیبا و کیفیت ‏قابل قبول از جمله آنهاست. اگر ضعفهایی مثل موتور کم توان، گیربکس قدیمی و عایق بندی نسبتا ضعیف ‏در این خودرو وجود نداشت شاید می توانست با رقبای سطح بالاتر کره ای و ژاپنی نیز رقابت کند. می توان ‏گفت چانگان یکی از با کیفیت ترین کابین ها در بین محصولات چینی بازار در کلاس خودش را دارد. ‏قضاوت در مورد ماندگاری کیفیت و دوام هنوز زود است و باید منتظر بود تا وضعیت نمونه های کارکرده ‏چانگان بررسی شود.‏