مرسدسبنز برخی خودروها را طبق خواستهاش تولید میکند و برخی را نیز نیاز دارد که تولید کند. میتوان گفت که مرسدسبنز کلاس C مدل ۲۰۱۵، کاملاً از نوع خودروهایی است که مرسدس به دلخواه خود آن را تولید کرده است. با این حال، اگر تجهیزات این خودرو نبود، نمیتوانست عنوان بهترین خودروی لوکس را در اینجا از آنِ خود کند.
در ابتدا باید گفت که این خودرو طراحی زیبایی دارد و کاپوت بلند، در کنار قوس سقف و دیگر خطوط طراحی کنارهها با سایه و نور جلوهای خاص ایجاد میکنند. خودروی تست نیز که یک C300 فورماتیک اسپورت بوده، با رنگ بدنه متالیک سرمهای و طرح ویژه چرخهای ۱۸ اینچی کاملاً این موضوع را بیان کرده است.
با این که از بیرون شرایط طراحی و زیبایی، عالی به نظر میرسد، ولی چیزی که بیشتر از همه باعث بالا رفتن امتیازات کلاس C شده، طراحی داخلی آن است؛ چیزی که احتمالاً مهمترین زمینه در یک خودروی لوکس محسوب میشود. در خودروی تست، ترکیب طرح قرمز صندلیها با تریم مشکل پنلها همراه طرح چوب تیره مات، جلوهای بینظیر در داخل کابین ایجاد کرده بود. در همین حال، بسیاری از ترکیبهای رنگ و چوب معمولی را میتوان انتخاب کرد.
C300 فورماتیک اسپورت دارای یک موتور ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار بوده که با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه شده است. البته در مدل C400 قدرت از این هم فراتر میرود و یک موتور ۳۲۹ اسببخاری V6 به کار برده شده است. امّا با همین قدرت متعادل در C300 فورماتیک، ثابت میشود که موتورهای چهار سیلندر و خودروهای لوکس چندان به درد یکدیگر نمیخورند. رانندگی با این خودرو هیجانانگیز است و حالت اسپورتی دارد، ولی در همین حال، بسیار ساکت است.
اگر C300 با قیمت ۵۱۵۹۵ دلار در مدل تست شده، یک نقطه ضعف داشته باشد، ضعف در تسلط راننده بر خودرو نسبت به دیگر مدلهای این کلاس مانند بامو سری 3 و کادیلاک ATS است. قدرت مناسبی در این خودرو وجود دارد، ولی سواری و هندلینگ از واقعیت فاصله دارد. رانندگی با C300 در جادههای کوهستانی اصلاً دلچسب نخواهد بود. سیستمهای ایمنی همیشه به عنوان محدودیت در فعالیتهای راننده حضور دارند. در همین حال و از سوی دیگر، یک خودروی لوکس کلاس C با سواری نرم و اطمینان حرکت با سرعت بالا در اتوبان، شایسته تحسین است.
البته کسب این عنوان چندان برای این بنز کوچک آسان بهدست نیامده است. مدل جالبتوجه لوکس هیوندای، یعنی جنسیس در مدل امسال خود صاحب عملکردی قدرتمند در کنار تکنولوژی، بهینهسازی کابین و کیفیت ساختی شده که با ۳ هزار دلار قیمت کمتر، با مدل مرسدسبنز برابری میکند. این در حالی است که جنسیس از لحاظ اندازه جایی بین کلاس E و کلاس S قرار میگیرد. هیچ جایزه دیگری، به این اندازه رقابت بر سر کسب مقام اول نداشته است.
در حالی که مرسدس دارای ویژگیهای رانندگی اسپورت بوده، جنسیس به کمک سیستم تعلیق خود، یک سواری بدون دردسر را نشان داده است؛ چیزی که بسیاری از خریداران خودروهای لوکس به دنبال آن هستند. قبلاً مهندسی به کار رفته در شاسی و سیستم تعلیق، یکی از نقاط ضعف طراحی این خودروساز کرهای بوده، ولی در جنسیس این کار بدوننقص انجام گرفته است.
جنسیس کاملاً شایسته رقابت به عنوان یک سدان لوکس است. البته در بعضی موارد، این اعتماد به نفس در هیوندای دیده نمیشود. به عنوان مثال در طراحی داخلی، تنها یک نشان هیوندای دیده میشود. هیوندای باید بیشتر از این به محصول خود افتخار کند.