سال 2014 در انتهای مسیر خود قرار گرفته است. گوگل ترندز اکنون نتایج آمارهای جستجوی سال 2014 را در بخش خودروها نیز منتشر نموده است. آمارهای تفکیکی فعلاً برای منطقه آمریکا در دسترس میباشند.
در نمودارهای امسال، با تعجب میبینیم که فورد در جایگاه نخست قرار گرفته است. فورد موستانگ 2015 و فورد F-150 دو نمونه از مهمترین خودروهایی هستند که باعث توجه مخاطبان به این برند شده است.
جایگاه دوم باعث تعجب بیشتری میشود. جیپ با معرفی مدل رنگید توجهات زیادی را به سوی خود جلب نمود. البته این تمام جستجوهای مربوط به جیپ نیست و مدلهای قدیمیتر چروکی و رانگلر هم سهم زیادی از جستجوها را به خود اختصاص دادهاند.
داج هم در رتبه سوم جستجوها ایستاده است. اگر انتظار دارید محصولاتی چون هلکت 707 اسبی در صدر عبارتهایی مرتبط با این برند قرار بگیرند، اشتباه میکنید زیرا رام، چارجر و چلنجر بیشتر از هلکت جستجو شدهاند. جالب اینکه خبری هم از جستجوی وایپر در ده جستجوی مرتبط با دوج نیست!
تویوتا هم به عنوان بزرگترین خودروساز جهان بیشتر به واسطه کمری، تاکوما و کرولا جستجو شده است.
جنرال موتورز، سوبارو، هوندا، نیسان، ب ام و و تسلا هم رتبههای بعدی جستجوی مرتبط با برندهای خودروسازی را در سال 2014 به خود اختصاص دادهاند. متأسفانه چنین آماری برای کشور ایران وجود ندارد و نمیتوان آنالیز درستی از شرایط استقبال از برندها در ایران ارائه نمود.