کرایسلر 200 مدل 2015 نه فقط از نظر طراحی، بلکه از نطر فنی نیز نسبت به مدل قبلی خود تغییرات بسیار زیادی داشته است. پس از چند سری درز اطلاعات این خودرو، امروز کرایسلر اطلاعات کامل سدان اندازه ی متوسط جدید خود را منتشر کرد، که دارای یک گیربکس استاندارد اتوماتیک 9 دنده، یک سیستم تمام چرخ متحرک و امکان انتخاب دو موتور مختلف با بهبودهایی در زمینه ی مصرف سوخت به میزان 13 درصد نسبت به موتور مدل قبلی خود می باشد.
مبتنی بر پلتفرم مدولار CUS که از خودروی آلفارومئو Giulietta برگرفته شده است، خودروی کرایسلر 200 جدید همراه با یک موتور استاندارد چهار سیلندر MultiAir2 Tigershark 2.4 لیتری بنزینی که 184 اسب بخار نیرو و 234 نیوتن بر متر گشتاور در 4600 دور در دقیقه تولید می کند ارائه می شود. با مجهز بودن به یک گیربکس 9 دنده ی اتوماتیک، مصرف میانگین خودرو در بزرگراه در مقایسه با موتور 4 سیلندر مدل قبلی خود 13 کاهش یافته است.
امکان انتخاب یک موتور شش سیلندر Pentastar 3.6 لیتری با 295 اسب بخار نیرو و 355 نیوتون بر متر گشتاور در 4250 دور در دقیقه نیز وجود دارد، که به لطف گیربکس 9 دنده ی اتوماتیک خود، میانگین مصرف سوخت آن نسبت به مدل قبلی 7 درصد بهتر شده است.
همچنین برای این سدان جدید امکان ارائه ی یک سیستم جدید تمام چرخ متحرک نیز وجود دارد که می تواند به صورت خودکار و هنگام نیاز و در هر سرعتی محور عقب را قطع و وصل کند. کرایسلر می گوید که مزیت این سیستم تمام چرخ متحرک در مقایسه با سایر سیستم های رقیب خود این است که خسارت های ناشی از پارازیت سیستم را به میزان 80 درصد کاهش می دهد. علت این کاهش به خاطر آن است که تمامی قطعاتی که به طور معمولی به خسارت های پارازیتی کمک می کنند (میل گاردان، رینگ/دنده ی هرزگرد، صفحه کلاچ های ورودی، مونتاژ پمپ هیدرولیک و مجموعه دنده های سیاره ای) تمامی آن ها وقتی که فقط محور جلو درگیر می شود در حالت ساکن و ثابت باقی می مانند.
زمانی که سیستم تمام چرخ متحرک فعال می شود، به اندازه ی 60 درصد از گشتاور موجود به چرخ های عقب منتقل می شود، و با استفاده از حالت اسپورت نیز هیجان بیشتری برای کسانی که به رانندگی با سرعت زیاد علاقه دارند فراهم می گردد. حالت اسپورت از طریق دکمه ی چرخشی E-Shift نصب شده بر روی کنسول مرکزی فعال می شود. این حالت با فعال شدن سیستم انتقال قدرت را به گونه ای تنظیم می کند که در صورت نیاز حالت تمام چرخ متحرک را به کار انداخته و بخش زیادی از گشتاور را به محور عقب اختصاص می دهد.این حالت همچنین پاسخ گویی انحراف سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو را به منظور ایجاد هندلینگ بهتر تغییر می دهد، و در عین حال به صورت یکپارچه عملکرد موتور شش سیلندر Pentastar را برای ایجاد عملکردی قوی تر تنظیم می کند. حالت اسپورت همچنین زمان بندی گیربکس 9 دنده ی اتوماتیک را نیز به منظور تغییر دنده های قوی و سریع تغییر می دهد.
کرایسلر می گوید که داخل کابین 200 جدید به لطف بهبودهای آیرودینامیکی خودرو بسیار بی صدا بوده و لرزش های آن کاهش یافته است. کیفیت سواری نیز طبق گفته ی آن ها بهبود پیدا کرده است.
قیمت خودروی کرایسلر 200 مدل 2015 از 21700 دلار آغاز شده و 995 دلار هزینه ی تحویل نیز برای مدل پایه ی LX دارد، که در مقایسه با مدل 2014 به میزان 95 دلار کاهش یافته است.