1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مک لارن 675LT

مک لارن 675LT

26 بهمن 1393
  • 4

کمپانی انگلیسی مک‌لارن با تولید خودروهای تا حدودی خاص شهرت دارد. چند سالی است این مجموعه درصدد ارائه طیف وسیع‌تری از محصولات است تا بتواند در کلاس‌های خودرویی بیشتری اسم و رسم برای خود به پا کرده و رقبا را به چالش بکشد. البته برای رقابت با برندهایی چون فـراری، پــورشـه، جگوار و… راه بس طولانی و دشوار است!

شایعاتِ مبنی بر تولید یک مدل اسپرت متوسطِ جدید برای پر کردن فاصله بین 650S و P1 به ژانویه سال قبل و زمانی برمی‌گردد که آقای "مایک فـلویـیـت" اظهار کرد که پروژه P15 در حال توسعه و گسترش است و برای مدل جدید بهایی نزدیک به 400 هزار دلار در نظر گرفته شده که نشان می‌داد هدف تولید خودرویی گران‌تر از 650S است.

حال، پس از یک سال جنگ جوی جدید "مک‌لارن" 675LT نام گرفته و در موتورشو ژنو امسال به نمایش درخواهد آمد. طبق گفته مسئولین، LT675 برای پر کردن خلأ موجود در سبد محصولات این شرکت راهی بازار می‌شود. ناگفته نماند که آن‌ها همچنین آن‌ها سبک‌ترین، سریع‌ترین و ناب‌ترین مدل در این کلاس خوانده‌اند!!

این مدل ادای احترامی به مدل پرآوازه F1 GTR نیز هست که در سال 1997 میلادی (76 یا 77 شمسی) در مسابقات 24 ساعته "لمانز" شرکت کرد. هنوز جزئیات فنی دقیقی از آن منتشر نشده اما انتظار می‌رود که شاهد مدلی بهبودیافته و به‌روزتر نسبت به 650S باشیم.

مک‌لارن گفته است که تمرکز این خودرو روی بهبود آئرودینامیک و پرفورمنس، افزایش نیروی روبه پایین، موقعیت راننده، قدرت و وزن کمتر می‌باشد و تأیید کرده که پیشرانه آن یک بلوک 3.8 لیتری 8 سیلندر به قدرت 666 اسب بخار (یا 675ps) است که نام خودرو نیز از آن گرفته شده؛ حداکثر گشتاور خروجی نیز 699 نیوتون متر است. همچنین اجزای بکار رفته در ساخت پیشرانه و توربوشارژر ها سبک‌تر هستند. میزان 600 نیوتون متر از گشتاور در دنده اول و تمامی آن هم در دورهای 5500 تا 6500 در دنده‌های بالاتر در دسترس راننده خواهد بود؛ این تحویل متغیر گشتاور در انجام شتاب گیری و کشش بالا از حالت سکون کمک شایانی می‌کند. سیستم اگزوز نیز کاملاً جدید است و به منظور کاهش وزن از تیتانیوم ساخته شده و خروجی‌های دوبل آن زیر ترمز هوایی کشیده و بلند خودرو قرار دارند.

مسئولین کمپانی مدعی‌اند که سامانه ترمز هوایی باعث ایجاد 40% نیروی رو به پایین بیشتر نسبت به 650S می‌شود.

از نمونه‌های پروتوتایپ ثبت شده توسط عکاسان جاسوسی این‌طور به نظر می‌رسد که 675LT شبیه به 650S است اما تفاوت‌هایی نیز در ظریف‌کاری‌های سپر جلو، محل قرارگیری ورودی‌های هوای جانبی و.. وجود خواهد داشت؛ قسمت انتهایی بلند و کشیده نیز بارزترین ویژگی ظاهری آن است. همچنین با وزن خشک 1330 کیلوگرم به میزان 100 کیلوگرم سبک‌تر است.

تیراژ آن به تعداد 250 عدد محدود شده و علی‌رغم تمرکز بر توانایی‌های فوق‌العاده در پیست، مجوز تردد در خیابان هم دارد. یک نسخه مخصوص پیست نیز ساخته خواهد شد که احتمالاً سبک و سیاق آن دنباله‌رو عناصر موجود در 650S GT3 باشد که تابستان گذشته در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شد.

675LT از اواخر سال جاری میلادی و فعلاٌ فقط در نسخه کـوپـه عرضه خواهد شد.

 مک لارن 675LT

 مک لارن 675LT

 مک لارن 675LT

 مک لارن 675LT

منبع پدال



نظرات

  • اسکالید اسکالید (27 بهمن 1393 ساعت 22:23)

    مک لارن هم شورشو درآورده یه مدل طراحی کرده حالا هی از روش مدلایی با اسمای مختلف میزنه تا پول بیشتری دربیاره دارن آبروی افسانه اف 1 رو میبرن مگه اون فراری نیست یه مدل مثل 458 میزنه به قدری عالی طراحی میکنه که تا سالیان بدون تغییر میفروشه بعد اونو تعطیل مینه یه هیولای دیگه جایگزینش میکنه یا لامبورگینی مدل گالاردو بعد میشه هوراکان یا مورسیه لاگو بعد میشه آوانتادور

  • محمدماجد محمدماجد (27 بهمن 1393 ساعت 00:25)

    اینم که همش از سایپا تقلید میکنه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (26 بهمن 1393 ساعت 16:25)

    هر روز خاص تر از دیروز

  • آفرین آفرین (26 بهمن 1393 ساعت 07:45)

    این جور ماشین ها را فقط برای کل کل بین کارخانجات میسازند و افراد خاص