نمایشگاه ژنو 2015: کونیگزگ با جدیدترین محصول خود بازهم چالشهای تازه ای ایجاد کرده است. این محصول که رِگرا (در سوئدی: رِیرا به معنی سلطنت) نامیده شده برای بر هم زدن همه تصورات از خودروهای هیبریدی و شکست دادن همه هایپرکارهای دنیا پا به عرصه گذاشته است.
کونیگزگ رِگرا از ترکیب یک موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو با نیروی تولیدی 1100 اسب بخار و گشتاور 1250 نیوتن متر که از مدل آگرا قرض گرفته شده با سه موتور الکتریکی ساخت Rimac که مجموعاً نزدیک 700 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید میکنند، نیرو میگیرد.
مجموعه باتریهای 9.27 کیلووات ساعتی خنک شونده توسط مایع، برای تأمین نیروی موتورهای الکتریکی درنظر گرفته شدهاند. انتقال قدرت بدون گیربکس و به طور مستقیم و تک سرعته روی محور عقب اعمال میگردد. این یعنی نسبت و ضریب دنده ثابت است و یک قفل هیدرولیکی مابین میللنگ و حائل کوپلینگ قرار میگیرد. کونیگزگ این شیوه را درایو مستقیم کونیگزگ (KDD) نامگذاری کرده و ادعا میکند که تلفات انرژی در این روش نسبت به روشهای انتقال سنتی تا 50 درصد کاهش مییابد. مجموعه باتریهای این خودرو 115 کیلوگرم وزن دارند. به گفته کونیگزِگ مجموع خروجی پیشرانه در حالت ترکیبی به 1500 اسب بخار و گشتاور آن به 2000 نیوتن متر میرسد.
کوچکترین موتور الکتریکی با قدرت 214 اسب بخار بر روی میللنگ قرار گرفته و نقش استارتر برای موتور V8 را ایفا میکند. همچنین در سرعتهای کم و زمانی که تأخیر توربو وجود دارد، انرژی لازم را به قدرت موتور میافزاید. دو موتور بزرگتر دیگر روی محور عقب قرار گرفتهاند. هر کدام از این موتورها نیز 240 اسب بخار قدرت تولید میکنند.
این خودرو قادر است طبق ادعای کونیگزِگ، شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 20 ثانیه ثبت کند که رقمی باورنکردنی است. برای مقایسه باید شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت لافراری را که 15 ثانیه است، یا شتاب 23 ثانیه ای پورشه 918 را یاداوری کنیم. هنوز اطلاعی از بیشینه سرعت این خودرو منتشر نشده است.
نیروی داون فورس یا چسبندگی به زمین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در رِگرا به 450 کیلوگرم میرسد. اسپویلر عقب بهصورت هیدرولیکی عمل میکند تا بهترین زاویه را بر اساس سرعت خودرو اعمال کند.
چرخهای این خودرو هم از جنس فیبر کربن میباشند. اندازه این چرخها در جلو 19 و در عقب 20 اینچ است. ترمزها نیز از نوع کربن سرامیکی هستند. وزن خودرو با وجود باتریها و سه موتور الکتریکی اضافه، به 1628 کیلوگرم (وزن خشک 1420 کیلوگرم) محدود شده است.
به گفته کونیگزِگ، مدل رِگرا تنها برای مسابقات سخت ساخته نشده بلکه نسبت به مدل آگرا RS، مگاخودرویی لوکس با صندلیهای برقی، روکش های چرم، تزئینات آلومینیومی، کارپلی اَپل، عایقبندی صدای اضافه در اتاق و در مجموع خودرویی عملی برای استفاده در خیابان محسوب میگردد.
کونیگزِگ قرار است 80 دستگاه از رِگرا را با قیمت حدود 1.9 میلیون دلار ساخته و به فروش برساند.