نمایشگاه ژنو 2015: بامو طی سنت این چند ساله اخیر، خودروهای ایمنی یا مارشال مسابقات موتوجیپی را تأمین میکند. اما امسال، خودروی M4 درنظر گرفته شده برای این منظور، از فنآوریهایی سود میبرد که میتواند بهزودی روی خودروهای تولیدی این شرکت نیز پیاده شوند.
کوپه M4 ویژه مسابقات MotoGP از یک سیستم تزریق آب در کلکتور برای کاهش دمای احتراق موتور استفاده میکند. این عمل باعث بهبود عملکرد و گشتاور از طریق افزایش چگالی هوای سرد ورودی و افزایش اکسیژن قابل اشتعال در محفظه موتور میگردد. در عین حال، فشار حرارتی کمتر نیز به افزایش طول عمر قطعات منجر میشود. آب مورد استفاده در این سیستم در یک مخزن 5 لیتری مجهز به پمپ آب، سنسور و دریچه قرار میگیرد و از یخ زدن نیز مصون است.
به توصیه بخش M شرکت، این مخزن پیش از هر مسابقه باید پر شود. در رانندگی عادی، نیازی به پر کردن مخزن نیست و اغلب تخمین زده میشود که به ازای هر 5 بار سوختگیری خودرو، یک بار نیاز به پر کردن مخزن باشد.
احتمال میرود که این سیستم در M4 GTS نیز که در سال آینده معرفی میشود، بکار گرفته شود. با این وجود بهینهسازیهایی نیز همراه با وزن کمتر را روی آن شاهد خواهیم بود. بعلاوه در این خودرو از چراغهای لیزری جلو، OLED عقب، تعلیق اسپرت و موتور پرقدرتتر نیز استفاده خواهد شد. هرچند این اطلاعات هنوز رسماً تأیید نشدهاند.