سال گذشته با معرفی مدل 7 نفره گرن تورر، خانواده دیفرانسیل جلوهای این شرکت توانست پذیرای یک عضو با ظرفیت بالاتر باشد. سری 2 اکتیو تورر به عنوان یک خودرو با محور محرکه جلو باعث تعجب و شگفتی بود و این نسخه نیز نگاه طرفداران سنتی ب ام و به محصولات این شرکت را تغییر داد.
مدل گرن تورر با افزودن یک ردیف صندلی اضافی به اکتیوتورر بهدست آمده است. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی شد، ویژگیهای کاربردیتری برای خانوادههای پرجمعیت دارد.
از نظر ابعاد این خودرو را میتوان با مزدا 5 مقایسه کرد. خودرویی که دیگر در حال بازنشستگی است. ابعاد خودرو در طول و عرض از اکتیوتورر اندکی بزرگتر است. چنین افزایش ابعادی برای حداکثر رساندن ظرفیت مسافر و بار صورت گرفته است.
صندلی های ردیف سوم نه برای بزرگسالان که برای کودکان بیشتر مناسب و راحتاند. البته میتوان دو ردیف صندلی عقب را تا کرده و فضای بار را تا 67.3 فوت مکعب افزایش داد.
فضای کابین گرن تورر به خوبی سایر مدلهای ب ام و است. راننده در موقعیتی بالاتر قرار گرفته و به عنوان سرنشین یک MPV اشراف بهتری به جاده دارد. صندلیهای استاندارد عریض بوده و فاقد برجستگیهای کناری هستند و بنابراین حفاظت و حمایت کافی در هنگام حرکتهای جانبی از بدن سرنشینان نمیکنند. با این وجود میتوان صندلیهای اسپرت را برای تجربه یک رانندگی هیجانانگیز و دینامیکی را نیز سفارش داد.
هفت موتور و سه سیستم انتقال نیرو برای گرن تورر قابل انتخاب میباشند. کوچکترین موتور تنها سه سیلندر و 1.5 لیتر حجم دارد. این موتور در نسخه بنزینی 218i قادر است 134 اسب بخار و در نسخه دیزلی 216d قدرت 114 اسب بخار را ارائه نماید. اگر این میزان کافی نبود میتوان به سراغ موتورهای چهار سیلندر رفت. موتور چهار سیلندر پایه در مدل 220i قادر است 189 اسب بخار نیرو تولید نماید.
تمامی نسخههای گرن تورر با یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت پایه ارائه میشوند. در عوض گیربکس شش سرعته خودکار یا هشت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه را میتوان سفارشی دریافت کرد. انتقال نیرو هم به چرخهای جلو صورت میگیرد اما گزینه انتقال به چهار چرخ xDrive نیز به صورت آپشن وجود خواهد داشت.
در مقایسه با سایر خودروهای ب ام و، مدل گرن تورر احساسی واقعاً متفاوت دارد. موتور، رفتاری دلپذیر دارد. اما تعلیق کاملاً نرم است و فرمان نیز فاقد انتقال احساس واقعی است. هرچند فرمان الکتریکی آن بسیار راحت، نرم و دقیق است. عملکرد خودرو نیز چندان هیجانانگیز نیست. در هر صورت این یک خودروی MPV است هرچند نشان BMW رویان دیده شود. این خودرو برای راحتی در سفرهای طولانی بهینه شده است.
گفته میشود که ب ام و قرار نیست این خودرو را وارد بازار امریکا کند زیرا آن را برای ابعاد مشتریان این کشور کوچک میداند. در هر صورت چنین خودرویی بیشتر در اروپا طرفدار خواهد داشت. مخصوصاً اکنون که تعداد خودروهای مینی ون و MPV قابل در بازار بهشدت کاهش یافته و کراس اوورها به جای آنها جولان میدهند.