آئودی TTS نسل جدید

16 فروردین 13946:05
7 دقیقه


آئودی TTS نسل جدید

مدل جدید آئودی TTS سرانجام وارد بازار شد. خودرویی که در صف بالای مدل TT و به عنوان نسخه اسپرت تر آن جای می‌گیرد.

در واقع این خودرو رقیبی برای پورشه کیمن، BMW Z4 sDrive35i و مرسدس SLK350 AMG به شمار می‌رود.

اولین نکته این است که بر خلاف TT این یک خودروی اسپرت کوپه است و دیگر از سقف بازشونده در آن خبری نیست. زیربنای این خودرو، پلتفرم MQB معروف گروه فولکس واگن است. به همین دلیل، این خودرو نیز همانند TT سبک‌تر از گذشته می‌باشد. این در حالی است که فاصله بین دو محور آن 37 میلی‌متر افزایش یافته است. ترکیب آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا در ساختار شاسی، باعث شده تا علاوه بر کاهش وزن، 23 درصد به مقاومت پیچشی آن افزوده شود. وزن خشک این آئودی اکنون به 1365 کیلوگرم کاهش یافته است. البته استفاده از گیربکس اتوماتیک به جای نسخه دنده دستی، 20 کیلوگرم دیگر به وزن آن می‌افزاید.

در زیر پوسته آشنای این خودرو، پیشرانه توسعه یافته جدید چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو قرار دارد که قدرت تولیدی آن به 306 اسب بخار رسیده است. گشتاور این پیشرانه هم 380 نیوتن متر است که در دور موتور 4500 تا 6200 در دسترس می‌باشد. اصلاح پیستونهای آلومینیومی، تقویت شاتون ها و سرسیلندر ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم-سیلیکا باعث سبکی وزن موتور نیز شده است.

برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته S-Tronic استفاده می شودکه باعث می‌شود بتوان شتاب صفر تا صد را در 4.6 ثانیه ثبت کرد که یک ثانیه سریع‌تر از پورشه کیمن با گیربکس PDK است. نهایت سرعت این خودرو نیز به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

فضای داخلی خودرو، ساده و تمیز و دوست‌داشتنی است. در واقع، کابین همیشه یکی از نقاط قوت مدل‌های TT بوده است. کابین با رنگ زمینه تیره و روکش صندلی‌های قرمز رنگ می‌باشد. دریچه‌های تهویه دایره ای شکل همانند فن‌های موتورهای توربوجت و با حاشیه‌های آلومینیومی به زیبایی کابین افزوده‌اند. در این کابین از حداقل کلیدها و دکمه‌ها استفاده شده است. هیچ چیزی باعث حواس‌پرتی راننده و ازبین رفتن تمرکز او از رانندگی نمی‌شود. یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی نیز به جای نمایشگرهای سنتی و آنالوگ داشبورد قرار گرفته است.

رانندگی با TTS سریع و جذاب است. خودرو در دست‌اندازها به علت ماهیت اسپرتی تعلیق کمی عصبی و سخت عکس‌العمل نشان می‌دهد. سیستم کواترو در آخرین نسل خود قادر است میزان نیرو را به صورت کامل به هر کدام از محورهای جلو یا عقب و یا هر دو منتقل کند. رانندگی با این خودرو آسان است اما از میزان هیجان آن کاسته شده است. فرمان الکتریکی بدون احساس شاید یکی از دلایل آن باشد. هرچند خودرویی سریع و تند و تیز است اما همانند پورشه کیمن عکس‌العمل‌های اسپرتی ندارد. در عوض برای رانندگی روزانه گزینه بهتری محسوب می‌شود. آئودی TTS سریع‌تر و سبک‌وزن تر از همیشه شده است و رانندگی با آن نیز لذت‌بخش تر از هر زمان دیگری است. اما رقبا نیز بی‌کار ننشسته‌اند.

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

 آئودی TTS نسل جدید

منبع: پدال