هنریک فیسکر تاکنون طراحی خودروهای منحصر به فرد زیادی را انجام داده است. این بار همکاری او با گالپین برای طراحی یک ماستنگ متفاوت و تیونینگ شده، منجر به خلق یک راکت چهار چرخ شده است.
فورد ماستنگ GT بعد از تغییرات مد نظر مرد دانمارکی، تا دندان مسلح شده است. خودرویی بسیار مهیب و خشن با رنگ تیره، پیشرانه ای وحشی و فیبرکربن در جایجای آن، آمده است تا تصویری جدید از یک ماسلکار را ارائه کند.
جلوپنجره بزرگ شش ضلعی همانند یک خمیازه، میماند که با یک نوار کرومی افقی به دو قسمت تقسیم شده است. تقریباً تمامی بدنه، اصلاح شده و با فیبر کربن ساخته شده است.
در داخل کابین، نمای کلی تغییری نکرده اما با استفاده از چرم ایتالیایی روی صندلیها و کنسول، تجربه ای متفاوت فراهم میگردد.
مهمترین نقطه این کار مشترک، پیشرانه است. جایی که گالپین دست روی موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری با سوپرشارژر بزرگ آن گذاشته و قدرت آن را افزایش داده است بهگونهای که میزان قدرت خروجی اندازهگیری شده در چرخها، 630 اسب بخار است که با میزان ادعایی 725 اسب بخار در انتهای میللنگ، مقداری تفاوت دارد. با این وجود این قدرت از موتور ماستنگ شلبی GT500 که 662 اسب بخار است، کمتر است. یک گیربکس شش سرعته دستی هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.
در عوض گالپین مدل راکت علاوه بر وزن کمتر ناشی از فیبرکربن، سیستم تعلیق مخصوص و اگزوزهای سفارشی، یک خودروی کاملاً منحصر به فرد نسبت به انواع ماستنگ است.
متأسفانه هنوز مشخصات دقیق و ویژگیهای این مدل را نمیدانیم. مخصوصاً اینکه شتاب و سرعت نهایی آن برای مقایسه با مدلهایی نظیر شلبی GT500 ضروری است.
قیمت فیسکر-گالپین راکت حدود 125 هزار دلار است. رقمی که بیشتر آن را برای کلکسیونرها جذاب میکند.