استارتک را پیش از این با تیونینگ های جذاب و معقولتری میشناختیم اما بلایی که این بار سر رنجروور لوکس و زیبا آورده و آن را تبدیل به یک وانت زشت کرده است، قابل دفاع نیست.
انتخاب رنجروور اسپرت به این دلیل بود که استارتک قصد داشت تا سریعترین تراک و وانت لوکس جهان را در نمایشگاه شانگهای معرفی کند. بنابراین رنجروور به عنوان خودروی پایه در این پروژه انتخاب شد.
نتیجه کار استارتک روی این خودرو، افزایش نیروی پیشرانه 8 سیلندر 5.0 لیتری سوپرشارژر به 519 اسب بخار است که به این خودرو اجازه میدهد تا شتاب صفر تا صد را در 5.3 ثانیه ثبت کند. بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
علاوه بر تغییرات موتور، کیت بدنه عریض از جنس فیبر کربن برای بهبود ظاهری و چرخهای 23 اینچی غولپیکر آلیاژی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شدهاند.
جالب اینکه با وجود انتقال 100 قطعه از جنس آلومینیوم و فیبر کربن و فولاد به این خودروی آفرود، هزینه آن در بسیاری از بازارها برای خریداران ارزانتر از مدل پایه SUV لوکس رنجروور تمام میشود که دلیل این موضوع، عوارض واردات بالا و مالیات ویژه ای است که به خودروهای شاسیبلند لوکس وضع میشود و برای وانتها صدق نمیکند.
فضای بار این خودرو نسبتاً تخت و به طول 1.1 متر است که محدوده ای کوچک برای بارهای کوچک محسوب میشود. البته با بازکردن دربهای عقب و حایل فضای بار میتوان 60 سانتیمتر دیگر به این فضا افزود.