سئات لئون ST کوپرا، سریعترین استیشن واگن جهان در پیست میباشد که توانسته در نوربرگ رینگ، رکورد خودروهای این کلاس را از آن خود نماید.
در حالی که استیشن گلف اسپرتواگن R با انتقال نیرو به هر چهار چرخ و قدرت 292 اسببخار، با پلتفرمی مشابه، هنوز رکوردگیری خود را شروع نکرده، تابعه اسپانیایی فولکس یعنی، سئات دیفرانسیل جلوی کوپرا با نیروی کمتر، رکورد خود را ثبت نموده است.
سئات لئون ST کوپرا در پیست معروف آلمانی رکورد 7 دقیقه و 58 ثانیه و 12 صدم ثانیه را ثبت کرد و نخستین استیشن واگنی نام گرفت که در زیر 8 دقیقه یک دور، این پیست را طی نموده است.
این رکورد از این جهت جالب است که از برخی از سوپراسپرتهای سالهای نهچندان دور هم، زمان بهتری میباشد. بهعنوان مثال میتوان رکورد آئودی R8 با موتور 8 سیلندر در سال 2007 را نام برد که 8 دقیقه و 4 ثانیه میباشد. یا نیسان اسکای لاین R33 GT-R که در 7 دقیقه و 59 ثانیه این پیست را دور زده است. مدل استیشن حتی با وجود 45 کیلوگرم وزن بیشتر، از برادران هاچبک خود یعنی مدلهای کوپرا 280 SC هم 0.4 ثانیه سریعتر پیست را طی کرده است. مدلهای هاچبک، اوایل سال گذشته رکورد پیست نوربرگ رینگ را از آن خود کردند، اما دیری نپایید که رنو مگان 275 تروفی R رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو در جهنم سبز را با زمان 7 دقیقه و 54.3 ثانیه به خود اختصاص داد.
شتاب صفر تا 100 کوپرای ST هم 6.1 ثانیه و بیشینه سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است. موتور 2.0 لیتری توربوی این خودرو، 276 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت میگردد.
از دیگر ویژگیهای این مدل، چرخهای 19 اینچی آلومینیومی، دیفرانسیل جلوی با لغزش محدود، دیسکهای ترمز برمبو با کالیپرهای 4 پیستونی، تایرهای صاف و نسبتاً نرم ویژه پیست و صندلیهای مسابقهای ویژه را میتوان نام برد.