لوتوس اوورا 400 مدل ۲۰۱۶ که پس از یک سال فاصله دوباره به امریکا بازگشته است، وقتی در ماه دسامبر سال جاری میلادی وارد بازار شود، قیمتی برابر ۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت.
یک پکیج جدید «بلک پک» به ارزش ۱۹۵۸ دلار باعث اضافه شدن طرحهای تیره به سقف، حاشیه پنجرهها، بال عقب و سقف داخل کابین میشود. سایر آپشنها شامل مواردی مانند چرخهای سبک به ارزش ۳۹۱۷ دلار، کالیپرهای رنگی ترمز به ارزش ۴۷۰ دلار، ارتقای چرم یا آلکانترای داخلی به ارزش ۳۹۱۷ دلار و رنگآمیزی متالیک به ارزش ۱۴۱۰ دلار هستند.
در حالی که لوتوس اوورا میبایست بهصورت مستقیم با مدلهایی مانند پورشه کیمن، شورولت کوروت استینگری و آلفا رومئو 4C رقابت کند، قیمتگذاری و سطح قدرت جدید آن را در یک صحنه رقابت جدید در برابر پورشه 911، شورولت کوروت Z06 و آستونمارتین V8 ونتیج قرار داده است.
اوورای جدید صاحب وزن کمتر و قامتی کوتاهتر شده و سطح عملکرد آن برای مدل ۲۰۱۶ ارتقا یافته است. این خودرو در حال حاضر با ترمزهای دو تکه ۱۴/۶ اینچی از AP ریسینگ همراه شده و در همین حال، از یک دیفرانسیل جدید با لغزش محدود استفاده میکند. همچنین لوتوس اوورا 400 مدل ۲۰۱۶ بر روی یک شاسی جدید آلومینیومی ساخته شده و از مصالح کامپوزیت جدید در جلو عقب کوپه اسپورت استفاده شده است.
در زیر کاپوت، اوورا 400 نسبت به مدل قبلی، قدرت بیشتری نهفته است. یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 که در مورد طراحی آن تجدیدنظر صورت گرفته، در حال حاضر با استفاده از سوپرشارژر، قدرتی برابر ۴۰۰ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۰۹/۴ نیوتنمتر ایجاد میکند؛ یعنی به اندازه ۵۵ اسببخار و ۹/۵ نیوتنمتر بیشتر نسبت به نسخه قبلی در اوورا S مدل ۲۰۱۴. این قدرت بیشتر، برای اوورا این امکان را فراهم میکند که در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که این زمان برای اوورا S برابر ۴/۴ ثانیه بوده است. حداکثر سرعت اوورا 400 نیز از ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت در مدل قبلی به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. قدرت موتور توسط گیربکس استاندارد ۶ دنده دستی به چرخهای عقب منتقل میشود و در همین حال، از آپشن ۳۱۳۴ دلاری گیربکس اتوماتیک نیز میتوان استفاده کرد.