معاون اجرایی هوندا در امریکا از عزم این شرکت برای یک سری تغییرات برای ارائه نسل جدید هوندا سیویک با سازگاری بیشتر با محیط زیست خبر داد.
مهمترین خودروی جدید با این رویکرد، نسل دهم هوندا سیویک خواهد بود که برای بهره وری بالا و همچنین ایمنی در این کلاس به عنوان یک شاخص قلمداد میشود. دو موتور مختلف جدید برای این خودرو درنظر گرفته شدهاند که یکی از انها با مصرف سوختی برابر 5.88 لیتر در بزرگراه میتواند مورد توجه واقع شود.
متأسفانه هوندا مدلهای هیبریدی و CNG سیویک را از دور خارج خواهد کرد. این تصمیم به علت کاهش تقاضا برای این مدلها است. با این وجود به گفته هوندا، پیشرانههای جدید با بهرهوری بالاتر میتوانند همان اندازه مقرون به صرفه و کارا باشند.
هوندا همچنین اعلام کرده که تولید هوندا آکورد پلاگین هیبریدی را نیز کاهش داده و نهایتاً آن را با یک خودروی منحصراً هیبریدی جایگزین میکند. البته آکورد هیبریدی جدید هم اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.
در نهایت هوندا قصد دارد مدل هیدروژن سوز با سلول سوختی خود را نیز سال آینده عرضه نماید.