1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مشارکت جگوار لندروور با مگنا استیر برای تولید خودرو در اتریش

مشارکت جگوار لندروور با مگنا استیر برای تولید خودرو در اتریش

20 تیر 1394
  • 1

جگوار لندروور از شراکت خود با «مگنا استِیر» برای ساخت خودروهای جدید در کارخانه این خودروساز در گِریز (Graz)، اتریش خبر داده است. با اینکه جگوار لندروور دقیقاً مشخص نکرده که کدام یک از مدل‌ها توسط مگنا استیر مونتاژ خواهد شد، ولی احتمال اینکه مدل‌های آینده کراس‌اور ای‌-پیس و جِی-پیس از این کارخانه بیرون آیند، زیاد است.

مطابق گفته جگوار لندروور، کارخانه‌های تولیدی این کمپانی در بریتانیا به‌زودی به حداکثر ظرفیت خود می‌رسند (این کمپانی، کارخانه‌هایی نیز در چین و هند دارد) و بنابراین قرارداد با مگنا استیر برای رسیدن به هدف جی‌ال‌آر مبنی بر افزایش آمار فروش جهانی خود، ضروری است. این در حالی است که مدل‌های جگوار XF، XJ و اف‌تایپ در کارخانه «کاسل بروم‌ویچ»، رنج‌روور اووک و لندروور دیسکاوری اسپورت در «هیل‌وود» و رنج‌روور، رنج‌روور اسپورت، لندروور دیسکاوری، لندروور دیفندر و جگوار XE در «سولی‌هیل» تولید می‌شوند.

با توجه به برنامه اعلام شده از طرف جگوار لندروور برای تولید خودروهای آینده‌اش در کارخانه «گِریز»، مدل‌های آینده جگوار ای‌-پیس و جی‌-پیس کراس‌اور شانس زیادی برای این برنامه دارند. جگوار ای-پیس یک کراس‌اور کوچک‌تر نسبت به XE سدان است و بخشی از بازار خودرو را که در آن مدل‌هایی مانند آئودی Q3 و ب‌ام‌و X1 قرار دارند، مورد هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که مدل سه‌ردیفه جگوار جی‌-پیس در موقعیت رقابت با مدل‌هایی مانند آئودی Q8 و ب‌ام‌و X7 قرار می‌گیرد. در همین حال، «اتو اکسپرس» گزارش داده که جگوار ای‌-پیس در «گریز» ساخته خواهد شد و با معرفی خود در سال ۲۰۲۰ به افزایش فروش جهانی جگوار کمک خواهد کرد. جگوار در سال ۲۰۱۴ تنها ۸۱ هزار و ۵۷۰ دستگاه در سراسر جهان به فروش رساند که بسیار کمتر از فروش ۳۸۱۱۸۰ دستگاه خودروی لندروور است.

کارخانه مگنا استیر واقع در «گِریز» با خودروسازان مختلف برای ساخت محصولات آن‌ها قرارداد دارد. روشی که می تواند الگوییبری صنعت خودروسازی ایران نیز باشد. مرسدس‌بنز جی‌-واگن، مینی‌ کانتری‌من، مینی پیس‌من و پژو RCZ در حال حاضر در این کارخانه مونتاژ می‌شوند و در گذشته تنوع خودروهای خروجی از این کارخانه در حدّ جیپ گرند چروکی و آستون‌مارتین راپید بوده است.

 مشارکت جگوار لندروور با مگنا استیر برای تولید خودرو در اطریش

 مشارکت جگوار لندروور با مگنا استیر برای تولید خودرو در اطریش

 مشارکت جگوار لندروور با مگنا استیر برای تولید خودرو در اطریش

 مشارکت جگوار لندروور با مگنا استیر برای تولید خودرو در اطریش

منبع پدال


نظرات

  • احسان مستعار احسان مستعار (20 تیر 1394 ساعت 09:57)

    جگوار کلا هر چی بسازه قابل قبوله ...شیک و با اصالت