بهتازگی تعداد محدودی اسکچ کامپیوتری یا طرح اولیه دیجیتال از مدل کانسپت Q6 آئودی در مجله آلمانی اتومبیل منتشر شده است که از قصد آئودی برای یک مدل جدید و معرفی آن در سال 2018 خبر میدهد. این کراس اوور که مدتهاست اخبار ضدونقیضی درباره آن ردوبدل میشود همان مدل C-BEV است که قرار است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که سپتامبر 2015 برگزار میگردد معرفی شود.
این مدل که در پاسخ به بی ام و x6 ساخته و پرداخته شده، قرار است با مدلهای مطرح و مشهور بازار از جمله مرسدس GLE رقابت کند از خطوط تیز و چراغهای کشیده و نازک جلو عقب بهره میبرد. البته آئودی قول داده بود طراحی اسپرت و تازه e TRON را که با اقبال بسیاری همراه بود در مدل Q6 بهکار گیرد اما رندرهای اولیه نشانی از این طراحی ندارد.
پیش از این خبرهای بسیاری درباره پیشرانه تماماً الکتریکی و 500 اسبی Q6 منتشر شده بود که از مهندسی بالای گونه e TRON R8 استفاده میکرد که البته تاکنون تکذیب نشده است. آئودی گفته این کراس اوور بزرگ میتواند با این موتور بردی بیش از سیصد مایل یا 500 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. اولریش هاخنبرگ مدیر R&D این برند آلمانی اطمینان داده نسل جدید باتریهای الکتریکی این مدل، این توان را دارند تا بهراحتی بردی برابر با 500 کیلومتر را برای خریداران Q6 به ارمغان آورند.
آئودی وعده داده تا در نمایشگاه فرانکفورت، همزمان با ارائه کانسپت Q6، از نسل جدید چراغهای روشنایی خود که از تکنولوژی کاملاً جدیدی برخوردارند و آئودی نام Matrix OLED را بر آنها نهاده رونمایی کند. این تکنولوژی به آئودی کمک میکند تا با فعال کردن چراغها، یک سطح یکدست از روشنایی را که قبلاً دستنیافتنی بود ایجاد، و همزمان فرصتهای بیشتر و خلاقانهتری برای طراحی چراغهای خودرو مهیا کند.
قیمت این آئودی الکتریکی در مدل پایه در حدود 100 هزار دلار خواهد بود و اگر مباحث مربوط به موتور الکتریکیاش صحت داشته باشد احتمالاً رقابت سنگینی با تسلا Model X خواهد داشت که یک شاسیبلند تمام برقی با درهای پروانهای است. تسلا مدتهای مدیدی است که کار خود را بر روی تولید یک شاسیبلند تمام برقی شروع نموده و گفته شده کار تولید این مدل در مراحل پایانی قرار دارد.
با توسعه تکنولوژی باتریهای الکتریکی، خودروسازان مختلف دنیا در تکاپو هستند تا مدلهای مختلف خود را به این تکنولوژی پاک و سبز مجهز نمایند. کشورهای ژاپن، آلمان و آمریکا بیشترین سرمایهگذاری و تحقیق را در این حوزه انجام دادهاند و هماکنون سهم عمده بازار خودروهای الکتریکی در اختیار خودروسازانی از این سه کشور است.