اگر کاربرد و ویژگیهای عملی خودروها را در اولویت قرار دهیم، ممکن است مجبور به قربانی کردن مُد در طراحی محصول شویم. نتیجه چنین رویکردی، خودروهایی چون سایون xB و اکنون سوزوکی Air Triser کانسپت است.
سوزوکی این مینی ون جمع و جور را برای نمایشگاه توکیو آماده کرده است و البته واضح است که این خودرو بیشتر با سلایق و نیاز بازار ژاپن طراحی شده است.
با این وجود، رگههایی از طراحیهای کلاسیک اروپایی نظیر ون کومبی فولکس واگن مخصوصاً مدل کانسپت T1 را در این خودرو هم میتوان یافت. رنگ آمیزی دو رنگ به سنت آلمانی و ترکیب آن با فرهنگ Kei ژاپنی نتیجه یک محصول کوچک برای تحرک در فضاهای تنگ با چابکی مناسب است.
سبک جعبهای بدنه باعث میشود تا فضای بسیار وسیعی برای سرنشینان و بار فراهم گردد. اما در این خودرو فراتر از یک خودروی جعبهای شکل ژاپنی عمل شده است. وقتی درهای کشویی آن باز شوند، فضای داخلی وسیعی با صندلیهایی که میتوانند به حالتها و آرایشهای مختلف درآیند، جلب توجه میکنند.
این آرایش صندلیهای هوشمند، میتواند فضای داخلی خودرو را به صورت یک سالن خصوصی درآورد. بعلاوه یک نمایشگر روی ستون B از قسمت سقف متصل است که برای سرگرمی دسته جمعی میتواند مورد استفاده واقع شود.
کانسپت سوزوکی Air Triser تنها 4.2 متر طول و 1.95 متر عرض دارد. در حالی که ارتفاع آن به 1.81 متر میرسد. پیشرانه آن یک موتور 4 سیلندر با حجم 1.4 لیتر است. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی، یک مجموعه هیبریدی را تشکیل میدهد. نیرو هم توسط یک گیربکس 5 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل میگردد.