سال 2017 باید مدلهای آب ظاهر قدیمی شده پاتریوت و کامپاس با نسخههای جدیدتری جایگزین شوند. احتمال میرود جایگزینی این دو خودرو با یک کراس اوور SUV جمع و جور صورت پذیرد.
اگر بخواهیم از همین الان به پیشواز این مدل برویم، باید چشم اندازی از یک خودروی خوش تیپ با عناصری گردآوری شده از طراحی گرند چروکی، رنگید و چروکی را در نظر آوریم. در اینجا با خودرویی سروکار خواهیم داشت که از عناصر طراحی افراطی به دور است و در عین حال شیک و موقر به نظر میرسد.
جلوپنجره آشنای مدلهای جیپ در کنار چراغهای LED و خطوط ملایم بدنه، یک طراحی نیمه عضلانی و اسپرت را خلق میکنند.
این خودرو قطعاً از ویژگیهای آفرود مناسبی مطابق با آوازه برند جیپ سود خواهد برد. پلتفرم این خودرو کوچکتر شده و با پلتفرم مدل کوچکتر رنگید یکسان خواهد بود. جایگزینی این پلتفرم با پلتفرم بزرگتر فعلی مدلهای پاتریوت و کامپاس میتواند منجر به کاهش وزن و دینامیک بهتر خودرو گردد. علاوه بر این، میتوان انتظار داشت که یک پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر در ترکیب با یک گیربکس 9 سرعته خودکار یا 6 سرعته دستی، ترکیبی کارآمد و مقرون به صرفه را ایجاد نمایند.
هرچند جیپ در حال تهیه نقشهای برای تولید یک خودروی بزرگتر برای رقابت با انواع لوکس بازار نظیر رنجروور است اما بازی اصلی در زمین کراس اوورهای کوچکتر در جریان است. جایی که رقبای متعددی نظیر مزدا CX-5، هوندا CR-V، فورد اسکیپ، نیسان قشقایی، کیا اسپرتیج و برادرش هیوندای توسان و خودروهای دیگری از این دست قرار دارند.