افق 2020 برای جگوار-لندروور معنای خاصی دارد. این دو برند انگلیسی که مدتی است تحت مالکیت گروه تاتاموتورز هندوستان قرارگرفتهاند برنامه منسجمی برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال تا افق 2020 ارائه کردهاند. در گزارشی که این دو شرکت مشترکاً اعلام نمودهاند، با اعلام جزئیات دقیق برنامه خود، از سرمایهگذاری 4.5 میلیارد پوندی (8.6 میلیارد دلاری) در طول سالهای آینده و چارچوب زمانی پیشرو خبر دادهاند. این سرمایهگذاری قرار است تا پایان دهه حاضر اهداف جگوار-لندروور را محقق سازد.
ساندیتایمز روزنامه انگلیسی در این باره نوشته: هدف از این هزینه گسترده، رسوخ گسترده به بازار بزرگ چین و درعین حال تلاش برای کاهش هزینههای اضافی است. جگوار امید بسیاری به نسل جدید F-Pace که بهتازگی در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد، دارد. در این راستا جگوار برنامه ویژهای برای بازار بزرگ آمریکا دارد، شاید به مدد این مدل جگوار از نو احیا شود و به روزهای طلایی خود برگردد.
در روزهای اخیر و بهطور ویژه در ماه اکتبر، جگوار از 4.9 درصد سقوط در میزان فروشش در آمریکا مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. لندروور اما در همین بازه با بیش از 32 درصد افزایش در فروش مواجه شد. ازاینرو اهمیت مدل تازهوارد F-Pace اساسی است. گزارشهای تأیید نشده از قصد جگوار برای تولید تعدادی کراساوور در اندازههای کوچکتر از F-Pace و با الهام از این مدل خبر میدهد. موردی که به نظر میرسد در آن جگوار مقام مقابله با حرکات مرسدسبنز، بیامو و لکسس برآمده و درصدد است سهمی به اندازه خود از بازار روبه گسترش کراساوورها بهدست آورد. اخبار دقیقتر و البته غیررسمی این مدلها را در دو گونه طبقهبندی میکند که نخستین آن برای رقابت با آئودی Q1 طراحی شده و دیگری مدلی تمام الکتریکی است که قصد دارد موقعیت تسلا X را به چالش بکشد.
خلاصه اینکه جیالآر یا گروه جگوار-لندروور-رنجروور قصد دارد تا سال 2020 تولید خود را دو برابر نماید و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. تولید این شرکت در سال گذشته میلادی 463 هزار دستگاه و امسال به احتمال فراوان بیش از نیم میلیون دستگاه خواهد بود. این شرکت اخیراً و در راستای برنامههایش کلنگ افتتاح کارخانهای بسیار بزرگ در اسلواکی را بر زمین زده و اعلام نموده از ابتدای 2018 میتواند در این کارخانه سالانه 300 هزار دستگاه خودرو تولید نماید.