نیسان سال ۲۰۱۵ را «سالِ سدان» نامگذاری کرده و با ارائه مدل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ و همینطور تجدیدنظر در طراحی آلتیما ۲۰۱۶، به این موضوع وفادار مانده است. برای تکمیل سال مختص به ارتقای مدلهای سدان، نیسان سنترای سدان مدل ۲۰۱۶ نیز با ظاهری جدید در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ حاضر شده است.
بیشترین تغییرات نیسان سنترا ۲۰۱۶ در ظاهر و بدنه آن هستند. یک جلوبندی جدید، به همراه یک طراحی تازه برای کاپوت، گلگیرهای جلو، جلوپنجره، چراغهای طرح «بومرنگ» جدید در جلو و عقب، از جمله مواردی هستند که سنترا را از نظر ظاهری، همردیف مدلهای آلتیما و ماکسیما قرار میدهند. در تریمهای سطح بالاتر SR و SL، چراغهای جدید LED در جلو به همراه چرخهای ۱۷ اینچی اضافه میشوند. همچنین رنگ جدید آبی مروارید (Blue Pearl) به پالت ۱۰ رنگه نیسان برای بدنه سنترا افزوده شده است.
داخل کابین سنترا نیز ارتقا پیدا کرده است. یک غربیلک فرمان جدید که از نمونه مورد استفاده در سوپرماشین 370Z الهام گرفته شده، به همراه یک صندلی آپشن جدید برای راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، از جمله امکاناتی هستند که در این کابین جلبتوجه میکنند. از دیگر ارتقاهای جزئی دیگر میتوان به یک طراحی جدید برای کنسول وسط، شیفتر و تجدیدنظر در مجموعه نشانگرها اشاره کرد.
نمایشگر LCD در مجموعه نشانگرها، از جمله ویژگیهای جدید مدل ۲۰۱۶ است و در آن اطلاعات کلیدی نمایش داده میشود. سیستم تلماتیک «نیسانکانکت» نیز در مدل ۲۰۱۶ برای اولین بار است که در سنترا ظاهر میشود و امکاناتی از قبیل سرویسهای اضطراری، هشدارها، کنترل از راه دور و حتی قابلیت تنظیم هشدار در هنگام عبور از محدودیت سرعت یا خروج از یک محدوده مکانی خاص را در اختیار قرار میدهد.
سنترا ۲۰۱۶ همچنین تمام تکنولوژیهای ایمنی در دسترس را در خود جمع کرده است؛ از جمله ترمز اضطراری جلو، کروز کنترل انطباقی، تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک پشتسر.
تمام مدلهای سنترا برای پیشرانه به صورت استاندارد از یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر استفاده میکنند که برای آنها قدرتی برابر ۱۳۰ اسببخار و گشتاور حداکثری به میزان ۱۷۳/۵ نیوتنمتر به همراه دارد. در بیشتر مدلها، قدرت خروجی موتور از طریق یک سیستم CVT استاندارد به چرخهای جلو منتقل میشود. در عین حال، یک گیربکس ۶ دنده دستی نیز برای مدل پایه سنترا S ارائه میشود. مطابق گفته نیسان، سیستم CVT برای ایجاد یک حس طبیعی و نرم در شیفت دندهها تنظیم شده است. نیسان همچنین از تجدیدنظر در تنظیمات سیستم تعلیق و نرمافزار سیستم فرمان الکتریکی خبر میدهد و همینطور، از تایرهای جدید برای بهبود حسّ فرمان استفاده کرده است. سختی فنربندی و دامپرها به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و صلبیت بدنه مدل ۲۰۱۶ از سنترا، بیشتر از هر زمان دیگری است.
قیمت نیسان سنترا S مدل ۲۰۱۶ از ۱۷ هزار و ۶۰۵ دلار با گیربکس دستی شروع میشود. از قیمتگذاری مدلهای دیگر سنترا اطلاعات بیشتری در دست نیست، ولی مطابق گفته نیسان، سنترا SV همراه با امکاناتی چون سیستم راهبری، هشدار نقطه کور و ترافیک پشتسر در بازه قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار قرار خواهد گرفت.